Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
  • THE GREAT LILIAN HALL
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

ΨΥΚΟΥ ΕΛΙΝΑ

Δεκ 06, 2013 Κινηματογράφος 0


ΨΥΚΟΥ ΕΛΙΝΑ

ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ

ΑΝΑΛΩΣΙΜΟΙ ΣΤΑ ΜΜΕ

μια συζήτηση της Ελίνας Ψύκου με το Γιάννη Φραγκούλη 

Να συζητάς με ένα νέο Έλληνα σκηνοθέτη είναι κάτι που σε εξιτάρει. Δεν ξέρεις που θα πάει αυτή η κουβέντα, που θα οδηγήσει, σε ποια τοπία του κινηματογράφου θα σε βγάλει. Με την Ελίνα Ψύκου η κουβέντα έχει την ομορφιά να ανακαλύπτεις τις νέες δυνατότητες που ο ελληνικός κινηματογράφος μπορεί να σου προσφέρει, το δρόμο να βγούμε επιτέλους από τη σκιά των άλλων και να δει αυτή η τέχνη τόσο την κοινωνία όσο και τα προβλήματά της με πιο προσεχτικό μάτι.

Ποια ήταν η αφορμή να ασχοληθείτε με την τέχνη του κινηματογράφου;

Η πρώτη φορά που το σκέφτηκα ήταν όταν είδα στην τηλεόραση την ταινία «Ατίθαση καρδιά», του David Lynch. Από εκεί και πέρα μεσολάβησαν αρκετά χρόνια, οι σπουδές μου στην Κοινωνιολογία στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και μια υπαρξιακή κρίση που είχε να κάνει με τον κορεσμό μου από τη θεωρία και την ανάγκη μου για μια πιο πρακτική ενασχόληση, όπως ο κινηματογράφος.

 

Ποιες είναι οι ταινίες που σας έχουν επηρεάσει, που σας έχουν «σημαδέψει» στην κινηματογραφική  σας πορεία;

«Ατίθαση καρδιά», του David Lynch, για το λόγο που προανέφερα, «Dog days», του Ulrich Seidl, «Ο φόβος τρώει τα σωθικά», του Rainer Fassbinder, «Benny’s videos», του Michael Haneke, «Ταξίδι του μέλιτος», του Γιώργου Πανουσόπουλου, «Κραυγές και ψίθυροι», του Ingmar Bergman, «Οι Ηλίθιοι», του Lars von Trier… Ποικιλία…

sinentefxi psikou elinas foto2 

Για ποιο λόγο αποφασίσατε να κάνετε ταινία μεγάλου μήκους και δεν μείνατε στο χώρο της ταινίας μικρού μήκους;

Είναι κάτι διαφορετικό. Η μεγαλύτερη διάρκεια είναι μια πρόκληση που ήθελα να τη δοκιμάσω, μια και σου δίνει την δυνατότητα να αναπτύξεις τους χαρακτήρες και την ιστορία διαφορετικά. Από εκεί και πέρα αυτό δεν σημαίνει πως δε θα ξανασχοληθώ στο μέλλον με τη μικρού μήκους ταινία.

 

Οι ταινίες μικρού μήκους που έχετε κάνει σας βοήθησαν για να κάνετε πιο εύκολα την ταινία μεγάλου μήκους;

Σε πρακτικό επίπεδο, εύρεση χρηματοδότησης κ.λπ., δε με βοήθησαν καθόλου. Σε δημιουργικό επίπεδο, εμπειρία, φυσικά και με βοήθησαν. Από εκεί και πέρα το αν μια μικρού μήκους ταινία βοηθάει ή όχι στην πραγματοποίηση μιας μεγάλου μήκους είναι κάτι που εξαρτάται από την περίπτωση του κάθε σκηνοθέτη και από το κατά πόσον οι μικρού μήκους ταινίες που έχει κάνει έτυχαν φεστιβαλικής ή ακόμη και εμπορικής επιτυχίας.

 

Ποιο ήταν το ερέθισμα για να κάνετε την ταινία μεγάλου μήκους, την «Αιώνια επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά»;

Ένα άρθρο που διάβασα σε μια εφημερίδα: «Τηλεπαρουσιαστής στη Βραζιλία κατηγορείται ότι παρήγγειλε δολοφονίες για να ανεβάσει τα νούμερα της εκπομπής του». Ο συγκεκριμένος, Wallace Souza, ήταν μάλιστα και βουλευτής της περιφέρειας της Αμαζονίας… Με εξίταρε αυτή η ιστορία και δημιούργησα τον δικό μου ήρωα, τον Αντώνη Παρασκευά, έναν τηλεπαρουσιαστή στην Ελλάδα που σκηνοθετεί την εξαφάνιση του για να ανεβάσει τα νούμερα της εκπομπής του…

sinentefxi psikou elinas foto5

Σε όλη την ταινία το κέντρο βάρους είναι ο Χρήστος Στέργιογλου. Τον έχουμε γνωρίσει από ταινίες του νέου ελληνικού κινηματογράφου και από σημαντικές παραστάσεις του θεάτρου. Γιατί διαλέξατε αυτό τον ηθοποιό και όχι κάποιον άλλον;

Με τον Χρήστο γνωριζόμασταν από την τηλεοπτική σειρά «Το 10» που είχε σκηνοθετήσει η Πηγή Δημητρακοπούλου. Εγώ ήμουν βοηθός της Πηγής και ο Χρήστος φυσικά έπαιζε. Το να γνωρίζεις προσωπικά έναν άνθρωπο σε βοηθάει στην επιλογή σου, γιατί ξέρεις εξαρχής αν μπορείς να συνεννοηθείς μαζί του. Ήξερα λοιπόν πως με το Χρήστο θα συνεννοούμασταν πολύ καλά. Και έτσι έγινε. Κατάλαβε από την αρχή τι ταινία ήθελα να κάνω, μπήκε σ’ αυτή με πολύ όρεξη και μου έδειξε εμπιστοσύνη.

 

Είναι φανερή η προβληματική για τις διαπλοκές και τις υπόγειες διεργασίες στο χώρο των ΜΜΕ. Πιστεύετε ότι αυτό το πρόβλημα είναι ένα από τα πιο σημαντικά για την Ελλάδα στις μέρες μας; Σχετίζεται με αυτό που λέμε «έλλειμμα δημοκρατίας»;

Σίγουρα η Ελλάδα έχει πολλά προβλήματα αυτή την περίοδο… Άρα δεν μπορώ να μπω στη διαδικασία να αξιολογήσω το συγκεκριμένο. Από εκεί και πέρα, εγώ ήθελα να δείξω με την ταινία το λεπτό όριο που διαχωρίζει την πραγματικότητα και την απεικόνισή της. Ένα όριο που αν το ξεπεράσεις μπορείς εύκολα να βρεθείς σε μια κατάσταση απώλειας ταυτότητας όπως εν προκειμένω ο Αντώνης Παρασκευάς. Ο Παρασκευάς δουλεύει στο χώρο των ΜΜΕ και σίγουρα αυτό δεν ήταν μια τυχαία σεναριακή επιλογή. Ο συγκεκριμένος χώρος μεσουράνησε τις δύο προηγούμενες δεκαετίες και σίγουρα συντέλεσε στην διαμόρφωση μιας νέας ταυτότητας των Ελλήνων. Οι υπόγειες διεργασίες που υπάρχουν εντός των ΜΜΕ με απασχόλησαν στην ταινία σε υπαρξιακό, προσωπικό και κοινωνικό επίπεδο και μόνο στο βαθμό που αυτές ορίζουν τις ζωές των ανθρώπων και των κοινωνιών. Δεν θέλησα να αγγίξω το πολιτικό επίπεδο. Στη ζωή βέβαια -και όχι στην ταινία- είναι προφανές πως τα ΜΜΕ υποσκάπτουν καθημερινά την δημοκρατία.

 

Στο σενάριο αφήνετε να φανεί ότι οι εργαζόμενοι στα ΜΜΕ δεν είναι παρά αναλώσιμοι, αυτοί που χρησιμεύουν μόνο για τα νούμερα της ακροαματικότητας. Ποια είναι η προβληματική σας ως προς αυτό το θέμα;

Ναι, σίγουρα οι εργαζόμενοι στα ΜΜΕ είναι αναλώσιμοι. Αυτοί που το συνειδητοποιούν από νωρίς, φαντάζομαι πως οπλίζονται αναλόγως. Αυτοί που δεν το συνειδητοποιούν και ξαφνικά μια μέρα βρίσκονται αντιμέτωποι με αυτό -όπως ο Αντώνης Παρασκευάς- βιώνουν τις συνέπειες του με έναν τραγικό τρόπο. Τόσο σε οικονομικό, όσο και σε ψυχολογικό επίπεδο.




Μιλήστε μας, αν θέλετε, για τα επόμενα σχέδιά σας.

Δουλεύω επάνω στο σενάριο της επόμενης μεγάλου μήκους ταινίας μου, το οποίο και επιλέχθηκε στο Berlinale Residency και θα λάβει μέρος στο Coproduction market του φεστιβάλ Βερολίνου 2014.


  • Συνεντεύξεις
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΣΤΑΥΡΟΣ ΨΥΛΛΑΚΗΣ
    ΣΤΑΥΡΟΣ ΨΥΛΛΑΚΗΣ

    Ιούν 05, 2025 0

  • ΠΑΝΙΔΑ
    ΠΑΝΙΔΑ

    Μάι 12, 2025 0

  • ΘΟΛΟΣ ΒΥΘΟΣ
    ΘΟΛΟΣ ΒΥΘΟΣ

    Μαρ 07, 2025 0

  • QUIET LIFE
    QUIET LIFE

    Φεβ 03, 2025 0

Στην ίδια κατηγορία
  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ...

    Ιούν 14, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ

    Ιούν 14, 2025 0

  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
    170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ

    Ιούν 12, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ

    Ιούν 08, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    4 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    5 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    7 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    8 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    1 έτος ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Ιούνιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Μάι    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (332)
  • Κινηματογράφος (1.402)
  • Νέα (95)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz