Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • BROS
  • ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ 2022
  • ΑΓΕΛΗ ΠΡΟΒΑΤΩΝ
  • ΜΑΪΣΑΜΠΕΛ
  • SOUS LE CIEL D’ALICE
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 2013-ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΙ

Νοέ 05, 2013 Κινηματογράφος 0


ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 2013-ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΙ

ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΩΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ

Λάβαμε και δημοσιεύουμε, χωρίς περικοπές, την ακόλουθη επιστολή που αφορά στον αποκλεισμό δημοσιογράφων από το 54ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης:

“Άναυδοι παρακολουθούμε την κορύφωση του “δράματος”, καθώς συμπληρώνεται ένας χρόνος από την έναρξη των εξωθεσμικών και εξωφρενικών ενεργειών του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης που βλάπτουν κυρίως το θεσμό, την ελεύθερη γνώμη και τη δημοκρατία.

Συνοπτικά, η υπόθεση του έργου:

το Νοέμβριο του 2011, η ΠΕΚΚ διατυπώνει στην τελετή λήξης αντίλογο στο νόμο Γερουλάνου και τις ανησυχίες της για την άνιση μεταχείρηση του ελληνικού τμήματος,

το Νοέμβριο του 2012, ύστερα από παραπλανητικές παλινωδίες ο καλλιτεχνικός διευθυντής εφευρίσκει κάθε πρόχειρη δικαιολογία για ν’ απαγορεύσει την παρουσία μας στην απονομή των βραβείων, περιφρονώντας μια φεστιβαλική παράδοση τριών και πλέον δεκαετιών, – ο εκπρόσωπος μας στην επιτροπή της FIPRESCI Νίκος Αρτινός διαμαρτύρεται για την εξώφθαλμη αυθαιρεσία, μ’ αποτέλεσμα να “τιμωρηθεί” λίγους μήνες αργότερα και να μην προσκληθεί στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ του Μαρτίου, υπό τη διεύθυνση του ίδιου προσώπου,

το Μάρτιο του 2013, επίσης, ο καλλιτεχνικός διευθυντής επιχειρεί να ελέγξει τον ορισμό έλληνα κριτικού στην επιτροπή FIPRESCI και προβάλλει ανυπόστατη ένσταση για τον γ.γ. Ν. Πουλάκο που παραιτείται, – τελικά, συμμετέχει ο Ν. Τσαγκαράκης ο οποίος σε ένδειξη συναδελφικής αλληλεγγύης, με πρωτοβουλία του, καταγγέλει τον αποκλεισμό μελών της ΠΕΚΚ και συστήνει στο φεστιβάλ “ν’ ανακτήσει την ταυτότητα του και να δείξει ανοχή απέναντι στη διαφορετική άποψη”, – μ’ ανακοίνωση του, ο καλλιτεχνικός διευθυντής προσπαθεί να δικαιολογήσει τ’ αδικαιολόγητα και ισχυρίζεται πως δεν συντρέχει περίπτωση επιλεκτικών αποκλεισμών παρά μόνο οικονομικοί περιορισμοί, – στον Ν. Τσαγκαράκης που καλείται να δώσει “εξηγήσεις” για τη στάση του, παρέχεται η διαβεβαίωση ότι δεν τίθεται ζήτημα μελλοντικού αποκλεισμού, – πράγμα που συμβαίνει, προς δόξα της αειθαλούς υποκρισίας, φέτος, στην υπό εξέλιξη διοργάνωση. Ενώ δεν προσκαλούνται οι Α. Τύρος και Ν. Αρτινός, οι Ν. Πουλάκος και Ν. Τσαγκαράκης συναντούν επιπλέον την άρνηση του φεστιβάλ να τους διαπιστεύσει, έστω, ως απεσταλμένους των εφημερίδων τους. Για ν’ αποκτήσουν όλ’ αυτά παγκόσμια πρωτοτυπία, αφαιρείται αναδρομικά η διαπίστευση κι από τη δημοσιογράφο Έλσα Σπυριδοπούλου!

Ειδική μνεία οφείλει να προστεθεί σχετικά με την επαμφοτερίζουσα και “εξισορροπιστική” συμπεριφορά του γ.γ. της FIPRESCI, Κλάους Έντερ που, είτε ελλιπώς πληροφορημένος είτε γι’ άγνωστες σκοπιμότητες συστήνει από καιρό στις δυο πλευρές να εξομαλύνουν τις σχέσεις τους αλλ’ αφήνει ανοιχτό παράθυρο σε πρόσφατη επιστολή του για μια “κατ’ εξαίρεσιν” σύνθεση επιτροπής χωρίς την εθιμική παρουσία έλληνα κριτικού. Το ζήτημα θα παραπεμφθεί, αναπόφευκτα, στη ΓΣ της FIPRESCI, ενώ ο εκπρόσωπος μας σε αυτήν Ν.Φ. Μικελίδης με σχόλιο του αντικρούει την “κοπτοραπτική” που χρησιμοποίησε ο καλλιτεχνικός διευθυντής για να προχωρήσει σε μιαν ακόμη “πραξικοπηματική” πράξη, πρωτοφανή στα διεθνή χρονικά.

Συνάδελφοι, η ανάμειξη της ιλαρότητας και της βαναυσότητας είναι προφανής κι ασυνήθιστη, ομολογουμένως. Παρ’ όλα αυτά, δεν παρασυρόμαστε ούτε υποχωρούμε. Για την ακρίβεια:

α) Στηρίζουμε το θεσμό, χωρίς να τον συνδέουμε με πρόσωπα που έρχονται και παρέρχονται.

β) Δεν παραιτούμαστε από το δικαίωμα της παρέμβασης ως κριτικοί κινηματογράφου που αγωνιούν για την τύχη της εγχώριας κινηματογραφίας κι όχι ως κριτικοί ταινιών απλώς.

γ) Είναι υποχρέωση μας η δημόσια διαφωνία, πάντοτε δημιουργική και υποστηρικτική. Προς τιμήν τους, κανείς άλλος καλλιτεχνικός διευθυντής δεν είχε διανοηθεί να μας φιμώσει και λογοκρίνει.

δ) Για τη συνολική αντιμετώπιση της άδικης επίθεσης εναντίον μας, η παρουσία σας στη Γενική Συνέλευση της Θεσσαλονίκης, την Παρασκευή 8 Νοεμβρίου 2013, στις 18.00 το απόγευμα (σε περίπτωση αλλαγής της ώρας θα υπάρξει τηλεφωνική ειδοποίηση), στην αίθουσα της ΕΣΗΕΜ-Θ (Στρατηγού Καλλάρη 5, Θεσσαλονίκη), κρίνεται απαραίτητη. “

Τα σχόλια δεν χρειάζονται. Αλλά το 2013 να έχουμε τέτοιους αποκλεισμούς είναι πολύ περίεργο πράγμα ή όχι;

Γιάννης Φραγκούλης


  • Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
    ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟΣ...

    Ιαν 24, 2022 0

  • ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 2021-ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟ ΜΟΝΤΑΖ
    ΦΕΣΤΙΒΑΛ...

    Νοέ 12, 2021 0

  • ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 2021-ΤΕΛΕΤΗ ΕΝΑΡΞΗΣ
    ΦΕΣΤΙΒΑΛ...

    Νοέ 11, 2021 0

  • ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 2021-ΤΑΙΝΙΑ ΕΝΑΡΞΗΣ
    ΦΕΣΤΙΒΑΛ...

    Νοέ 10, 2021 0

Στην ίδια κατηγορία
  • BROS
    BROS

    Ιούλ 02, 2022 0

  • ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ 2022
    ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ 2022

    Ιούν 27, 2022 0

  • ΑΓΕΛΗ ΠΡΟΒΑΤΩΝ
    ΑΓΕΛΗ ΠΡΟΒΑΤΩΝ

    Ιούν 23, 2022 0

  • ΜΑΪΣΑΜΠΕΛ
    ΜΑΪΣΑΜΠΕΛ

    Ιούν 23, 2022 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

Βιντεοσκόπηση γάμου

περισσότερα…

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ
    ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ

    Μάι 28, 2014 2

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • BROS
    BROS

    Ιούλ 02, 2022 0

  • ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ 2022
    ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ 2022

    Ιούν 27, 2022 0

  • ΑΓΕΛΗ ΠΡΟΒΑΤΩΝ
    ΑΓΕΛΗ ΠΡΟΒΑΤΩΝ

    Ιούν 23, 2022 0

  • ΜΑΪΣΑΜΠΕΛ
    ΜΑΪΣΑΜΠΕΛ

    Ιούν 23, 2022 0

  • SOUS LE CIEL D’ALICE
    SOUS LE CIEL D’ALICE

    Ιούν 21, 2022 0

  • TRALALA
    TRALALA

    Ιούν 21, 2022 0

Performance Art Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικός κινηματογράφου Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • Πολύ καλο άρθρο...!!!

    8 μήνες ago

  • Please, make a small nice translation to me or foreign people for I am not able to catch nothing at ...

    1 έτος ago

  • I love Sotos and Athanassios !

    1 έτος ago

  • Θα θελα μαθω...ημερομηνια προβολης κ ωρα ακριβης...

    1 έτος ago

  • Bonjour, Je ne comprends rien car tout est en grec et je ne le lis pas ni ne le parle non plus, hé...

    2 έτη ago

  • ?✌

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Ιούλιος 2022
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
« Ιούν    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (228)
  • Κινηματογράφος (1,127)
  • Νέα (93)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz