Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
  • THE GREAT LILIAN HALL
  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

ΤΟ ΨΕΜΑ

Ιούν 08, 2022 Θέατρο 0


ΤΟ ΨΕΜΑ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΘΕΑΤΡΟΥ

ΣΤΟΝ ΠΟΛΥΧΩΡΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ

Το ψέμα: γράφει ο Νίκος Θωμόπουλος

Το θεατρικό έργο, «Το ψέμα», του Φλοριάν Ζελέρ, σε σκηνοθεσία της Κερασίας Σαμαρά ανέβηκε στον Πολυχώρο Αλεξάνδρεια, στην Αθήνα. Οι παραστάσεις θα παρουσιάζονται μέχρι 1 Ιουλίου 2022, στον κήπο του Πολυχώρου Αλεξάνδρεια.

ΤΟ ΨΕΜΑ: Ο ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ

Ο Φλοριάν Ζελέρ είναι σεναριογράφος, σκηνοθέτης, παραγωγός, θεατρικός συγγραφέας και πεζογράφος. Έχει εκδώσει το βραβευμένο βιβλίο «Η σαγήνη του κακού», μετάφραση Μαρία Κράλλη, εκδόσεις Ηλέκτρα 2005. Πήρε Όσκαρ σεναρίου για την πρόσφατη ταινία «Ο πατέρας».

Τα θεατρικά του έργα είναι κωμωδίες με μια γραφή φαινομενικά ανάλαφρη με έντονα στοιχεία νεομπουλβάρ, με ανατροπές στις δράσεις των ηρώων του. Είναι επηρεασμένος από την θεατρική γαλλική παράδοση του φαρσικού στοιχείου (βλέπε: Φεϋντώ και Λαμπίς). Με αρμονική αριστοτεχνική δομή που διανθίζεται με κυνισμό και τον σκεπτικισμό του Πιραντέλο ανάμεσα στο φαίνεσθαι και στο είναι των πραγμάτων που συμβαίνουν στο πεδίο των ερωτικών και κυρίως συζυγικών σχέσεων. Δημιουργεί τους χαρακτήρες του με αληθοφάνεια και στις μεταπτώσεις τους από θύτες σε θύματα και αντιστρόφως. Ακολουθεί τη γαλλική élégance χωρίς βίαιες συγκρούσεις και προφανή κάθαρση.

Πιστός στη σύγχρονη κοινωνική ευρωπαϊκή πραγματικότητα της έκπτωσης της ηθικής τάξης στο θεσμό του γάμου, ο Ζελέρ παρουσιάστηκε με πολύ θετική ανταπόκριση στις θεατρικές σκηνές της χώρας μας. Τα έργα του είναι «Μου λες αλήθεια» (2004), «Ο μπαμπάς» (2015), «Το ψέμα» (2017), «Ο γυιός» (2019 – θέατρο Νέου Κόσμου), «Ο άλλος» (2020), πρωτόλειο έργο του συγγραφέα από την ομάδα The Young Quipe.

Το ψέμα

ΤΟ ΨΕΜΑ: Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ

Στο «Ψέμα» παρακολουθώ ένα δείπνο ρουτίνας όπου δύο φιλικά ζευγάρια ανταλλάσσουν κοινοτυπίες γύρω από τη πεζή τους καθημερινότητα που ζουν. Υποδόριο κυνικό χιούμορ που διεισδύει σταδιακά με κωμικές ανατροπές στα λεκτικά ψεύδη, απαραίτητα στο κοινωνικό τους status. Η φάρσα γίνεται κωμικοτραγική παίζοντας με τα κατά συνθήκη ψεύδη απαραίτητα στην επιφανειακή γαλήνη των ζευγαριών: Μέχρι την αποκάλυψη της επώδυνης αλήθειας.

Οι ισορροπίες ανατρέπονται όταν οι ήρωες του έργου αποδεικνύουν χωρίς ηθικό διδακτισμό την ανάγκη να υπάρχει το ψέμα όταν κάνει καλό στις ταραγμένες συζυγικές σχέσεις. Προτιμότερο από μια αλήθεια που πληγώνει ανεπανόρθωτα και προκαλεί χωρισμό και τραυματικές ματαιώσεις.

Ο Πολ και η Αλίς λένε «αλήθειες» ακόμα κι όταν λένε ψέματα. Δίνουν με τη γλώσσα του σώματος κυρίως μια οικεία μελαγχολία στις λεπτές ισορροπίες ανάμεσα στο κωμικό και το γελοίο με υποκριτική αρτιότητα. Το δεύτερο ζευγάρι σκιαγραφείται ψυχολογικά με μια εντονότερη αίσθηση υπόγειου ερωτισμού. Καλύπτει πειστικότατα την ερωτική απάτη με την κομψότητα της γαλλικής νοοτροπίας συμπεριφορών.

Οι νευρώσεις της Αλίς γεμάτες υπαρξιακά κενά αντικατοπτρίζονται σε ξεσπάσματα ζήλιας. Η αίσθηση του πιο επιβλητικού στη γοητεία του κλασικού αρσενικού με την ίδια γαλλική élégance αποτυπώνεται στο ρόλο του έτερου άντρα. Η αίσθηση σαγήνης του αιώνιου θηλυκού εκφράζεται έντεχνα στη γυναίκα του στη σκηνή αποπλάνησης του Πολ απ’αυτή ακριβώς τη σαγήνη με υπαινικτικό τρόπο.

Το ψέμα

ΤΟ ΨΕΜΑ: ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ

Η Κερασία Σαμαρά είναι έμπειρη ηθοποιός στο ποιοτικό θέατρο. Η σκηνοθετική ματιά της υπηρετεί, αγκαλιάζει με εμφανή συμπάθεια και τραγική ειρωνεία τους ηθοποιούς της. Ακολουθεί χωρίς υπερβολές το πνεύμα του Ζελέρ. Πετυχαίνει την αποτελεσματικότητα των συνεχών ανατροπών προκαλώντας αβίαστα την κωμικοτραγική διάσταση της φαρσικής δομής του έργου. Λειτουργεί με φλας μπακ, δίνοντας στην παράσταση μία «κινηματογραφική» δομή όσον αφορά το ρυθμό στη σκηνοθεσία της. Έτσι ο θεατής με μια αίσθηση οικειότητας αφήνεται να βιώσει με ευφορία την αποκάλυψη της αλήθειας που ήδη ξέρει ή υποψιάζεται.

Το αιχμηρό σχόλιο του συγγραφέα για την υποκρισία καθορίζει την εύθραυστη ισορροπία των παντρεμένων ζευγαριών. Αναδεικνύεται ολοζώντανα ευφυές, στην ρεαλιστική του πολυπλοκότητα χωρίς υπεραπλουστεύσεις. Όπως η ίδια η ζωή αποδεικνύει με τη φανερή κρίση των ερωτικών σχέσεων και της ψυχοπαθολογίας που τις συνοδεύει άρρηκτα στην εποχή μας της κοινωνικής παρακμής. Όταν τα ερωτικά συναισθήματα υποβιβάζονται μέσω της εικονικής πραγματικότητας των social media.

Ο Βασίλης Βλάχος και ως περσόνα του βωβού κινηματογράφου με γόνιμη υποκριτική στον απαιτητικό πρωταγωνιστικό του ρόλο δίνει ένα πρότυπο πετυχημένων εκφράσεων. Στο είδος της κωμικής φάρσας και των αυτοσχεδιασμών που πλουτίζουν το ρόλο του δημιουργικά.

Οι άλλοι ηθοποιοί της παράστασης, το λειτουργικό σκηνικό, η εξαιρετική μετάφραση και οι ατμοσφαιρικοί φωτισμοί, η υποβλητική όσο έπρεπε μουσική επένδυση είναι από τα σημαντικά στοιχεία της παράστασης. Συνθέτουν στο φιλόξενο και ζεστό χώρο του θεάτρου «Αλεξάνδρεια» όπου είδα την παράσταση. Στο κλειστό θέατρο του «Πολυχώρου». Δομούν ένα επιτυχημένο σύνολο που είχε την αναμφισβήτητη θετική αναγνώριση με συνεχόμενα sold out. Συνάδουν με το ότι ο θεατής αναγνωρίζει στα πρόσωπα και στις συμπεριφορές του έργου και δικές του καταστάσεις. Αυτές που υποστηρίζουν τα «κατά συνήθη ψεύδη» και την άρνηση της καταστροφικής αλήθειας.




 

 

ΤΟ ΨΕΜΑ

Συγγραφέας: Φλοριάν Ζελέρ

Σκηνοθεσία: Κερασία Σαμαρά

Μετάφραση: Μαριαλένα Κωτσάκη

Σκηνικά: Τόνια Αβδελοπούλου

Κοστούμια: Τόνια Αβδελοπούλου

Μουσική: Τάκης Μπαρμπέρης

Φωτισμοί: Γιώργος Μπούχρας

Παίζουν: Βασίλης Βλάχος (Πολ), Κάτια Σπερελάκη (Αλίς), Αλίκη Αβδελοπούλου (Λοράνς), Κώστας Τσάχρας (Μισέλ)

Παραγωγή: ΑΜΚΕ Αλεξάνδρεια

Θέατρο: Αλεξάνδρεια

Διάρκεια παράστασης: 2/6-1/7/2022.

 

Διαβάστε τις κριτικές θεάτρου

Δείτε τα βίντεο που έχουμε παράγει


  • Κριτικές θεάτρου
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • CINDERELLA
    CINDERELLA

    Μάι 03, 2025 0

  • ΠΑΛΙΑΑ ΔΙΑΘΗΚΗ
    ΠΑΛΙΑΑ ΔΙΑΘΗΚΗ

    Φεβ 12, 2025 0

  • ΤΡΑΥΛΟΣ ΗΘΟΠΟΙΟΣ-ΦΑΛΤΣΟΣ ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΗΣ
    ΤΡΑΥΛΟΣ...

    Φεβ 04, 2025 0

  • ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΘΕΑΤΡΟΥ
    ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΘΕΑΤΡΟΥ

    Ιαν 13, 2025 0

Στην ίδια κατηγορία
  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
    170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ

    Ιούν 12, 2025 0

  • ΟΜΟΡΦΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ
    ΟΜΟΡΦΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ

    Μάι 22, 2025 0

  • ΑΝΤΙΓΟΝΗ
    ΑΝΤΙΓΟΝΗ

    Μάι 20, 2025 0

  • ETERNAL HUSBAND
    ETERNAL HUSBAND

    Απρ 30, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ

    Ιούν 14, 2025 0

  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
    170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ

    Ιούν 12, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ

    Ιούν 08, 2025 0

  • Η ΣΠΟΥΔΑΙΑ ΚΥΡΙΑ ΧΟΛ
    Η ΣΠΟΥΔΑΙΑ ΚΥΡΙΑ ΧΟΛ

    Ιούν 08, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    4 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    5 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    7 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    8 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    1 έτος ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Ιούνιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Μάι    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (332)
  • Κινηματογράφος (1.401)
  • Νέα (95)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz