Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
  • THE GREAT LILIAN HALL
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

57ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Φεβ 23, 2017 Κινηματογράφος 0


57ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

3-13 Νοεμβρίου 2016

ΤΟ LOCARNO INDUSTRY ACADEMY INTERNATIONAL

ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Συζήτηση με τον σκηνοθέτη Αμίρ Ναντερί,

Πρόεδρο της Διεθνούς Κριτικής Επιτροπής του 57ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε μία ιδιαιτέρως ενδιαφέρουσα συζήτηση με τον ιρανό σκηνοθέτη και Πρόεδρο της Κριτικής Επιτροπής του 57ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, Αμίρ Ναντερί, είχαν την Πέμπτη 10 Νοεμβρίου 2016, νέοι επαγγελματίες του κινηματογραφικού χώρου που συμμετέχουν στο Locarno Industry Academy International που πραγματοποιείται στο πλαίσιο της Αγοράς της φετινής διοργάνωσης.

Το Locarno Industry Academy International, μια συνεργασία του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης με το Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Λοκάρνο, είναι μια εκπαιδευτική πλατφόρμα που έχει ως στόχο να βοηθήσει τους νέους επαγγελματίες του σινεμά να επεκτείνουν τις επαγγελματικές εμπειρίες και διασυνδέσεις τους στους τομείς των διεθνών πωλήσεων, του μάρκετινγκ, της διανομής, της παρουσίασης και του προγραμματισμού. Η επίσημη «πρεμιέρα» του Locarno Industry Academy International στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και τη Μεσόγειο πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο της Αγοράς του ΦΚΘ και ολοκληρώνεται την Παρασκευή 11 Νοεμβρίου.

Στη συζήτηση, την οποία συντόνισε ο παραγωγός Μπεχρούζ Χασεμιάν, ο Αμίρ Ναντερί παρομοίασε τον κινηματογράφο με την ερωτική σχέση που «κάποιες φορές σε κάνει να αισθάνεσαι υπέροχα, ενώ άλλοτε σε πονάει», ενώ ο ίδιος δήλωσε ότι εξακολουθεί να είναι ερωτευμένος με τον κινηματογράφο για περισσότερο από 40 χρόνια.

Αρχικά ο κ. Ναντερί ανέφερε ότι έκανε την πρώτη του ταινία όταν ήταν 23 ετών, αλλά από τα 17 του εργαζόταν στα κινηματογραφικά πλατό κάνοντας βοηθητικές δουλειές. Το 1968 ταξίδεψε στο Λονδίνο, όπου ήρθε σε επαφή με το νέο κύμα του γαλλικού κινηματογράφου και έπειτα αποφάσισε να κάνει την πρώτη του ταινία, χωρίς να έχει καθόλου χρήματα. Συνεργάστηκε με κάποιον που ήθελε να γίνει ηθοποιός, ο οποίος μάλιστα πούλησε τα κοσμήματα της γυναίκας του για να συνεισφέρει οικονομικά, ενώ ο ίδιος ο σκηνοθέτης αναγκάστηκε να δανειστεί χρήματα.

«Χρειάστηκαν δύο χρόνια για να ολοκληρωθεί η πρώτη μου ταινία, κατά τη διάρκεια των οποίων έμαθα πολλά για την αγάπη, τη φιλοδοξία, τη ζωή και φυσικά τον κινηματογράφο. Τότε ήμουν νέος και ανόητος με την καλή έννοια. Κάποιες φορές μπορεί να μην έχεις λεφτά αλλά παίρνεις ρίσκα και συνεχίζεις. Αφού κάνεις δυο-τρεις ταινίες αποκτάς εμπειρία, αλλά αρχίζεις να χάνεις την αθωότητά σου και ο κινηματογράφος τα χρειάζεται και τα δύο».

Όπως είπε ο κ. Ναντερί οι επόμενες ταινίες του ήταν πιο μεγάλες, με επαγγελματίες ηθοποιούς και είχαν εμπορικό προσανατολισμό, ωστόσο «δεν έβγαιναν από την καρδιά μου. Τώρα είμαι στο ίδιο επίπεδο με εσάς», είπε στους νέους δημιουργούς, συμπληρώνοντας «παλεύω να βρω χρήματα και χώρους για να προβάλλω την ταινία μου, όμως κάνω τις ταινίες που θέλω και αυτό με κάνει ευτυχισμένο».

Ο σκηνοθέτης ρωτήθηκε για την πορεία του στο σινεμά και για τους αγαπημένους του σκηνοθέτες. Όπως ανέφερε, στο Ιράν είχε επαφή περισσότερο με τον αμερικάνικο κινηματογράφο, ενώ γνώρισε το ευρωπαϊκό μόνο όταν εξοικονόμησε κάποια χρήματα και ταξίδεψε στην Ευρώπη. Ο ίδιος είπε ότι έμαθε πολλά από τον Φελίνι και τον Κιαροστάμι, χωρίς να σκεφτεί ποτέ να τους αντιγράψει γιατί «το σημαντικό είναι να είσαι αυθεντικός», όπως σημείωσε. Επίσης, έκανε ιδιαίτερη αναφορά στον Θόδωρο Αγγελόπουλο, μιλώντας για την τεχνική του αρτιότητα στη χρήση της κάμερας, αλλά και στον Τζον Κασσαβέτη για την ευαισθησία και την αγάπη του για τον άνθρωπο, καθώς και τον τρόπο που άλλαξε τον κινηματογράφο.

festival kinimatografou thessalonikis 2016 locarno industry foto2

O κ. Ναντερί αναγνώρισε ότι για τους σημερινούς νέους κινηματογραφιστές η κατάσταση είναι πολύ πιο δύσκολη σε σχέση με πριν από μερικές δεκαετίες, γιατί αν παλαιότερα ήταν 5 ή 10 οι σκηνοθέτες που πάλευαν να βρουν χρηματοδότηση και διανομή σε μια χώρα, τώρα είναι εκατοντάδες. «Οι σκηνοθέτες αφιερώνουν το 90% της ενέργειάς τους στο να βρουν χρηματοδότηση και το 10% στο δημιουργικό κομμάτι, πράγμα που τους προκαλεί μεγάλη πίεση», υπογράμμισε ο δημιουργός. Όπως είπε, και ο ίδιος ως μέλος κριτικών επιτροπών αισθάνεται πίεση γιατί οι δημιουργοί έχουν επενδύσει μεγάλο κομμάτι από το χρόνο και την ενέργειά τους, καθώς οι ταινίες είναι πολλές και τα βραβεία λίγα.

Αν και ο ίδιος ξεκαθάρισε ότι δε βρέθηκε στο Locarno Industry Academy International για να δώσει κάποια συνταγή επιτυχίας, ούτε να θέσει κανόνες, αφού όπως είπε «η τέχνη είναι κάτι πολύ αφηρημένο, είναι το πεδίο των συναισθημάτων». Το τρίπτυχο των συμβουλών που έδωσε ο ίδιος ήταν «αυθεντικότητα, συνέπεια, δίψα για μάθηση». Επίσης πρότεινε στους νέους δημιουργούς να ξεκινήσουν κάνοντας ταινίες χαμηλού προϋπολογισμού, έτσι ώστε κάνεις να μην ζημιωθεί, αν η ταινία δεν πάει καλά εμπορικά.

«Μείνετε πιστοί στην αυθεντικότητα», επανέλαβε πολλές φορές ο κ. Ναντερί κατά τη διάρκεια της συζήτησης με τους νέους κινηματογραφιστές, συμβουλεύοντάς τους να ακολουθούν τις δικές τους επιλογές, όχι να αντιγράφουν άλλους. «Η αυθεντικότητα είναι το απόλυτο κριτήριο, χωρίς μια αυθεντική ιστορία θα χαθείτε, έχοντας ξοδέψει χρήματα και ενέργεια. Το κοινό οσμίζεται τι είναι αντιγραφή και τι πηγάζει από την καρδιά σας και είναι διατεθειμένο να πληρώσει για καθετί αυθεντικό. Θα βρείτε το κοινό σας, ακόμα και αν είναι πέντε άτομα μέσα στην κινηματογραφική αίθουσα. Πέρα από την τεχνική, ο κινηματογράφος είναι επικοινωνία από καρδιάς. Αν παραμείνετε πιστοί στην αυθεντικότητα, έχετε περισσότερες πιθανότητες να βρείτε κοινό και χώρο να προβάλλετε την ταινία σας. Αν δεν πάει καλά η πρώτη ταινία, τότε να έχετε υπομονή για τη δεύτερη ή την τρίτη. Ο κινηματογράφος είναι σαν τον μαραθώνιο αγώνα δρόμου, χρειάζεται επιμονή» είπε ο δημιουργός, προσθέτοντας ότι η μάθηση προκύπτει από τα λάθη που κάνει ο καθένας στην πορεία του κι όχι από τα σωστά.

«Μαθαίνετε όσα περισσότερα μπορείτε από άλλους σκηνοθέτες, μαθαίνετε διαρκώς νέα πράγματα για τη δουλειά σας, αυτό θα σας δώσει αυτοπεποίθηση», προέτρεψε ο κ. Ναντερί τους νέους επαγγελματίες. Η συμβουλή που έδωσε ο ίδιος είναι να επιλέξει κάθε δημιουργός δύο ή τρεις αγαπημένους του σκηνοθέτες -κατά προτίμηση όχι από τη χώρα του- και να παρακολουθήσει τον τρόπο που κάνουν κινηματογράφο, πώς χρησιμοποιούν την κάμερα, τους ήχους, τις σιωπές.

Ο κ. Ναντερί επέμεινε πολύ στην ανάγκη οι κινηματογραφιστές να διατηρούν καλή φυσική κατάσταση, να αποφεύγουν το αλκοόλ, το κάπνισμα ή τη χρήση ουσιών, γιατί κάτι τέτοιο μπορεί να τους κάνει δύσθυμους ή ευέξαπτους. «Ποτέ δεν ξέρετε πότε θα προκύψει η ευκαιρία για να κάνετε την ταινία που θέλετε. Πρέπει λοιπόν να αισθάνεστε καλά, να είστε έτοιμοι ψυχικά και σωματικά. Να ασκείστε κάθε πρωί, τουλάχιστον μισή ώρα και να κοιμάστε αρκετά για να έχετε ενέργεια, όπως οι δρομείς. Έχετε υπομονή, καλή υγεία και αυθεντικότητα, συνεχίστε να μαθαίνετε και μη χάνετε την ελπίδα σας», τόνισε χαρακτηριστικά.

Να σημειωθεί ότι στο Locarno Industry Academy International οι νέοι και ανερχόμενοι εκπρόσωποι πωλήσεων, διανομείς και ειδικοί των νέων μέσων συμμετέχουν σε ένα ειδικό workshop όπου έχουν τη δυνατότητα να αλληλεπιδράσουν, να μοιραστούν εμπειρίες και να συναντήσουν σημαντικούς επαγγελματίες του διεθνούς κινηματογραφικού χώρου, μέσα από συζητήσεις, παρουσιάσεις και ομαδικά εργαστήρια. Επιπλέον, παίρνουν μέρος σε μία σειρά από δραστηριότητες που διοργανώνει η Αγορά του 57ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, όπως, μεταξύ άλλων, συναντήσεις και σεμινάρια με εκπροσώπους του παγκόσμιου κινηματογραφικού τομέα.

Χορηγός του Locarno Industry Academy International στη Θεσσαλονίκη είναι η εταιρεία παραγωγής Faliro House.

Γιάννης Φραγκούλης


  • Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΑΝΟΙΓΜΑ
    ΑΝΟΙΓΜΑ

    Ιαν 25, 2025 0

  • ΤΕΛΕΤΗ ΕΝΑΡΞΗΣ
    ΤΕΛΕΤΗ ΕΝΑΡΞΗΣ

    Νοέ 03, 2024 0

  • ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΕΙΚΟΝΑ
    ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΕΙΚΟΝΑ

    Νοέ 01, 2024 0

  • 65ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
    65ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ...

    Νοέ 01, 2024 1

Στην ίδια κατηγορία
  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ...

    Ιούν 14, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ

    Ιούν 14, 2025 0

  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
    170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ

    Ιούν 12, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ

    Ιούν 08, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    4 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    5 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    7 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    8 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    1 έτος ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Ιούνιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Μάι    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (332)
  • Κινηματογράφος (1.402)
  • Νέα (95)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz