Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
  • THE GREAT LILIAN HALL
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΜΙΑΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗΣ

Νοέ 28, 2013 Κινηματογράφος 0


ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΜΙΑΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗΣ

Η ΕΛΛΕΙΨΗ ΤΗΣ ΜΝΗΜΗΣ

Η μνήμη των ολοκαυτωμάτων τείνει να σβήσει από τη εθνική μνήμη των Ελλήνων, κυρίως λόγω του ελλείμματος ενημέρωσης και παιδείας. Αυτό το κενό θέλει να καλύψει η ταινία της Χρύσας Τζελέπη και του Άκη Κερσανίδη, «Το χρονικό μιας καταστροφής». Αυτή η ταινία αναφέρεται στο ολοκαύτωμα του Χορτιάτη και προσπαθεί να αναδομήσει τα ιστορικά γεγονότα με τέτοιο τρόπο που ο θεατής να καταφέρει να βιάσει προοδευτικά αυτό το γεγονός.

Η ταινία ξεκινά με μια απλή παράθεση των ιστορικών γεγονότων. Αυτή όμως η ροή διακόπτεται για να πάμε σε ένα άλλο σημείο της αφήγησης, αφήνοντας ένα κενό. Η ομιλία των ανθρώπων έχει μια διαφορά φάσης από την κίνηση του στόματος, με αυτό τον τρόπο η ομιλία έρχεται μετά από μια συναισθηματική «κίνηση», τελικά το ιδεολογικό φορτίο είναι μεγαλύτερο από αυτό που θα είχε δημιουργηθεί αν υπήρχε αυτός ο απόλυτος ηχητικός συγχρονισμός που θα μας βούταγε στον απόλυτο ρεαλισμό. Η αποδόμηση του ρεαλισμού μας οδηγεί στο φαντασιακό όπου εγγράφεται το αποτύπωμα της ιστορίας, η προβολή των γεγονότων.

Η ροή των γεγονότων συνεχίζεται με αυτή τη σειρά, όπου το φαντασιακό δέχεται το ρεαλιστικό και δημιουργεί ένα άλλο ιδεολογικό τοπίο, αυτή τη φορά στο θεατή, το οποίο μπορεί να μας βοηθήσει να απαντήσουμε στα ερωτήματα που δε βάζει η ταινία, αλλά τα αφήνει να εννοηθούν. Οι τεκμηριωμένες απόψεις των δύο επιστημόνων και του Μανόλη Γλέζου έρχονται σε αντίθεση με την αδόμητη αφήγηση που δομείται προοδευτικά, για να πάρει την πλήρη μορφή της προς το τέλος της ταινίας, με αυτό τον τρόπο στον ψυχικό κόσμο του θεατή έχουμε την αντίθεση τεκμηρίωσης-προσωπικής αφήγησης για να φτιαχτεί ένα σύμπαν όπου αυτές οι αφηγήσεις μπαίνουν η μία μέσα στην άλλη και η «αλήθεια» αποκαλύπτεται.

ftto xroniko mias katastrofis kritiki foto2

Με άλλα λόγια: Πόσο απάνθρωπος μπορεί να γίνει ένας άνθρωπος; Πόσο κτήνος μπορεί να γίνει κάποιος; Πόσο αδελφοκτόνος μπορεί να γίνει ένας Έλληνας και γιατί; Που πήγε αυτός ο πολιτιστικός φόρτος της γερμανικής παιδείας και πως μεταφράστηκε η αρχαία ελληνική παιδεία σε αυτή την κτηνωδία; Πως οι αδελφοκτόνοι έγιναν ήρωες της εθνικής αναστύλωσης, όταν ξεκίνησε η αντικομουνιστική τρομοκρατία των μεταπολεμικών κυβερνήσεων; Τι σημαίνει σήμερα αυτή η κτηνωδία και γιατί επανέρχεται ο νεοναζισμός, και εγγράφεται, ακόμη περισσότερο, μέσα τη Βουλή; Ιδού κάποια ερωτήματα που μου έρχονται στο μυαλό. Κατά τη διάρκεια της θέασης της ταινίας, αυτά τα ερωτήματα έρχονταν ως παλιρροιακά κύματα και με έπνιγαν.

Αυτή ακριβώς είναι η δύναμη της ταινίας. Η μεταθέαση ξεκινά πριν καλά-καλά τελειώσει η ταινία. Το μήνυμά της δυναμώνει συνέχεια και γίνεται ένα ωστικό κύμα που μας εξοργίζει, μας αναγκάζει να αντιπαρατεθούμε εναντίον της νεοφασιστικής απειλής και να πάρουμε θέση που να αποκλείει αυτά τα ιδεολογικά μιάσματα. Αν εξαιρέσουμε κάποιες μουσικές που δεν «κόλλαγαν», γιατί μας προσγείωναν στο προφανές, όπως και κάποιους ήχους που δεν έκαναν την αντίθεση που θα περιμέναμε, μια έντονη συναισθηματική φόρτιση θα ήθελε ένα χαμηλών τόνων ήχο, για να λειτουργήσει η ιδεολογική αντίστιξη, τότε η ταινία λειτούργησε πάρα πολύ καλά. Πολύ καλύτερα από την πιο άρτια πολιτική ανάλυση ή από την πιο άριστη ιστορική αναφορά, για τα ίδια γεγονότα.

Γιάννης Φραγκούλης

ftto xroniko mias katastrofis kritiki foto3

ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΜΙΑΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗΣ

Σενάριο-Σκηνοθεσία-Μοντάζ: Χρύσα Τζελέπη,Ακης Κερσανίδης

Έρευνα: Θόδωρος Βαλάχας, Μπάμπης Νανάκουδης, Ακης Κερσανίδης, Χρύσα Τζελέπη

Διεύθυνση φωτογραφίας: Δράκος Πολυχρονιάδης

Ηχοληψία-μιξάζ: Kλεάνθης Μανωλάρας

Παραγωγή: Anemicinema

Διάρκεια: 90’

Ημερομηνία εξόδου: 28/11/2013.

(Παίζεται στους κινηματογράφους Αλκυονίδα, Αλεξάνδρα, στην Αθήνα)





  • Κριτικές ταινιών
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ...

    Ιούν 14, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ...

    Ιούν 08, 2025 0

Στην ίδια κατηγορία
  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • VERMIGLIO
    VERMIGLIO

    Ιούν 07, 2025 0

  • ΣΤΑΥΡΟΣ ΨΥΛΛΑΚΗΣ
    ΣΤΑΥΡΟΣ ΨΥΛΛΑΚΗΣ

    Ιούν 05, 2025 0

  • ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΨΥΧΗ
    ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΨΥΧΗ

    Ιούν 04, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ

    Ιούν 14, 2025 0

  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
    170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ

    Ιούν 12, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ

    Ιούν 08, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    4 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    5 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    7 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    8 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    1 έτος ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Ιούνιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Μάι    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (332)
  • Κινηματογράφος (1.402)
  • Νέα (95)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz