Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
  • THE GREAT LILIAN HALL
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

ΤΟ ΣΤΕΜΜΑ ΤΩΝ ΙΝΔΙΩΝ

Αυγ 06, 2017 Κινηματογράφος 0


ΤΟ ΣΤΕΜΜΑ ΤΩΝ ΙΝΔΙΩΝ

VICEROY’S HOUSE

του Γιάννη Φραγκούλη

Στις 3/8/2017 στις κινηματογραφικές αίθουσες.

Η μετάβαση στην Ινδία, από αποικία της Μεγάλης Βρετανίας σε αυτόνομο κράτος, και ο ρόλος του Λόρδου Λούις Μαουντμπάντεν, ο οποίος το 1947 εκτελούσε χρέη αντιβασιλέα, είναι το θέμα αυτής της ταινίας. Στο σενάριό της αναφέρεται ότι ο τότε αντιβασιλέας εξασφάλισε την ομαλή μετάβαση από αποικιοκρατικό κράτος σε αυτόνομο και αυτεξούσιο, αυτή δε η θεώρηση διανθίζεται με στοιχεία ρατσιστικά. Το 1979 ο IRA δολοφόνησε το Λόρδο Λούις Μαουντμπάντεν. Η χήρα του, Λαίδη Εντουίνα, εδώ παρουσιάζεται ως αγία.

Με άλλα λόγια, όσα αναφέρονται στην ταινία είναι κατάφορη παραμόρφωση της ιστορίας. Εξάλλου, έχουμε δει ταινίες πάνω σε αυτό το θέμα, όπου το αληθές της ιστορίας πλησιάζει πολύ στο σενάριο, ειδικά αυτές που αναφέρονται στη ζωή του Γκάντι, όπου εστιάζεται στην ανεξαρτητοποίηση της Ινδίας, μετά από την ειρηνική επανάσταση του Ινδού ηγέτη, αλλά και στην τριχοτόμηση αυτής της χώρας, στο ινδουιστικό της κομμάτι, όπου υπάρχουν και μουσουλμανικές θύλακες, και στα δύο μουσουλμανικά, στο Πακιστάν και στο Αφγανιστάν. Άρα ο ισχυρισμός περί ομαλής μετάβασης είναι μία παραποίηση, αφού για να γίνει αυτή η τριχοτόμηση προηγήθηκε αιματηρός εμφύλιος πόλεμος.

 

Καταλαβαίνουμε λοιπόν ότι ο ρόλος του Λόρδου Λούις Μαουντμπάντεν δεν ήταν αυτός που θα ήθελαν οι σεναριογράφοι. Επιπλέον, τόσο η ιστορία όσο και διάφορες ταινίες μιλούν για βία, αυταρχισμό, πολεμικές συρράξεις, άρα για ποια ειρήνη μπορούμε να μιλάμε; Πουθενά επίσης δεν αναφέρεται ότι η Μεγάλη Βρετανία, εκείνη την εποχή είχε ξεπέσει ως αυτοκρατορία και, το κυριότερο, η αγορά της Ινδίας είχε μειωθεί στο ελάχιστο, αυτό ήταν ο στόχος της ειρηνικής επανάστασης του Γκάντι, άρα είχε χάσει το νόημα της αποικίας, και κατά συνέπεια, ήταν λογικό να παραχωρήσουν την εξουσία της στους κατοίκους της, αφού, βέβαια είχαν σπαταλήσει όλους τους πόρους της και είχαν καταστρέψει τη διοίκησή της.

Στη συνέχεια, μετά τη δολοφονία του από τον IRA, η χήρα του παρουσιάζεται ως μία άγια και αγαθή γυναίκα, ηθική και φιλάνθρωπη. Σε αυτό το σημείο καταλαβαίνουμε ότι προσφέρει μία συγνώμη, ζητά την επιείκεια των Ινδών και των Άγγλων προοδευτικών, όχι τόσο για αυτή τη γυναίκας όσο για την αστική και ιμπεριαλιστική τάξη που κυβερνούσε την Αγγλία δεσποτικά τόσο στη Σκωτία όσο και πιο πολύ στην Ιρλανδία.

viceroy's house foto2

Πολιτικά λάθος, σεναριακά αδύναμη, χωρίς κάτι το ιδιαίτερο, θα περάσει στο περιθώριο της κινηματογραφικής παραγωγής, ειδικά αυτό το καλοκαίρι, μη έχοντας δράση και ρυθμό που θα προσέλκυε το ενδιαφέρον του θεατή. Ίσως τη δούμε ξανά στην τηλεόραση.

ΤΟ ΣΤΕΜΜΑ ΤΩΝ ΙΝΔΙΩΝ

(VICEROY’S HOUSE)

Σκηνοθεσία: Gurinder Chadha

Σενάριο: Paul Mayeda Berges, Moira Buffini, Gurinder Chadha

Φωτογραφία: Ben Smithard

Μοντάζ: Valerio Bonelli, Victoria Boydell

Μουσική: A.R. Rahman

Παραγωγοί: Paul Mayeda Berges, Gurinder Chadha, Deepak Nayar, Simon Perry, Paul Ritchie, Pravesh Sahni, Sean Wheelan

Παίζουν: Gillian Anderson (Λαίδη Εντουίνα), Huma Qureshi (Ααλία Νόρ), Michael Gambon (Στρατηγός Λιονέλ Χάστινγκ Ισμέι), Hugh Bonneville (Λόρδος Λούις Μαουντμπάντεν), Lily Travers (Λαίδη Παμέλα Χικς), Simon Callow (Σιρίλ Ράντκλιφ), Manish Dayal (Τζιτ Κουμάρ), Om Puri (Αλί Ραχίλ Νορ), Sarah-Jane Dias (Σανίτα), Simon Williams (Άρτσι Βαβέλ), Nicholas Blane (Σερ Οράφ Κιρκπάτρικ Κάρε)

Χώρα παραγωγής: Αγγλία, Ινδία, Σουηδία

Έτος παραγωγής: 2017

Γλώσσα: αγγλικά, ινδικά, σουηδικά

Διάρκεια: 106΄

Είδος: βιογραφία, δράμα, ιστορία

Ημερομηνία εξόδου: 3/8/2017

Εταιρεία διανομής: Feelgood.

Περισσότερες πληροφορίες για τους συντελεστές και τα τεχνικά χαρακτηριστικά: διαβάστε εδώ.

Για να βρείτε που παίζεται η ταινία πηγαίνετε εδώ.


  • Κριτικές ταινιών
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ...

    Ιούν 14, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ...

    Ιούν 08, 2025 0

Στην ίδια κατηγορία
  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • VERMIGLIO
    VERMIGLIO

    Ιούν 07, 2025 0

  • ΣΤΑΥΡΟΣ ΨΥΛΛΑΚΗΣ
    ΣΤΑΥΡΟΣ ΨΥΛΛΑΚΗΣ

    Ιούν 05, 2025 0

  • ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΨΥΧΗ
    ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΨΥΧΗ

    Ιούν 04, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ

    Ιούν 14, 2025 0

  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
    170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ

    Ιούν 12, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ

    Ιούν 08, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    4 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    5 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    7 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    8 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    1 έτος ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Ιούνιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Μάι    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (332)
  • Κινηματογράφος (1.402)
  • Νέα (95)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz