Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
  • THE GREAT LILIAN HALL
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΙΧΑΛΗ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ

Δεκ 21, 2019 Κινηματογράφος 0


ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΙΧΑΛΗ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ

ΠΑΘΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ

Ο Μιχάλης Δημόπουλος συνομιλεί με το Γιάννη Φραγκούλη*

Υπήρξε κριτικός κινηματογράφου για πολλά χρόνια στην Αυγή, στο Σύγχρονο Κινηματογράφο και αλλού, αλλά ήταν κυρίως κινηματογραφόφιλος. Η κινηματογραφοφιλία έθρεψε μία γενιά ανθρώπων που ασχολήθηκαν συστηματικά και με πάθος με τον κινηματογράφο. Μιλάει για τη δεκαετία του 1960 και μετά, όταν ήταν σε πλήρη άνθιση ο μοντέρνος κινηματογράφος ως ρεύμα και, ταυτόχρονα, αναπτυσσόταν ένας ουσιαστικός στοχασμός πάνω στον κλασικό κινηματογράφο. Αυτή ήταν η παιδεία του κινηματογραφόφιλου της γενιάς μου. Νομίζει, όμως, ότι αυτή η θεώρηση του κινηματογράφου κάπου έχει πια αλλοιωθεί και βρισκόμαστε τώρα σε μία περίοδο καμπής οι αξίες αλλάζουν, δηλαδή οι παλιές αξίες αφήνουν τη θέση τους σε νεώτερες που όμως ακόμα δεν έχουν αποσαφηνιστεί. «Είμαστε μπροστά σε μία νέα κατάσταση πραγμάτων και όσον αφορά στον τρόπο παραγωγής ταινιών και όσον αφορά στην αξιολόγηση των ταινιών και όσον αφορά στο ρόλο των Φεστιβάλ».

Βλέπουμε ότι το 8ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης έχει ωριμάσει, έχει βρει το δρόμο του. Μέσα σε αυτό το πεδίο των ανακατατάξεων, σε διεθνές επίπεδο, που τοποθετείτε το στίγμα του;

Πριν από οκτώ χρόνια είχαμε κάνει την πρόταση για ένα διεθνές φεστιβάλ στη Θεσσαλονίκη. Είχα επικεντρώσει την ταυτότητά του στο χώρο του λεγόμενου νέου κινηματογράφου, των νέων δημιουργών, του νέου αίματος. Πιστεύω ότι τότε είχαμε κάνει μία σωστή επιλογή διότι, από ότι φαίνεται, ο κινηματογράφος οδηγείται σε μία καθολική υπεροχή του κυρίαρχου μοντέλου, του αμερικάνικου κινηματογράφου. Ωστόσο υπάρχουν δημιουργοί, παραγωγοί και εθνικές σχολές που αποκλίνουν από αυτό το μοντέλο και παλεύουν να ενισχύσουν μιαν άλλη, διαφορετική άποψη για τον κινηματογράφο.

Κάνοντας την επιλογή μας πιστέψαμε πως αυτή είναι η άποψη που αφορά σε ένα φεστιβάλ κινηματογράφου που επιμένει να πιστεύει ότι το κινηματογραφικό έργο μπορεί να είναι ακόμα έργο τέχνης, όχι μόνο εμπορικό προϊόν για ψυχαγωγία. Αυτή ήταν η  φιλοσοφία μας και στο πέρασμα των χρόνων τηρήσαμε την υπόσχεσή μας. Δεν είναι πια τόσο εύκολο βέβαια γιατί μας πλημμυρίζει ο mainstream κινηματογράφος και η κατάσταση χειροτερεύει διαρκώς.

Πιστεύετε ότι δημιούργησε ένα κλίμα και έφτιαξε, τουλάχιστον στη Θεσσαλονίκη, κάποιους κινηματογραφόφιλους; Στη Θεσσαλονίκη βλέπουμε ότι αυτές οι ταινίες έχουν κάποια «εμπορικότητα».

Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης διαθέτει μία δυναμική που λειτουργεί ανεξάρτητα από τις ταινίες που προγραμματίζει. Η επιτυχία ενός φεστιβάλ δεν είναι μόνο η επιτυχία του προγράμματος ή της οργάνωσής του: δημιουργεί βασικά ένα φεστιβαλικό κλίμα, ένα ιδιαίτερο πλέγμα που τελικά λειτουργεί εις όφελος ακόμα και των πιο αντιεμπορικών ταινιών.

Αλλά μεταφέρεται και αλλού, ταξιδεύει…

Εκεί είναι πιο δύσκολα τα πράγματα, είναι ένα πείραμα που αξίζει τον κόπο να το κάνεις έστω και αν τα αποτελέσματα δεν είναι άμεσα. Οι περιφερειακές εκδηλώσεις από τη λάμψη του Φεστιβάλ κερδίζουν κάτι. Ακόμη, δίνεις την ευκαιρία σε μερικές πόλεις που είναι υποβαθμισμένες πολιτιστικά να προβληθούν κάποιες ταινίες. Αυτό είναι κάτι σημαντικό.

Ο προγραμματισμός σας είναι να γίνονται εκδηλώσεις καθ’όλη τη διάρκεια του έτους.

Βεβαίως, το Φεστιβάλ είναι κάτι το αυτοτελές, είναι ένα κοινωνικό γεγονός που έχει ημερομηνία αρχής και λήξης. Δεν φιλοδοξούμε να κάνουμε ένα φεστιβάλ όλο το χρόνο. Αυτό που προσπαθούμε είναι να διοργανώνουμε στη Θεσσαλονίκη, στις δύο αίθουσες, Ολύμπιον και Παύλος Ζάννας, και στη συνέχεια στην Αθήνα, στο Παλλάς, κινηματογραφικές εκδηλώσεις που έχουν εκπαιδευτικό χαρακτήρα, όπως αφιερώματα σε σημαντικούς σκηνοθέτες -Φελίνι, Μπέργκμαν, Μπρεσόν και Μιζογκούτσι, που θα γίνει τον Ιανουάριο του 2000. Με τέτοια πολιτιστικά ανοίγματα ενισχύουμε, πιστεύω, τον κινηματογραφικό πολιτισμό που είναι πάρα πολύ σημαντικός και που τα τελευταία χρόνια υποφέρει και στην Ελλάδα, συμβάλλουμε στη δημιουργία μιας κινηματογραφικής παιδείας που θα επιτρέψει στο κοινό να εκτιμήσει καλύτερα και τις ίδιες τις ταινίες του Φεστιβάλ.

 

Στο Διεθνές Διαγωνιστικό Τμήμα οι ταινίες που προβάλλονται είναι αυτές που δεν έχουν πάρει βραβεία σε άλλα φεστιβάλ;

Γενικώς, αυτή είναι η άποψή μου: να δείχνω ταινίες που να μην έχουν βραβευτεί σε μεγάλα φεστιβάλ. Τις επιλέγω συνήθως από τις παράλληλες εκδηλώσεις των φεστιβάλ -μεγάλων και μη- και από ένα πολύ μεγάλο αριθμό ταινιών που φτάνουν στα γραφεία μας κάθε χρόνο από όλο τον κόσμο σε κασέτες. Πέρα από την καλλιτεχνική αξία των ταινιών, η τελική επιλογή συνυπολογίζει και την προσέλευση, τη διαφοροποίηση των ειδών, τις τάσεις τα ρεύματα κ.λπ.

Όσον αφορά στο θέμα του market, δε βλέπουμε μία σημαντική δραστηριότητα.

Δε νομίζω ότι είναι ρεαλιστικό να στηθεί ένα market στην Ελλάδα. Προηγείται το MIFED, στην Ιταλία, τον Οκτώβριο, που είναι ένα τεράστιο market. Υπάρχει στην Αμερική και το AFM και τα δύο μεγάλα market, στις Κάννες και στο Βερολίνο. Τι θα πρόσθετε στη Θεσσαλονίκη; Αυτό όμως που παρουσιάζει κάποιο ενδιαφέρον είναι ένα είδος Αγοράς για τα Βαλκάνια που, όπως ξέρουμε, είναι μία ιδιαίτερα υποβαθμισμένη περιοχή σε επίπεδο κινηματογραφικής παραγωγής, την τελευταία δεκαετία, λόγω των δραματικών γεγονότων και των αλλαγών που συντελέστηκαν. Η Θεσσαλονίκη είναι ένα σημείο αναφοράς στα Βαλκάνια και θα μπορούσε να εξελιχθεί σε κέντρο επαφών και εργασιών για τους επαγγελματίες της ευρύτερης περιοχής.

*Η συνέντευξη πρωτοδημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Αθηναϊκή, την Παρασκευή 10 Δεκεμβρίου 1999.


  • Συνεντεύξεις
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΣΤΑΥΡΟΣ ΨΥΛΛΑΚΗΣ
    ΣΤΑΥΡΟΣ ΨΥΛΛΑΚΗΣ

    Ιούν 05, 2025 0

  • ΠΑΝΙΔΑ
    ΠΑΝΙΔΑ

    Μάι 12, 2025 0

  • ΘΟΛΟΣ ΒΥΘΟΣ
    ΘΟΛΟΣ ΒΥΘΟΣ

    Μαρ 07, 2025 0

  • QUIET LIFE
    QUIET LIFE

    Φεβ 03, 2025 0

Στην ίδια κατηγορία
  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ...

    Ιούν 14, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ

    Ιούν 14, 2025 0

  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
    170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ

    Ιούν 12, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ

    Ιούν 08, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    4 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    5 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    7 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    8 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    1 έτος ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Ιούνιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Μάι    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (332)
  • Κινηματογράφος (1.402)
  • Νέα (95)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz