Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
  • THE GREAT LILIAN HALL
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

Η ΔΟΛΟΦΟΝΟΣ ΣΕ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΠΡΑΞΕΙΣ

Νοέ 29, 2018 Κινηματογράφος 0


Η ΔΟΛΟΦΟΝΟΣ ΣΕ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΠΡΑΞΕΙΣ

MARLINA THE MURDERER IN FOUR ACTS

του Γιάννη Φραγκούλη

Στις 29/11/2018 στις κινηματογραφικές αίθουσες. Αξιολόγηση 7,2/10 στο imdb.com από 1.336 χρήστες.

ΣΥΝΟΨΗ

Η Μαρλίνα ζει ήσυχα στη Σούμπα μέχρι που μία μέρα ένας άνδρας, ο Μάρκους και η συμμορία του προσπαθούν να ληστέψουν το σπίτι της και εκείνη το σκοτώνει. Όμως στοιχειώνεται από το Μάρκους και η ζωή της αλλάζει δραματικά. Επίσημη πρόταση της Ινδονησίας για το Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας 2019.

Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ

Μία απρόσμενη σιγανή φωτιά, «Η δολοφόνος σε τέσσερις πράξεις» πηγαίνει κατευθείαν στο θέμα της, ακολουθώντας μία πορεία, όπως έχει ορισθεί από την αρχή. Η Μαρλίνα είναι χήρα και ζει στην Ινδονησία σε μία παρακμιακή κοινότητα. Το αίμα ζητά εκδίκηση σε τέσσερις πράξεις. Κάθε μία από αυτές τις πράξεις είναι σαν ένα μικρό τηλεγραφικό κείμενο. «Η ληστεία», «Η γέννα»… Το νόημά τους είναι ξεκάθαρο και δημιουργείται, από την εκφώνηση της αφήγησης, μία δύναμη αντίθετη με αυτό που το ίδιο το αφηγηματικό κείμενο ορίζει, ακόμα και από τον τίτλο του. Όπως σε πολλές από τις καλλιτεχνικές ταινίες, δημιουργείται μία ιστορία που κινείται έτσι ώστε να δημιουργεί ρωγμές, να δείχνει το πραγματικό τοπίο, την αίσθηση της βίας, αυτά που δεν μπορούν να λεχθούν, τα ανείπωτα που είναι το ουσιαστικό τμήμα του καλλιτεχνήματος.

Στην πρώτη πράξη μπαίνουμε στο απομονωμένο σπίτι της Μαρλίνας, η οποία ζει συντροφιά με ένα σκυλί και το ταριχευμένο σώμα του άντρα της. Τα ζώα είναι έξω από το σπίτι ενώ το σώμα του άντρα της είναι εντός, στον τοίχο, σε θέση που νομίζει κανείς ότι εγγυάται προστασία. Ένας τάφος, έξω από το σπίτι μας παραπέμπει σε έναν άλλο θάνατο -ίσως του Μάρκους;-. Η ζωή της είναι απλή και έχει να κάνει με τα ζώα της, γουρούνια, κατσίκες και κότες, δε βλέπουμε για πολύ την καθημερινή της ζωή. Αυτό που μας ενδιαφέρει -και εκεί που επικεντρώνει η ταινία- είναι η βία, αυτά που θα συμβούν και θα έχουν σχέση με αυτή, σχεδιασμένα με χωροταξική ακρίβεια.

Η εισαγωγή στη βία γίνεται με έναν ξένο, ένα ληστή που ονομάζεται Μάρκους. Μπαίνει απρόσκλητος στο σπίτι της Μαρλίνας. Κάνει σα να είναι το δικό του σπίτι, ζητά φαγητό και ανακοινώνει ότι αυτός και οι σύντροφοί του θα τη βιάσουν. Μία μικρή ομάδα αντρών φτάνει αργότερα. Συμπεριφέρονται όπως ο Μάρκους. Αυτή η εισαγωγή είναι σύντομη και μας δίνει την έντονη εντύπωση του φόβου, ο οποίος υπονοείται, είναι το αποτέλεσμα μιας εισβολής, δημιουργεί την αίσθηση της παγίδευσης. Δεν υπάρχει χώρος για τη Μαρλίνα να κρυφτεί, κάπου να τρέξει για να σωθεί. Τελειώνει αυτή η εισαγωγή με το θεατρικό παίξιμο που αφήνει στον κάθε χαρακτήρα χώρο για να συστηθεί και να ορίσει το στίγμα του.

Η Μαρλίνα είναι το θύμα, όμως οι περισσότεροι από τους επιτιθέμενους είναι νεκροί, στο τέλος της πρώτης πράξης. Μετά τη δεύτερη πράξη αρχίζει το «Ταξίδι», όπου το κεφάλι του Μάρκους εκτίθεται ως ένα τρόπαιο. Μετά από μία συζήτηση με μία έγκυο γειτόνισσα, η οποία αντιμετωπίζει προβλήματα με το περιβάλλον της, η Μαρλίνα ξεκινά το ταξίδι της και η ιστορία μεταμορφώνεται σε μία ταινία δρόμου, με στοιχεία ουέστερν. Με τα πόδια, με το λεωφορείο, διαβαίνει μία ερημωμένη χώρα, αναζητώντας δικαιοσύνη. Η βία εγγράφεται σε ένα κατώτερο αφηγηματικό πεδίο, η έντασή της υποβόσκει, όπως συμβαίνει σε κλασικές ταινίες ουέστερν.

Η φωτογραφία καθηλώνει το θεατή και δεν τον αφήνει να αποσπαστεί η προσοχή του. Το οπτικό μέρος και οι χώροι παίζουν σημαντικό ρόλο ως μία αντίστιξη στο βίαιο και αποκρουστικό ανθρώπινο τοπίο. Ο σκηνοθέτης τα βάζει όλα αυτά στη θέση τους και αφήνει όσο αφηγηματικό χώρο χρειάζονται για να αναπτυχθούν οι χαρακτήρες, να αποτυπωθούν οι συμπεριφορές τους και να αναδειχθούν μέσα από την αντίθεση φύσης και ανθρώπινων συμπεριφορών. Αφήνει χώρο στο θεατή να δει, μέσα από την περιέργειά του και την δυναμική της υποκριτικής, μία στρατηγική που τελικά γίνεται μία μανιέρα.




Η ΔΟΛΟΦΟΝΟΣ ΣΕ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΠΡΑΞΕΙΣ

(MARLINA THE MURDERER IN FOUR ACTS)

Σκηνοθεσία: Mouly Surya

Σενάριο: Mouly Surya, Rama Adi,  Garin Nugroho

Φωτογραφία: Yunus Pasolang

Μοντάζ: Kelvin Nugroho

Μουσική: Yudhi Arfani,  Zeke Khaseli

Παραγωγοί: Rama Adi,  Isabelle Glachant,  Fauzan Zidni

Παίζουν: Marsha Timothy (Μαρλίνα), Egy Fedly (Μάρκους), Tumpal Tampubolon (σύζυγος Μαρλίνας), Yoga Pratama (Φράντς), Haydar Salishz (Νίκο), Yayu A.W. Unru (Ράγια), Norman R. Akyuwen (Μπινγκ), Ruly Lubis (Ντον), Satrya Ghozali (Ρόμπερτ), Dea Panendra (Νόβι)

Χώρα παραγωγής: Ινδονησία, Γαλλία, Μαλαισία, Ταϊλάνδη

Έτος παραγωγής: 2017

Γλώσσα: ινδονησιακά

Διάρκεια: 93΄

Είδος: δράμα, θρίλερ

Ημερομηνία εξόδου: 29/11/2018

Εταιρεία διανομής: Weird Wave.

Περισσότερες πληροφορίες για τους συντελεστές και τα τεχνικά χαρακτηριστικά: διαβάστε εδώ.


  • Κριτικές ταινιών
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ...

    Ιούν 14, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ...

    Ιούν 08, 2025 0

Στην ίδια κατηγορία
  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • VERMIGLIO
    VERMIGLIO

    Ιούν 07, 2025 0

  • ΣΤΑΥΡΟΣ ΨΥΛΛΑΚΗΣ
    ΣΤΑΥΡΟΣ ΨΥΛΛΑΚΗΣ

    Ιούν 05, 2025 0

  • ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΨΥΧΗ
    ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΨΥΧΗ

    Ιούν 04, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ

    Ιούν 14, 2025 0

  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
    170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ

    Ιούν 12, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ

    Ιούν 08, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    4 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    5 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    7 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    8 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    1 έτος ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Ιούνιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Μάι    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (332)
  • Κινηματογράφος (1.402)
  • Νέα (95)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz