Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
  • THE GREAT LILIAN HALL
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

ΜΙΑ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΜΕΡΑ

Αυγ 05, 2017 Κινηματογράφος 0


ΜΙΑ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΜΕΡΑ

UNA GIORNATA PARTICOLARE

του Γιάννη Φραγκούλη

Στις 3/8/2017 στις κινηματογραφικές αίθουσες, σε επανέκδοση.

Είναι η ημέρα που ο Χίτλερ επισκέπτεται την Ιταλία. Όλος ο κόσμος θα πάει να το δει. Είναι ο μεγάλος αρχηγός του φασισμού και η Ιταλία, που θα πολεμήσει στο πλευρό της Γερμανίας, έχει φανατιστεί υπέρ του Χίτλερ. Σε μία πολυκατοικία θα παραμείνουν μόνο ένας δημοσιογράφος ομοφυλόφιλος και μία νοικοκυρά. Η ζωή αυτών των ανθρώπων θα είναι το αναφερόμενο της ζωής των Ιταλών εκείνη την περίοδο. Αυτή η ταινία κέρδισε συνολικά 13 βραβεία, τα πιο σημαντικά είναι καλύτερης ξένης ταινίας στις Χρυσές Σφαίρες το 1978, καλύτερη ξένη ταινία στα βραβεία Cesar το 1978, καλύτερης ταινίας, καλύτερου ηθοποιού και καλύτερης ηθοποιού στις Χρυσές Σφαίρες της Ιταλίας το 1978 και καλύτερης ηθοποιού, καλύτερου σεναρίου και μουσικής στην Ιταλική Ομοσπονδία Δημοσιογράφων του Κινηματογράφου το 1978. Το 2014 βραβεύτηκε στο Φεστιβάλ Βενετίας ως καλύτερη ταινία του αρχείου.

Θα πρέπει να θυμηθούμε ότι ο Ettore Scola ήταν ο εκπρόσωπος της μίας από τις τρεις τάσεις του νεορεαλισμού, δηλαδή τη τάση του νεορεαλισμού που από τη μία κάνει την αναφορά στις δομές της κοινωνίας της Ιταλίας και από την άλλη ηθογραφεί χωρίς να βάζει αυστηρούς ηθογραφικούς κανόνες. Η κάμερά του είναι ουσιαστικά ένα παρατηρητής που σχολιάζει σχετικά, χωρίς να θέλει να επιβάλει το λόγο της. Για αυτό οι κοινωνικές αναφορές του είναι φαινομενικά περιγραφικές, στην ουσία όμως προτείνουν μία πιο βαθιά ανάγνωση και ανάλυση των χαρακτήρων, χωρίς να επιβάλλουν αυτό το δρόμο.

 

Σε αυτή την ταινία έχουμε την απεικόνιση μιας κοινωνίας. Έναν άντρα και μια γυναίκα. Τα δύο σημεία πάνω στα οποία εγγράφονται όλη η ιστορία του ανθρώπινου γένους. Αν λοιπόν παρατηρήσουμε τις συμπεριφορές τους, τότε έχουμε μία απεικόνιση της κοινωνικής συμπεριφοράς σε μαζικό επίπεδο, σε γενικές γραμμές, όπου μπορούμε να χαράξουμε τις βοηθητικές αυτές γραμμές διαφορετικές στο χαρακτήρα του κάθε ατόμου. Θα πρέπει να αναλύσουμε τις δύο περιπτώσεις, τον άντρα, από τη μία, και τη γυναίκα, από την άλλη μεριά.

Ας ξεκινήσουμε από τη γυναίκα. Το σενάριο μας αναφέρει ότι έχουμε να κάνουμε με μία γυναίκα παντρεμένη με παιδιά. Ο άντρας της είναι λίγο μάγκας και σχετικά απόμακρος, το τυπικό του αρσενικού που είναι αρχηγός στην οικογένεια και δε σηκώνει λόγο. Αυτό θέλει να περάσει και στα παιδιά του. Η γυναίκα του όμως διαφωνεί και διεκδικεί το χώρο της. Δεν πηγαίνει να προϋπαντήσει το Χίτλερ, όχι επειδή κάνει αντίσταση, αλλά αντιδρώντας στη συμπεριφορά του άντρα της. Μένει στο σπίτι, μόνη για να σκεφτεί τη θέση της, να βρει την ηρεμία της. Πρόσχημα είναι ότι θέλει να μαγειρέψει.

Απέναντι κατοικεί ένας άντρας. Αυτός είναι ομοφυλόφιλος. Εδώ έχουμε την έκφραση του φόβου, για αυτό, αν και είναι δημοσιογράφος, δεν πηγαίνει στη συγκέντρωση επειδή φοβάται τη χλεύη. Παρόλα αυτά, διεκδικεί το χώρο της ηγεσίας, στο δίπολο άντρας-γυναίκα, το βιοτικό του χώρο, αυτό που η κοινωνία του έχει επιβάλλει. Νομίζει ότι είναι μόνος του σε όλη την πολυκατοικία, αλλά βλέπει αυτή τη γυναίκα και θέλει να την προσεγγίσει. Βρίσκει ένα πρόσχημα.

mia xexoristi mera foto2

Έχουμε λοιπόν να κάνουμε με τον Αδάμ και την Εύα. Και οι δύο λειτουργούν παραβατικά. Ο άντρας προσπερνά τη θέλξη προς το ίδιο φύλο και επιθυμεί να συνευρεθεί με αυτή τη γυναίκα. Αυτή είναι στην αρχή αδιάφορη, αλλά μετά ξυπνά σιγά-σιγά η επιθυμία να είναι επιθυμητή από έναν άντρα και η απόλαυση μετά από αυτό το συναίσθημα. Είναι όμως παντρεμένη και, με αυτό τον τρόπο, απατά τον άντρα της. Πρόκειται να κάνει ένα αμάρτημα, κάτι που της δημιουργεί μία απώθηση, προς στιγμή, μετά όμως μία απόλαυση: η αμαρτία είναι και απόλαυση. Βγάζει έξω τα ορμεφυτά της, αφήνει το καταπιεσμένο αίσθημα από τον άντρα της, η νεύρωσή της εξυπηρετείται και η απόλαυσή της γίνεται μεγαλύτερη.

Ας προσέξουμε, σε αυτό το σημείο, ότι είμαστε σε ένα αστικό χώρο που είναι ερημικός. Οι μόνοι που υπάρχουν είναι αυτός ο άντρας και αυτή η γυναίκα, αυτοί που πρόκειται να κάνουν ξανά το προπατορικό αμάρτημα. Θα πάρουν τον απαγορευμένο καρπό, την απόλαυση, και θα ξεκινήσει από την αρχή η δημιουργία του κόσμου. Αυτό όμως είναι μία ευχή. Μία υστερική αίσθηση, αποτέλεσμα της καταπίεσης του φασισμού, της αναστολής της ελευθερίας, της βίας που εγγράφει το λόγο της, καταστρέφοντας αυτό το λόγο που θα ήταν δημιουργός στην κοινωνία. Άρα το προϊόν αυτής της υστερίας είναι ο λόγος, ο δημιουργικός, ο οποίος γεννιέται από την απόλαυση που στιγμιαία αυτοί οι άνθρωποι ζουν.

Για να μας δείξει ο σκηνοθέτης ότι αυτό είναι μία ευχή, αλλά και για να κάνει μία έμμεση κριτική στη στάση αυτή της κοινωνίας, στο φασισμό, αλλά και έκκληση για δημοκρατία, μας επαναφέρει στην «τάξη». Το πλήθος έρχεται, οι δύο σύντροφοι χωρίζουν, η απόλαυση από μία ψεύτικη, ουτοπική και τραυματική χαρά γεμίζει το χώρο διαχέοντας παντού αυτό το τραύμα. Η δημοκρατία έχει χάσει, η αναδημιουργία του κόσμου δεν πρόκειται να γίνει, το φως θα νικηθεί από το σκοτάδι, η καταπίεση του ανθρώπου -και των αισθημάτων του- θα είναι ο κανόνας.

mia xexoristi mera foto3

Εδώ ακριβώς, στο ασυνείδητο της ταινίας, κρύβεται το πολιτικό μήνυμα που δεν είναι άλλο από αυτό που θα βγει από έναν άνθρωπο που υγιώς αντιδρά στη συνεύρεση με τον άλλο άνθρωπο. Με αυτή την έννοια, αυτή η ταινία θα είναι επίκαιρη όσο αυτές οι λογικές θα εγγράφονται στο κοινωνικό πεδίο και θα δημιουργούν συμπεριφορές, λόγους και, φυσικά, βία και καταστροφή.

ΜΙΑ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΜΕΡΑ

UNA GIORNATA PARTICOLARE

Σκηνοθεσία: Ettore Scola

Σενάριο: Ettore Scola, Ruggero Maccari, Maurizio Costanzo

Φωτογραφία: Pasqualino De Santis

Μοντάζ: Raimondo Crociani

Μουσική: Armando Trovajoli

Παραγωγοί: Carlo Ponti

Παίζουν: Sophia Loren (Αντονιέτα), Marcello Mastroianni (Γκαμπριέλε), John Vernon (Εμανουέλε), Patrizia Basso (Ρομάνα), Tiziano De Persio (Αρνάλντο), Maurizio Di Paolantonio (Φάμπιο), Antonio Garibaldi (Λιτόριο), Vittorio Guerrieri (Ουμπέρτο), Alessandra Mussolini (Μαρία Λουίζα)

Χώρα παραγωγής: Ιταλία, Καναδάς

Έτος παραγωγής: 1977

Γλώσσα: ιταλικά

Διάρκεια: 106΄

Είδος: δράμα

Ημερομηνία εξόδου: 3/8/2017

Εταιρεία διανομής: New Star.

Περισσότερες πληροφορίες για τους συντελεστές και τα τεχνικά χαρακτηριστικά: διαβάστε εδώ.

Για να βρείτε που παίζεται η ταινία πηγαίνετε εδώ.


  • Κριτικές ταινιών
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ...

    Ιούν 14, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ...

    Ιούν 08, 2025 0

Στην ίδια κατηγορία
  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • VERMIGLIO
    VERMIGLIO

    Ιούν 07, 2025 0

  • ΣΤΑΥΡΟΣ ΨΥΛΛΑΚΗΣ
    ΣΤΑΥΡΟΣ ΨΥΛΛΑΚΗΣ

    Ιούν 05, 2025 0

  • ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΨΥΧΗ
    ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΨΥΧΗ

    Ιούν 04, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ

    Ιούν 14, 2025 0

  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
    170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ

    Ιούν 12, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ

    Ιούν 08, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    4 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    5 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    7 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    8 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    1 έτος ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Ιούνιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Μάι    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (332)
  • Κινηματογράφος (1.402)
  • Νέα (95)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz