filmandtheater

Προσφατα

  • ΝΕΚΥΔΑΛΛΟ
  • THE WHALER BOY
  • A TALE OF TWO CITIES
  • A TALE OF TWO CITIES
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΚΟΛΟΒΟΥ: ΕΡΧΕΤΑΙ ΜΕ ΜΙΑ ΚΩΜΩΔΙΑ
  • Home
  • Αρχικη
  • Κινηματογραφος
    • Σινεμά
      • Φεστιβάλ
      • Bραβεία
      • Ιστορία
      • Θεωρία
      • Τεχνική
      • Πολιτική
    • Ταινίες
      • Νέες κυκλοφορίες-Κριτικές ταινιών
      • Κριτικές ταινιών
      • Κατάλογος κινηματογράφων
      • Αλφαβητικός κατάλογος ταινιών που έχει γίνει κριτική
      • Tαινίες στο στάδιο της παραγωγής
      • Tαινίες λίγο πριν την ολοκλήρωση της παραγωγής
      • Tαινίες που έχουν ολοκληρωθεί
      • Κατάλογος παραχθέντων ταινιών ανά έτος
    • Παρουσιάσεις
      • DVD
      • CD
      • Βιβλίων
    • Σκηνοθέτες κινηματογράφου
      • Σκηνοθέτες ελληνικού κινηματογράφου
      • Σκηνοθέτες παγκόσμιου κινηματογράφου
    • Ηθοποιοί κινηματογράφου
      • Ηθοποιοί ελληνικού κινηματογράφου
      • Ηθοποιοί παγκόσμιου κινηματογράφου
    • Κινηματογραφιστές
      • Κινηματογραφιστές ελληνικού κινηματογράφου
      • Κινηματογραφιστές παγκόσμιου κινηματογράφου
  • Θεατρο
    • Θεατρικές παραστάσεις
      • Κατάλογος παραστάσεων
      • Κριτικές θεατρικών παραστάσεων
      • Κατάλογος κριτικών θεατρικών παραστάσεων
      • Ιστορία θεάτρου
      • Θεωρία θεάτρου
    • Θεατρικά σχήματα
    • Σκηνοθέτες θεάτρου
      • Σκηνοθέτες Ελληνικού θεάτρου
      • Σκηνοθέτες παγκόσμιου θεάτρου
    • Ηθοποιοί θεάτρου
      • Ηθοποιοί Ελληνικού θεάτρου
      • Ηθοποιοί παγκόσμιου θεάτρου
    • Ενιαίος Παραστατικός Χώρος
  • Βιβλια
    • online
    • Προς πώληση
  • Νεα
    • Κινηματογραφική Λέσχη Solaris
    • Κινηματογραφικές λέσχες
    • Εργαστήρι Κινηματογράφου Fabula
    • Σεμινάρια
      • Σεμινάρια κινηματογράφου
      • Σεμινάρια θεάτρου
    • Επικαιρότητα
    • Ταινίες τηλεόρασης
  • Video Channel
  • Επικοινωνια
  • follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

STRAP

Δεκ 09, 2013 Κατάλογος κριτικών θεατρικών παραστάσεων, Κριτικές θεατρικών παραστάσεων 0


STRAP

ΣΧΕΣΗ ΥΠΟΤΑΓΗΣ ΜΕ ΑΓΑΠΗΣ

Θα ήταν ενδιαφέρον αν μελετούσαμε την έννοια της εμπιστοσύνης σε μια σχέση όπου το ένα και το άλλο άτομο δέχονται αμοιβαία την κυριαρχία του ενός προς τον άλλον, μέσα σε συγκεκριμένα όρια και κανόνες. Υπάρχει, άραγε, εκεί η έννοια της αγάπης; Και σε ποιο βαθμό;

Αυτό που έχει σημασία σε μια τέτοια σχέση είναι ότι το ένα άτομο με το άλλο έχουν μια αμοιβαία εμπιστοσύνη, η οποία με το χρόνο δοκιμάζεται και αναδιαμορφώνεται. Τα δύο αυτά άτομα αναπροσαρμόζουν τα στοιχεία του χαρακτήρα τους, αναδιαμορφώνουν την ίδια την προσωπικότητά τους με ένα διαχρονικό τρόπο, έτσι ώστε να μην μπορούν ποτέ να βαλτώνουν. Η σχέση τους είναι αμφίδρομη και με αυτό τον τρόπο αναπτύσσεται η κοινωνικότητα σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό απ’ότι σε άλλες σχέσεις, αφού η επικοινωνία είναι το ζητούμενο ανά πάσα στιγμή.

Αυτά μπορούν να συμβούν στη ζωή, στην καθημερινότητα του καθενός, στην ερωτική του διαβίωση και στην επαγγελματική του καριέρα. Πράγματι, πολλές φορές στην καθημερινότητά μας έχουμε υποστεί μια τέτοια σχέση όπου η κυριαρχία του ενός προς τον άλλον είναι ένα δυναμικό στοιχείο αυτής της διαπροσωπικής σχέσης, κάτι που μπορεί και εξελίσσει το κάθε άτομο χώρια και τα δύο μαζί, αν τα δούμε ως ένα δίπολο, εγγράφοντας αυτή τη δυναμική μέσα στο κοινωνικό σύνολο όπου ζουν.

strap1 foto2

Πολύ λίγες φορές ονοματίζουμε αυτή τη σχέση με αυτά τα χαρακτηριστικά, σπάνια αποδίδουμε σε αυτή αυτά τα στοιχεία, χωρίς να φοβηθούμε την παρεξήγηση ή τη χλεύη του άλλου ανθρώπου. Αυτό πιθανότατα συμβαίνει επειδή η έννοια της κυριαρχίας, στα μάτια του κόσμου, παίρνει αυτή την άρρωστη μορφή που θέλει τα άτομα να έχουν υποστεί έναν άρρωστο αυταρχισμό, ο οποίος συνεπάγεται την καταπίεση, τη μη συμφωνημένη βία, την εξαθλίωση της προσωπικότητας αυτού του ατόμου που έχει λιγότερες άμυνες από ένα άλλο. Εδώ, αντιθέτως, δεν έχουμε την ελάχιστη επικοινωνία, αλλά τη ρήξη αυτής και, κατά συνέπεια, το χάσμα σε ένα κοινωνικό σύνολο.

Τι γίνεται όμως όταν ένας άνθρωπος ζει μια σχέση εξουσίας και δεν μπορεί να την κατανοήσει; Δεν έχει τη δυνατότητα να τη βιώσει και να την αξιολογήσει; Σε αυτή την περίπτωση έχουμε την ανάγκη να πάμε στην τέχνη. Όταν ο Πιέρ Παζολίνι σκηνοθέτησε την ταινία «120 μέρες στα Σόδομα» ήθελε προφανώς να ταράξει τα πολύ βαλτωμένα νερά της μεταπολεμικής Ιταλίας. Πολύ περισσότερο όμως ήθελε να δείξει έναν άλλο τρόπο ερωτισμού και επικοινωνίας που ήταν ακριβώς στο όριο: το να εξουσιάζεις ένα άτομο δεν είναι αναγκαστικά κακό, το να μην έχεις τη συναίνεσή του, αυτό είναι ολέθριο. Από αυτό το σημείο ξεκινά η θεώρηση για το φασιστικό τρόπο σκέψης και διακανονισμού ενός κοινωνικού συνόλου. Αυτό το σημείο είναι η συναίνεση.

Παράλληλα, στην ταινία που προαναφέραμε, μπορούσε ο θεατής να προβάλλει τα δικό του στοιχεία και να ελέγξει αν όντως είναι από την μια ή από την άλλη πλευρά του ποταμού. Η τέχνη εδώ λειτούργησε σαν ένα εργαλείο σκέψης και κριτικής, πολύ περισσότερο όμως ήταν ένας τρόπος θεραπείας. Στην έννοια της θεραπείας δε θα πρέπει να προσδώσουμε αυτή της ίασης αλλά της υπηρέτησης και της εξυπηρέτησης μιας κατάστασης. Στο θέατρο έχουμε ζήσει πολύ λίγες φορές αυτές τις στιγμές. Όταν ο ντε Σαντ ανέβαζε παρόμοια θεατρική έργα, είχε ως σκοπό όχι να προπαγανδίσει αυτό τον τρόπο σκέψης, αλλά τη θεραπεία αυτών των συναισθημάτων όπως την εξετάσαμε πιο πάνω.

Με αυτή την έννοια το «Strap» είναι η απόλυτη πρωτοπορία στην Ελλάδα. Κατ’αρχήν γιατί τολμά να ασχοληθεί με ένα θέμα που σοκάρει ακόμα την ελληνική κοινωνία. Κατά δεύτερο λόγο, επειδή δε θέλει να προκαλέσει, προβάλλοντας αποκλειστικά και μόνο το ερωτικό στοιχείο. Εδώ λοιπόν έχουμε αυτή τη λειτουργία της θεραπείας που σε αναγκάζει να προσδιορίσεις το χαρακτήρα σου, με το καινούργιο δεδομένο της αναπαράστασης. Στο «Strap» δε δοκιμάζεται η κοινωνία μόνο, αλλά ο τρόπος εξέλιξής της, οι νόμοι που τη διέπουν, οι οποίοι έχουν να κάνουν με την επικοινωνία ενός υγιούς ατόμου: αυτή θα πρέπει να είναι γόνιμη και όχι στείρα, να επικοινωνεί με τον άλλον άνθρωπο και όχι με το είδωλο του ατόμου που προσπαθεί να κοινωνήσει τις ιδέες του, διότι μια τέτοια στείρωση μας οδηγεί από τη νεύρωση στην ψύχωση. Για αυτό, λοιπόν, το λόγο έργα όπως το «Strap» είναι ψυχοθεραπευτικά και απευθύνονται σε όλους.

Γιάννης Φραγκούλης

 


  • tweet

Leave a Reply Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ
    ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ

    Μαΐ 28, 2014 2

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 2013-ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ ΣΕ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΣ
    ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ...

    Νοέ 03, 2013 1

  • ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ SOLARIS-ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΚΙΣΛΟΦΣΚΙ ΑΛΛΑΓΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
    ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ...

    Δεκ 01, 2013 1

  • ΝΕΚΥΔΑΛΛΟ
    ΝΕΚΥΔΑΛΛΟ

    Ιαν 24, 2021 0

  • THE WHALER BOY
    THE WHALER BOY

    Ιαν 18, 2021 0

  • A TALE OF TWO CITIES
    A TALE OF TWO CITIES

    Ιαν 03, 2021 0

  • A TALE OF TWO CITIES
    A TALE OF TWO CITIES

    Ιαν 02, 2021 0

  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΚΟΛΟΒΟΥ: ΕΡΧΕΤΑΙ ΜΕ ΜΙΑ ΚΩΜΩΔΙΑ
    ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΚΟΛΟΒΟΥ: ΕΡΧΕΤΑΙ ΜΕ ΜΙΑ ΚΩΜΩΔΙΑ

    Δεκ 23, 2020 0

  • Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΜΑΣ ΣΤΗ FOCUS 2020
    Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΜΑΣ ΣΤΗ FOCUS 2020

    Δεκ 16, 2020 0

2013 δείτε το ενδιαφέρον σε παραγωγή Σινεμά
  • […] Ο Δήμος Αβδελιώδης, γνωστός απ’τις ταινίες μεγάλου μήκους, την περίφημη ταινία μικρού μήκο...

    6 έτη ago

  • […] Στη Θεσσαλονίκη, στο χώρο του Δημαρχείου θα δοθεί μία παράσταση με τίτλο «Λυσιστράτη-μία δ...

    6 έτη ago

  • […] Σοφοκλή (5η Εποχή Τέχνης) 10/7 «Η Ιφιγένεια στη χώρα των Ταύρων», Ευριπίδη (ΚΘΒΕ) 13-14...

    6 έτη ago

  • […] Πληροφορίες για την παράσταση εδώ […]...

    6 έτη ago

  • I'm gone to inform my little brother, that he should also visit this web site on regular basis to ta...

    6 έτη ago

  • Χρήσιμο άρθρο.Keeep thee gopd work

    6 έτη ago

Πρόσφατα σχόλια

  • thessalonikinfo / ΑΠΟΛΟΓΙΑ ΣΩΚΡΑΤΟΥΣ στο ΠΛΑΤΩΝΑ, ΑΠΟΛΟΓΙΑ ΣΩΚΡΑΤΗ
  • thessalonikinfo / ΛΥΣΙΣΤΡΑΤΗ στο ΓΙΟΡΤΕΣ ΑΝΟΙΧΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ
  • thessalonikinfo / 1ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΑΣΟΥΣ στο 1ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΑΣΟΥΣ
  • thessalonikinfo / ΤΟ ΤΑΒΛΙ στο ΤΟ ΤΑΒΛΙ
  • Billie Wormald στο ISTABUL FILM FESTIVAL
Ιανουάριος 2021
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Δεκ    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Ετικέτες

2013 Σινεμά
Copyright 2013 Filmandtheater / All rights reserved