Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
  • THE GREAT LILIAN HALL
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

ΠΑΡΙΣΙ 13ο ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ

Ιούν 07, 2022 Κινηματογράφος 0


ΠΑΡΙΣΙ 13ο ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΩΝ

LES OLYMPIADES, PARIS 13e

Παρίσι 13ο διαμέρισμα: γράφει ο Γιάννης Φραγκούλης

Ένας άντρας και δύο γυναίκες, μία τρίτη γυναίκα, στη συνέχεια, είναι ο πυρήνας αυτού του ερωτικού πολύπλοκου δεσμού στην ταινία «Παρίσι 13ο διαμέρισμα». Ο Jacques Audiard  σκηνοθετεί με ακρίβεια μία ιστορία που μας μιλά για τον έρωτα και τους τρόπους που αυτός εκφράζεται. Ο θεατής μέχρι τέλος παρακολουθεί τη δράση και, όταν η ταινία τελειώνει, συνθέτει το παζλ. Μία φιλμική εικόνα που δεν της λείπει τίποτε.

ΠΑΡΙΣΙ 13ο ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ: ΣΥΝΟΨΗ

«Παρίσι, 13ο διαμέρισμα». Η Εμιλί γνωρίζει τον Καμίγ. Στον Καμίγ αρέσει η Νορά, στη συνέχεια. Αυτή συναντά την Αμπέρ. Τρία κορίτσια και ένα αγόρι. Είναι φίλοι, κάποιες φορές εραστές, συχνά και τα δύο. Τέσσερις νέοι επαναπροσδιορίζουν τι είναι ο έρωτας σήμερα, πως αυτός εκφράζεται. Τελικά τι σημαίνει ο έρωτας και τι αφήνει σα χνάρι.

ΠΑΡΙΣΙ, 13ο ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ: Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ

Ο Καμίγ και η Εμιλί πρόκειται να μοιραστούν το διαμέρισμα όπου  ζει η δεύτερη. Μπαίνουν οι κανόνες συγκατοίκησης που πολύ γρήγορα τις αγνοούν. Κάνουν έρωτα με έναν τρόπο «περίεργο». Είναι ερωτευμένοι ή απλά θέλουν να περάσουν καλά; Ένα ερώτημα στο οποίο δεν μπορεί να απαντήσει κανείς εύκολα. Το τέλος της ταινίας θα μας το πει.

Το θέμα δεν είναι να μάθουμε το γιατί, αλλά να δούμε και, πολύ περισσότερο, να βιώσουμε το πώς. Αυτό θέλει να μας προσφέρει ο Jacques Audiard και το καταφέρνει με πολύ γοητευτικό τρόπο. Η αφήγησή του εξελίσσεται με απλό τρόπο, χωρίς εξάρσεις. Δεν ξαφνιάζει το θεατή, προσπαθεί και τα καταφέρνει να το βάλει σε μία βιωματική διαδικασία. Το ερώτημα που παραμένει μπορεί να διατυπωθεί ως εξής: «Τι είναι ο έρωτας;». Μία απάντηση που δε θα δώσει ο σκηνοθέτης, αλλά ο θεατής, με το δικό του τρόπο.

Παρίσι 13ο διαμέρισμα

Ας πάμε λίγο πίσω, στις αφηγήσεις περί έρωτος στον παλιό γαλλικό αφηγηματικό κόσμο. Εκεί θα δούμε ότι αυτό που ενδιαφέρει είναι η περιγραφή της ατμόσφαιρας. Οι δεσμοί που συνδέουν τους χαρακτήρες και φτιάχνουν έναν αφηγηματικό κόσμο που μοιάζει λίγο ή πολύ με αυτόν που ζούμε. Η τέχνη είναι η μετάφραση της πραγματικότητας, όριζε η Julia Kristeva. Φαίνεται ότι ο γαλλικός κινηματογράφος, την περίοδο του Νέου Κύματος, ακολούθησε τις λακανικές θεωρίες περί ανάλυσης των χαρακτήρων. Προσπάθησε να πετύχει μία κάποια ταύτιση, σύμφωνα με την μπρεχτική θεωρία.

ΠΑΡΙΣΙ 13ο ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ: ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΕΡΩΤΑΣ;

Ο Jacques Audiard προσπαθεί εδώ να κάνει κάτι παρόμοιο. Αφήνει τη δράση κατά μέρος. Αναλύει τους χαρακτήρες του, ορίζει τους δεσμούς τους. Φτιάχνει έναν κόσμο περίπλοκο αλλά και παρόμοιο με αυτόν που ζούμε. Μας καλεί να το δούμε προσεχτικά και να μπούμε, νοητά, μέσα σε αυτό. Δημιουργεί ανατροπές για να μη χάσει το ενδιαφέρον ο θεατής και να διαβάσει το φιλμικό κείμενο.

Οι ερωτικές σκηνές τολμούν να δείξουν την ωμή πραγματικότητα, χωρίς να προκαλούν. Ακόμα, κάποιες σκηνές που μοιάζουν ασύνδετες, στην πορεία της αφήγησης δένουν και στέκονται στον αφηγηματικό σύνολο της ταινίας. Έχουμε τέσσερα άτομα που δυνητικά θα μπορούσαν να κάνουν δεσμό μεταξύ τους. Τι σημαίνει όμως κάνω έναν ερωτικό δεσμό; Πολύ περισσότερο, σε αυτόν που βρίσκονται τα στοιχεία της ταυτότητάς μου; Αυτά τα δύο ερωτήματα είναι ο πυρήνας της ταινίας.

Παρίσι 13ο διαμέρισμα

Ο Jacques Audiard κρατά αποστάσεις από τον Eric Romher. Δε μένει σε μία περιγραφή και στην ανάδειξη της πραγματικότητας, κατά κάποιο τρόπο. Θέλει να δείξει το πώς ζει και δραστηριοποιείται σήμερα ο άνθρωπος, χωρίς αυτή η περιγραφή να γίνει προφανής. Μικρά αφηγηματικά μέρη, το ένα δίπλα στο άλλο, δημιουργούν μία κάποια προσομοίωση της ζωής. Περιγράφεται η βία στις συμπεριφορές και αυτή στις ερωτικές σχέσεις με τρόπο απλό. Μέσα σε αυτή την απλότητα υπάρχει η γοητεία. Στο τέλος όταν στερεώνουν οι ερωτικοί δεσμοί όλα «τακτοποιούνται». Αυτό γίνεται για να μας βάλει μέσα στο πραγματικό και να απαντήσει στα δύο προαναφερθέντα ερωτήματα. Όχι για να δώσει μία λύση, μία κάθαρση.

ΠΑΡΙΣΙ 13ο ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ: ΓΟΗΤΕΙΑ

Δε λειτουργεί αριστοτελικά, αλλά δείχνει το τοπίο και μας αφήνει να προβληματιστούμε, ακολουθώντας τη θεωρία του Βιτγκενστάιν. Εκεί η ταινία γοητεύει στον υπέρτατο βαθμό. Μας αφήνει να δομήσουμε το δικό μας κόσμο, παίρνοντας στοιχεία από την ταινία και από το ασυνείδητό μας. Ο Jacques Audiard είναι δημιουργός (auteur), στην κυριολεξία του όρου. Το αποδεικνύει και σε αυτή την ταινία.




ΠΑΡΙΣΙ 13ο ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ

(LES OLYMPIADES, PARIS 13e)

Σκηνοθεσία: Jacques Audiard

Σενάριο: Jacques Audiard, Nicolas Livecchi, Léa Mysius, Céline Sciamma, Adrian Tomine (μυθιστόρημα)

Φωτογραφία: Paul Guilhaume

Μοντάζ: Juliette Welfling

Ήχος: Dominique Eyraud, Hortense Bailly, Vincent Goujon

Μουσική: Rone

Κοστούμια: Virginie Montel

Σκηνικά: Matthieu Guy d’Arpaillargues

Παραγωγή: Jacques Audiard, Valérie Schermann

Παίζουν: Lucie Zhang (Εμιλί), Makita Samba (Καμίγ), Noémie Merlant (Νόρα), Jehnny Beth (Αμπέρ Σουήτ), Camille Léon-Fucien (Επονίν), Oceane Cairaty (Στεφανί), Anaïde Rozam (Λεϊλά)

Χώρα παραγωγής: Γαλλία

Έτος παραγωγής: 2021

Χρώμα: ασπρόμαυρη

Είδος: κωμωδία, τραγωδία, ρομάντζο

Διάρκεια: 105΄

Εταιρεία διανομής: Cinobo

Ημερομηνία εξόδου στις αίθουσες: 9/6/2022.

Για περισσότερες πληροφορίες για το κάστινγκ και τα τεχνικά χαρακτηριστικά διαβάστε εδώ.

Διαβάστε τις κριτικές των ταινιών που έχουμε δημοσιεύσει

Διαβάστε την ψυχαναλυτική άποψη κατόπιν της κριτικής


  • Κριτικές ταινιών
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ...

    Ιούν 14, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ...

    Ιούν 08, 2025 0

Στην ίδια κατηγορία
  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • VERMIGLIO
    VERMIGLIO

    Ιούν 07, 2025 0

  • ΣΤΑΥΡΟΣ ΨΥΛΛΑΚΗΣ
    ΣΤΑΥΡΟΣ ΨΥΛΛΑΚΗΣ

    Ιούν 05, 2025 0

  • ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΨΥΧΗ
    ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΨΥΧΗ

    Ιούν 04, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ

    Ιούν 14, 2025 0

  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
    170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ

    Ιούν 12, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ

    Ιούν 08, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    4 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    5 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    7 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    8 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    1 έτος ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Ιούνιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Μάι    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (332)
  • Κινηματογράφος (1.402)
  • Νέα (95)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz