Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • BROS
  • ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ 2022
  • ΑΓΕΛΗ ΠΡΟΒΑΤΩΝ
  • ΜΑΪΣΑΜΠΕΛ
  • SOUS LE CIEL D’ALICE
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

57ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Φεβ 23, 2017 Κινηματογράφος 0


57ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

3-13 Νοεμβρίου 2016

SOUTH BY SOUTHEAST

ΜΙΑ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ

ΓΙΑ ΤΑ ΚΕΝΤΡΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΝΟΤΙΟΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ

ΕΥΡΩΠΗΣ ΣΤΟ 57ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Η εγκαινίαση της πλατφόρμας συνάντησης «South by Southeast», με τη συμμετοχή εκπροσώπων των Κέντρων Κινηματογράφου από την Νοτιοανατολική Ευρώπη, πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 8 Νοεμβρίου 2016, στην Αποθήκη Γ΄, στο πλαίσιο της Αγοράς του 57ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Η εκδήλωση ήταν συνδιοργάνωση του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, του Γραφείου Creative Europe Media και του SEE Cinema Network, σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

Έχοντας ως στόχο την ανεύρεση τρόπων για εποικοδομητικότερες συνεργασίες, το «South by Southeast» θα βοηθήσει να αναπτυχθούν συμπαραγωγές και συνεργασίες για τη διανομή ταινιών. Ορισμένα από τα θέματα που συζητήθηκαν στη συνάντηση, ήταν οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι κινηματογραφικοί παραγωγοί στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, η ανάγκη δημιουργίας συμπαραγωγών με διεθνείς εταιρείες και η διείσδυση τους στην ευρωπαϊκή και διεθνή αγορά.

Τη συζήτηση άνοιξε η διευθύντρια του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου Ηλέκτρα Βενάκη, καλωσορίζοντας τους συμμετέχοντες: «Είμαστε εδώ για να ακούσουμε τους παραγωγούς, αυτό το κομμάτι της κινηματογραφικής βιομηχανίας που συνδιαλέγεται με τους δημιουργούς του σινεμά και να μάθουμε τους προβληματισμούς και τις εμπειρίες τους».

Τους πολλαπλούς τρόπους αλλά και το ιδιαίτερο περιβάλλον στο οποίο κινείται μια εταιρία κινηματογραφικής παραγωγής ανέφερε στην τοποθέτηση του ο Κωνσταντίνος Κοντοβράκης, εκπρόσωπος της εταιρίας παραγωγής Heretic Films: «Το πιο σημαντικό είναι να κατανοήσουμε το πώς εργαζόμαστε σε αυτή την συγκεκριμένη περιοχή της Ευρώπης, μια περιοχή με ποικιλία πολιτισμών και ιστορίας. Για μας ήταν ανάγκη να προσανατολιστούμε στο κομμάτι των πωλήσεων και να μην περιοριστούμε μόνο στην διαδικασία της παραγωγής. Καταφέραμε με αυτόν τον τρόπο να διαχειριζόμαστε σε διεθνές επίπεδο τα δικαιώματα σημαντικών τίτλων με δικαιώματα προβολής σε Φεστιβάλ και στην τηλεόραση και με διανομή στους κινηματογράφους».

festival kinimatografou thessalonikis 2016 south by southeast foto2

Με τη σειρά της, η Μαρία Δρανδάκη από την εταιρία παραγωγής Homemade Films κατέθεσε τις εμπειρίες της από την συμπαραγωγή της ταινίας Interruption του Γιώργου Ζώη, η οποία πέρυσι συμμετείχε στο διαγωνιστικό τμήμα του 56ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. «Ξεκινώντας το project του Interruption πριν τρία χρόνια, ένα από τα πιο ενδιαφέροντα κομμάτια της προετοιμασίας μας ήταν η επαφή μας με ένα γραφείο παραγωγής από την Κροατία, το οποίο συμμετείχε ως συμπαραγωγός στην ταινία. Αυτό που έκανε ακόμη ενδιαφέρουσα την εμπειρία μας ήταν η κοινή πεποίθηση που υπήρχε και από τις δύο πλευρές ότι όποια χρήματα θα επενδύαμε από κοινού στο project θα έπρεπε απαραιτήτως να αφορούν όσο το δυνατόν περισσότερο στο δημιουργικό κομμάτι της ταινίας», είπε η κα Δρανδάκη.

Η ίδια αναφέρθηκε και στον σημαντικότερο παράγοντα δυσκολίας, σε ότι αφορά στις συμπαραγωγές μεταξύ χωρών των Βαλκανίων: «Έχω την αίσθηση ότι το ασταθές πολιτικό περιβάλλον δημιουργεί πολλαπλές δυσκολίες σε ό,τι αφορά στην παραγωγή μιας ταινίας. Αυτό για μας σημαίνει καθυστερήσεις, ακυρώσεις, αναπροσαρμογές σχεδιασμού και προγραμματισμού, προκειμένου να γλιτώσουμε χρόνο και χρήμα».

Στις ιδιαιτερότητες που αφορούν στην παραγωγή μιας ταινίας τεκμηρίωσης (ντοκιμαντέρ) αναφέρθηκε αμέσως μετά η παραγωγός Μαρτίτσκα Μποζίλοβα από την εταιρία παραγωγής Agitprop: «Ενδεχομένως να υπάρχουν πολλά γραφεία και εταιρίες που δραστηριοποιούνται στο χώρο, ωστόσο δεν υπάρχει για όλους η απαιτούμενη πρακτική γνώση για το πώς θα προωθήσουν μια ταινία στα κινηματογραφικά φεστιβάλ. Ειδικά σε ότι αφορά στο ντοκιμαντέρ, συμβαίνει η υποστήριξη να μην είναι πάντα το ίδιο θερμή, όπως ίσως συμβαίνει στις ταινίες τεκμηρίωσης, καθώς η θεματολογία ποικίλει και τα θέματα πολλές φορές δεν είναι το ίδιο ελκυστικά όπως στις ταινίες μυθοπλασίας. Ως προς αυτό, ξεχωριστή για παράδειγμα είναι η περίπτωση του ντοκιμαντέρ Κισμέτ της Νίνας Μαρίας Πασχαλίδου, που είχε ένα αρκετά ελκυστικό θέμα -τις τουρκικές σαπουνόπερες και την προβολή τους στο εξωτερικό-, ώστε να βρει εύκολα τα αντίστοιχα κεφάλαια σε πολλές χώρες. Εκείνο, ωστόσο, που είναι ακόμη πιο δύσκολο για αυτές τις περιπτώσεις είναι η διανομή και η προώθηση των συγκεκριμένων ταινιών».

Ένας ακόμη παράγοντας δυσκολιών στο κομμάτι των συμπαραγωγών ανάμεσα στους αντίστοιχους κινηματογραφικούς φορείς και τις κινηματογραφικές εταιρίες παραγωγής των Βαλκανίων είναι και το θέμα της διαφορετικής κινηματογραφικής πολιτικής και νομοθεσίας ανά χώρα, όπως επεσήμανε η Νάνσυ Κοκολάκη από την εταιρία παραγωγής Bad Crowd, η οποία μίλησε γι’ αυτά τα θέματα φέρνοντας ως παράδειγμα το φιλμ Μια ιστορία της Πόλης της Φωτεινής Σισκοπούλου, που προβάλλεται στο 57ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. «Ήταν εντυπωσιακό για μας κατά την προετοιμασία μας για την συγκεκριμένη ταινία, το ότι διαπιστώσαμε πως στην Τουρκία δεν υπάρχει σχετική νομοθεσία που να ενθαρρύνει τις συμπαραγωγές και πιο συγκεκριμένα την συμμετοχή Τούρκων παραγωγών σε projects άλλων χωρών».

festival kinimatografou thessalonikis 2016 south by southeast foto3

Τη σημασία της συνεργασίας και της διαχείρισης των δικαιωμάτων διανομής μιας ταινίας ανέφερε από την πλευρά του ο κ. Νίκος Μούτσελος, εκπρόσωπος της εταιρίας 2|35: «Το να είσαι ανοιχτός σε συνεργασίες στον χώρο μας είναι απαραίτητο όσο και η διερεύνηση σε κάθε περίπτωση διαφορετικών πόρων για τη χρηματοδότηση κάθε κινηματογραφικού project. Ίσως το πιο θετικό κομμάτι σε αυτή την διαδικασία είναι ότι εμείς εμπλεκόμαστε στην όλη διαδικασία αρκετά νωρίς, πράγμα που είναι από οικονομικής και δημιουργικής άποψης πιο αποτελεσματικό και ωφέλιμο για το πρότζεκτ εν τέλει».

Από την πλευρά του, ο εκπρόσωπος του Eurimages, Αντόν Καγιέχα, τόνισε: «Μετά την σχετική ευελιξία σε σχέση με την συνεργασία και τις συμπαραγωγές ευρωπαϊκών κινηματογραφικών εταιρειών με αντίστοιχες εταιρίες εκτός Ευρώπης, σχεδιάζουμε να κάνουμε πιο ευέλικτη την συμφωνία Ευρωπαϊκών Συμπαραγωγών. Αυτό σημαίνει ότι οι στο άμεσο μέλλον τα απαραίτητα ελάχιστα ποσοστά συμμετοχής σε επίπεδο συμπαραγωγής στην ταινία μειώνονται. Έτσι διευκολύνεται η συμμετοχή στο πρόγραμμα χωρών που διαθέτουν λιγότερες πηγές χρηματοδότησης. Η επίσημη ανακοίνωση του νέου αυτού κανονισμού θα γίνει στο προσεχές Φεστιβάλ του Ρότερνταμ».

Μετά τις εισηγήσεις, ακολούθησε συζήτηση-παρουσίαση γνωριμίας με εκπροσώπους από τα Κέντρα Κινηματογράφου των χωρών της Νοτιανατολικής Ευρώπης και συγκεκριμένα των Ilir Butka (Αλβανία), Kamen Balkanski (Βουλγαρία), Boban Jevtic (Σερβία), Mimi Giorgoska (FYROM), Alex Traila (Ρουμανία), καθώς επίσης και των Διομήδη Νικήτα (εκπρόσωπος Eurimages στην Κύπρο) και Rafaella Delvecchio (εκπρόσωπος Apulia Film Commission, Ιταλία).

Γιάννης Φραγκούλης


  • Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
    ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟΣ...

    Ιαν 24, 2022 0

  • ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 2021-ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟ ΜΟΝΤΑΖ
    ΦΕΣΤΙΒΑΛ...

    Νοέ 12, 2021 0

  • ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 2021-ΤΕΛΕΤΗ ΕΝΑΡΞΗΣ
    ΦΕΣΤΙΒΑΛ...

    Νοέ 11, 2021 0

  • ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 2021-ΤΑΙΝΙΑ ΕΝΑΡΞΗΣ
    ΦΕΣΤΙΒΑΛ...

    Νοέ 10, 2021 0

Στην ίδια κατηγορία
  • BROS
    BROS

    Ιούλ 02, 2022 0

  • ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ 2022
    ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ 2022

    Ιούν 27, 2022 0

  • ΑΓΕΛΗ ΠΡΟΒΑΤΩΝ
    ΑΓΕΛΗ ΠΡΟΒΑΤΩΝ

    Ιούν 23, 2022 0

  • ΜΑΪΣΑΜΠΕΛ
    ΜΑΪΣΑΜΠΕΛ

    Ιούν 23, 2022 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

Βιντεοσκόπηση γάμου

περισσότερα…

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ
    ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ

    Μάι 28, 2014 2

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • BROS
    BROS

    Ιούλ 02, 2022 0

  • ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ 2022
    ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ 2022

    Ιούν 27, 2022 0

  • ΑΓΕΛΗ ΠΡΟΒΑΤΩΝ
    ΑΓΕΛΗ ΠΡΟΒΑΤΩΝ

    Ιούν 23, 2022 0

  • ΜΑΪΣΑΜΠΕΛ
    ΜΑΪΣΑΜΠΕΛ

    Ιούν 23, 2022 0

  • SOUS LE CIEL D’ALICE
    SOUS LE CIEL D’ALICE

    Ιούν 21, 2022 0

  • TRALALA
    TRALALA

    Ιούν 21, 2022 0

Performance Art Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικός κινηματογράφου Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • Πολύ καλο άρθρο...!!!

    8 μήνες ago

  • Please, make a small nice translation to me or foreign people for I am not able to catch nothing at ...

    1 έτος ago

  • I love Sotos and Athanassios !

    1 έτος ago

  • Θα θελα μαθω...ημερομηνια προβολης κ ωρα ακριβης...

    1 έτος ago

  • Bonjour, Je ne comprends rien car tout est en grec et je ne le lis pas ni ne le parle non plus, hé...

    2 έτη ago

  • ?✌

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Ιούλιος 2022
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
« Ιούν    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (228)
  • Κινηματογράφος (1,127)
  • Νέα (93)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz