filmandtheater

Προσφατα

  • ΝΕΚΥΔΑΛΛΟ
  • THE WHALER BOY
  • A TALE OF TWO CITIES
  • A TALE OF TWO CITIES
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΚΟΛΟΒΟΥ: ΕΡΧΕΤΑΙ ΜΕ ΜΙΑ ΚΩΜΩΔΙΑ
  • Home
  • Αρχικη
  • Κινηματογραφος
    • Σινεμά
      • Φεστιβάλ
      • Bραβεία
      • Ιστορία
      • Θεωρία
      • Τεχνική
      • Πολιτική
    • Ταινίες
      • Νέες κυκλοφορίες-Κριτικές ταινιών
      • Κριτικές ταινιών
      • Κατάλογος κινηματογράφων
      • Αλφαβητικός κατάλογος ταινιών που έχει γίνει κριτική
      • Tαινίες στο στάδιο της παραγωγής
      • Tαινίες λίγο πριν την ολοκλήρωση της παραγωγής
      • Tαινίες που έχουν ολοκληρωθεί
      • Κατάλογος παραχθέντων ταινιών ανά έτος
    • Παρουσιάσεις
      • DVD
      • CD
      • Βιβλίων
    • Σκηνοθέτες κινηματογράφου
      • Σκηνοθέτες ελληνικού κινηματογράφου
      • Σκηνοθέτες παγκόσμιου κινηματογράφου
    • Ηθοποιοί κινηματογράφου
      • Ηθοποιοί ελληνικού κινηματογράφου
      • Ηθοποιοί παγκόσμιου κινηματογράφου
    • Κινηματογραφιστές
      • Κινηματογραφιστές ελληνικού κινηματογράφου
      • Κινηματογραφιστές παγκόσμιου κινηματογράφου
  • Θεατρο
    • Θεατρικές παραστάσεις
      • Κατάλογος παραστάσεων
      • Κριτικές θεατρικών παραστάσεων
      • Κατάλογος κριτικών θεατρικών παραστάσεων
      • Ιστορία θεάτρου
      • Θεωρία θεάτρου
    • Θεατρικά σχήματα
    • Σκηνοθέτες θεάτρου
      • Σκηνοθέτες Ελληνικού θεάτρου
      • Σκηνοθέτες παγκόσμιου θεάτρου
    • Ηθοποιοί θεάτρου
      • Ηθοποιοί Ελληνικού θεάτρου
      • Ηθοποιοί παγκόσμιου θεάτρου
    • Ενιαίος Παραστατικός Χώρος
  • Βιβλια
    • online
    • Προς πώληση
  • Νεα
    • Κινηματογραφική Λέσχη Solaris
    • Κινηματογραφικές λέσχες
    • Εργαστήρι Κινηματογράφου Fabula
    • Σεμινάρια
      • Σεμινάρια κινηματογράφου
      • Σεμινάρια θεάτρου
    • Επικαιρότητα
    • Ταινίες τηλεόρασης
  • Video Channel
  • Επικοινωνια
  • follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

TRUE DETECTIVE ΚΑΙ Η ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ TOY ΤΗΛΕ-ΒΛΕΜΜΑΤΟΣ

Ιαν 25, 2015 Tαινίες που έχουν ολοκληρωθεί 0


TRUE DETECTIVE ΚΑΙ Η ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ TOY ΤΗΛΕ-ΒΛΕΜΜΑΤΟΣ

Παρακολουθούμε τις ζωές δύο αστυνομικών που κυνηγάνε επί 17 χρόνια έναν κατά συρροή δολοφόνο στην Λουιζιάνα ξεκινώντας από την δεκαετία του 80’. Αυτή είναι η περιγραφή της σειράς  οχτώ επεισοδίων του δικτύου HBO που τελείωσε στις 19 Μαρτίου και δημιούργησε ένα προηγούμενο για το πώς πρέπει να γυρίζονται οι αστυνομικές ιστορίες στον κινηματογράφο.

Επί της ουσίας αυτό που τελείωσε οριστικά είναι η μονότονη αφήγηση και η βαρετή πλανοθεσία των κινηματογραφικών ταινιών με αστυνομικό περιεχόμενο που το μόνο που φαίνεται να αλλάζει είναι τα πρόσωπα. Η σεναριακή δημιουργία του Nic Pizzolatto -γιατί περί τέτοιας πρόκειται- ανοίγει ένα παράθυρο στην δημιουργία χαρακτήρων που παραπέμπει απευθείας στον κινηματογράφο χαρακτήρων του Coppola, του Sydney Pollack και του Sam Peckinpah κάνοντας μας Μάρτυρες του βλέμματος των δύο πρωταγωνιστών. Η σκηνοθεσία του Gary Fukunaga ομοιάζει  με τους τελετουργικούς φόνους της σειράς. Το κάθε πλάνο, ο κάθε μορφασμός ακόμα και το παραμικρό κούνημα του χεριού έχει την σημασία του. Δεν υπάρχει τίποτα άσκοπο, τίποτα περιττό στον τρόπο που η κάμερα κινείται από τις σιωπές στον «θόρυβο», από τις οικογενειακές στιγμές του ενός ντετέκτιβ μέχρι και την απέραντη μοναξιά του άλλου. Αυτό επιφανειακά γιατί προχωρώντας στα επεισόδια τίποτα δεν είναι αυτό που φαίνεται.

true-detective-foto2

Οι δύο πρωταγωνιστές δεν είναι απλά αντιήρωες αλλά θυμίζουν σε πολλά σημεία πρωταγωνιστές νουάρ ταινιών του 50’. Οι δύο χαρακτήρες είναι τόσο ριζικά διαφορετικοί που τελικά «ανήκουν» ο ένας στον άλλο. Όσο προσπαθούν να απομακρυνθούν δημιουργούν το κενό της ίδιας τους της ύπαρξης που βουλιάζουν σε αυτό ολοένα και περισσότερο. Στους περισσότερους διαλόγους που διεξάγουν μεταξύ τους -και δεν αφορά την δουλειά- φαίνεται να μιλάνε στον καθρέπτη τους, με τον καθένα να είναι «προγραμματισμένος» να ακούει μόνο την φωνή του. Η μεταστροφή  του Μάθιου Μακχόναχι -που στην Αμερική ονομάζεται McConaissance σε παράφραση της λέξης renaissance (αναγέννηση)- δείχνει εκπληκτική και χωρίς καμμία υπερβολή είναι ίσως η καλύτερη του ερμηνεία ξεπερνώντας ακόμα και αυτήν στο «Dallas buyers club». Ουσιαστικά δε μιλάμε για μια καλή ερμηνεία αλλά για μία «παρουσία»-«απουσία» μπροστά στην κάμερα ακουμπώντας δυσθεώρητα ύψη στην ερμηνεία ενός ανθρώπου που ολόκληρη την ζωή του παλεύει με τους προσωπικούς του δαίμονες και τις περισσότερες φορές βγαίνει χαμένος.

Ο έτερος πρωταγωνιστής Woody Harrelson επιφανειακά ζει μια ήρεμη και ευτυχισμένη ζωή με την γυναίκα του (Michelle Monaghan) και τα παιδιά του, αλλά στο βάθος είναι ένας διαλυμένος άνθρωπος ίσως και περισσότερο από τον Μακχονάχι λόγω των μη-επιλογών καθόλη την διάρκεια της ζωής του.  Ο ίδιος ο Harrelson με την εμπειρία του δημιουργεί τον υποκριτικό «χώρο» μέσα στον οποίο κινούνται οι δύο συμπρωταγωνιστές και είναι ο καταλληλότερος για να δημιουργήσει το στιβαρό αντίβαρο του «χαμένου» Μακχονάχι.

Η μεταστροφή της Αμερικάνικης τηλεόρασης, ανοίγει ένα πεδίο δράσης το οποίο αν το εκμεταλλευτούν σωστά τα τηλεοπτικά δίκτυα μπορεί να μετατρέψει το τηλεοπτικό προϊόν σε κάτι το οποίο θα μπορούσαμε να ονομάσουμε Αναγέννηση του Τηλέ-Βλέμματος. Τα οφέλη θα είναι πολλαπλά τόσο σε καλλιτεχνικό επίπεδο αλλά και σε οικονομικό. Είναι η ευκαιρία του ΝΑΚ (Νεος Αμερικάνικος Κινηματογράφος) να δημιουργήσει προηγούμενο στον τηλεοπτικό χώρο και να ωθήσει σοβαρούς δημιουργούς να αφήσουν στην άκρη την ανέμπνευστή σούπα που λέγεται Hollywood.

true-detective-foto3

Εδώ πρέπει να καταθέσουμε και κάποιες γραμμές για την κρυμμένη δύναμη της τηλεοπτικής αναγέννησης. Οι σεναριογράφοι οι οποίοι εδώ και μία πενταετία σιγά-σιγά αποσύρονται από τις μεγάλες κινηματογραφικές παραγωγές απορροφούνται από τηλεοπτικά δίκτυα  (ΗΒΟ, CBS, FOX, ABC, NBC, CW) αφού υπάρχει μεγαλύτερη καλλιτεχνική ελευθερία για project τα οποία στο Hollywood θα ήταν από δύσκολο έως αδύνατον να ολοκληρωθούν. Σεναριογράφοι όπως ο δημιουργός του «Sopranos», David Chase ή ο Matthew Weiner του «Mad men» δεν έχουν κανένα λόγο να μεταπηδήσουν στον κινηματογράφο αφού η δουλειά τους είναι επιτυχημένη και ως προς το επίπεδο του τελικού αποτελέσματος αλλά και ως προς τα τελικά έσοδα τα οποία εισρέουν στο κανάλι.

Παρατηρούμε επίσης, πως οι σεναριογράφοι δημιουργούν χαρακτήρες για ηθοποιούς οι οποίοι ίσως και να μην είχαν ποτέ την ευκαιρία να κάνουν καριέρα βάσει της λογικής της αναγνωρισιμότητας η οποία διέπει τις παραγωγές στον κινηματογράφο. Ένα από το τα πιο γνωστά παραδείγματα είναι ο Bryan Cranston της επιτυχημένης σειράς Breaking Bad ο οποίος πριν από την συγκεκριμένη δουλειά είχε μικρούς ρόλους σε αδιάφορες ως επί το πλείστον παραγωγές. Με την ολοκλήρωση της σειράς και μετά την βράβευσή του με EMMY και Χρυσή Σφαίρα δημιουργήθηκε ξανά ένα hype όσον αφορά το ταλέντο και τις δυνατότητες του. Προφανώς πρόκειται για έναν εκπαιδευμένο ηθοποιό ο οποίος μέσω της σειράς αναζωογόνησε την καριέρα του. Έτσι έβαλε ξανά το όνομα του στις λίστες με εκείνους που οι σκηνοθέτες ψάχνουν για να εικονοποιήσουν το όραμα τους. Κάτι παρόμοιο ισχύει και για ηθοποιούς των οποίων η καριέρα βρίσκεται σε κάμψη και βρίσκονται σε διαδικασία επανεφεύρεσης της υποκριτικής τους ταυτότητας.

Εν ολίγοις το Hollywood πρέπει να ακολουθήσει την λογική της ΝΑΤ (Νεα Αμερικάνικη Τηλεόραση) χωρίς να φοβάται να προβεί στις αναγκαίες τομές για να ξαναδώσει το απαραίτητο βάρος και βάθος σε έναν χώρο που θυμίζει νεκροταφείο ελεφάντων.

Χάρης Μεσηνιώτης


  • tweet

Leave a Reply Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ
    ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ

    Μαΐ 28, 2014 2

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 2013-ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ ΣΕ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΣ
    ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ...

    Νοέ 03, 2013 1

  • ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ SOLARIS-ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΚΙΣΛΟΦΣΚΙ ΑΛΛΑΓΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
    ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ...

    Δεκ 01, 2013 1

  • ΝΕΚΥΔΑΛΛΟ
    ΝΕΚΥΔΑΛΛΟ

    Ιαν 24, 2021 0

  • THE WHALER BOY
    THE WHALER BOY

    Ιαν 18, 2021 0

  • A TALE OF TWO CITIES
    A TALE OF TWO CITIES

    Ιαν 03, 2021 0

  • A TALE OF TWO CITIES
    A TALE OF TWO CITIES

    Ιαν 02, 2021 0

  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΚΟΛΟΒΟΥ: ΕΡΧΕΤΑΙ ΜΕ ΜΙΑ ΚΩΜΩΔΙΑ
    ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΚΟΛΟΒΟΥ: ΕΡΧΕΤΑΙ ΜΕ ΜΙΑ ΚΩΜΩΔΙΑ

    Δεκ 23, 2020 0

  • Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΜΑΣ ΣΤΗ FOCUS 2020
    Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΜΑΣ ΣΤΗ FOCUS 2020

    Δεκ 16, 2020 0

2013 δείτε το ενδιαφέρον σε παραγωγή Σινεμά
  • […] Ο Δήμος Αβδελιώδης, γνωστός απ’τις ταινίες μεγάλου μήκους, την περίφημη ταινία μικρού μήκο...

    6 έτη ago

  • […] Στη Θεσσαλονίκη, στο χώρο του Δημαρχείου θα δοθεί μία παράσταση με τίτλο «Λυσιστράτη-μία δ...

    6 έτη ago

  • […] Σοφοκλή (5η Εποχή Τέχνης) 10/7 «Η Ιφιγένεια στη χώρα των Ταύρων», Ευριπίδη (ΚΘΒΕ) 13-14...

    6 έτη ago

  • […] Πληροφορίες για την παράσταση εδώ […]...

    6 έτη ago

  • I'm gone to inform my little brother, that he should also visit this web site on regular basis to ta...

    6 έτη ago

  • Χρήσιμο άρθρο.Keeep thee gopd work

    6 έτη ago

Πρόσφατα σχόλια

  • thessalonikinfo / ΑΠΟΛΟΓΙΑ ΣΩΚΡΑΤΟΥΣ στο ΠΛΑΤΩΝΑ, ΑΠΟΛΟΓΙΑ ΣΩΚΡΑΤΗ
  • thessalonikinfo / ΛΥΣΙΣΤΡΑΤΗ στο ΓΙΟΡΤΕΣ ΑΝΟΙΧΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ
  • thessalonikinfo / 1ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΑΣΟΥΣ στο 1ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΑΣΟΥΣ
  • thessalonikinfo / ΤΟ ΤΑΒΛΙ στο ΤΟ ΤΑΒΛΙ
  • Billie Wormald στο ISTABUL FILM FESTIVAL
Ιανουάριος 2021
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Δεκ    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Ετικέτες

2013 Σινεμά
Copyright 2013 Filmandtheater / All rights reserved