Ιούν 20, 2018 Κινηματογράφος 0
του Γιάννη Φραγκούλη
Στις 21/6/20188 στις κινηματογραφικές αίθουσες. Αξιολόγηση 6,3/10 στο imdb.com από 17.591 χρήστες.
Μία γυναικεία συμμορία αναλαμβάνει να κάνει αυτό που δεν έκανε και δεν μπορούσε να κάνει η αντρική. Δεν είναι μία φεμινιστική ταινία. Είναι η γυναικεία εκδοχή του οργανωμένου εγκλήματος και της συμμορίας που στοχεύει «ψηλά». Τα στοιχεία noir συνυπάρχουν με το γκλάμορους και τη γυναικεία γοητεία έτσι όπως μόνο το Χόλιγουντ μπορεί τόσο ανάλαφρα και κενά να παρουσιάσει.
Για να βρείτε που παίζεται η ταινία (στην πρώτη έξοδό της) πηγαίνετε εδώ.
Για να διαβάσετε περισσότερες κριτικές για την ταινία πηγαίνετε εδώ.
Με οκτώ γυναίκες στην υποκριτική ομάδα, όλες εντυπωσιακές, όσον αφορά στο στιλ τους, πώς θα ήταν αδύνατο να βγούνε μπροστά από την άλλη συμμορία κλεφτών, έτσι όπως εμφανίζονται στο «Ocean’s 11»; Είναι όντως μία έξυπνη ιδέα και, επιπροσθέτως, αρκετά διασκεδαστική. Η αφήγηση έχει πολλά κενά, περισσότερες τρύπες από τα ελβετικά τυριά, ο σκηνοθέτης και συν-σεναριογράφος, Gary Ross, το θυμόμαστε από το «The hunger games», αφήνει το σενάριο όπως το έγραψε η Olivia Milch, μέχρι το μέσο περίπου, να κυλήσει κανονικά και, μετά, δεν τον ενδιαφέρει καθόλου. Η ταινία «Η συμμορία των 8» («Ocean’s 8») φαίνεται λαμπερή, έχει ικανοποιητικό ρυθμό, δεν μπορεί να αντισταθεί το ένστικτό σου. Εκτός… Είναι πάντως δύσκολο να αντισταθεί κάποιος στο μέσο ενός ζεστού καλοκαιριού. Μία άποψη που δεν τη συμμερίζομαι εντελώς.
Η Sandra Bullock, λάμπει και τραβάει όλη την ταινία, είναι η Ντέμπι Όσιαν, έχει βγει μετά από πέντε χρόνια από τη φυλακή και δε θέλει να ακολουθήσει το «σωστό» δρόμο. Είναι η αδελφή του Ντάνι Όσιαν, αναφορά στην ταινία «Ocean’s 11», δεν εμφανίζεται πάντως ο George Clooney, κάτι που θα ήταν σεναριακά υπερβολικό. Έχει πέντε χρόνια να εμφανιστεί στην πιάτσα, είναι πάντως ακόμα επιδέξια. Κάθε χρόνο το Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης κάνει τον ετήσιο χορό του, τα κοστούμια και τα μπιζού βγαίνουν έξω, για να δείξουν τις απίθανες δουλειές των σχεδιαστών, ρούχων και κοσμημάτων, γίνεται, λοιπόν, αυτό που λένε MET Gala, η ασφάλεια είναι απίθανη, η πιο εξελιγμένη σε όλη την Αμερική. Η λεία είναι 150 εκατομμύρια δολάρια, σε διαμάντια, που υπάρχουν σε όμορφους λαιμούς και φαίνονται δυσπρόσιτα σε όλο τον κόσμο. Πως όμως θα τα κλέψουν;
Το θέμα είναι ότι η Ντέμπι δεν μπορεί να κάνει όλη τη δουλειά μόνη της. Βρίσκει την καλύτερη φίλη της, τη Λου, την οποία ενσαρκώνει η Cate Blanchett, για να μπορέσει να ξεπεράσει το πρώτο εμπόδιο. Υποτίθεται ότι κάνει παρέα με έναν ιδιοκτήτη γκαλερί, ένα όμορφο αγόρι, όμως το αληθινό φλερτ είναι ανάμεσα στην Ντέμπι και τη Λου. Μία ψευδοερωτική σχέση ανεβάζει το επίπεδο της μυθοπλασίας της ταινίας και της φαντασίας του θεατή. Σε αυτό το σημεία «τα ρίχνουν» στην αντρική συμμορία και κερδίζουν όσον αφορά στην πλοκή.
Όταν αποφασίζουν να ανατρέξουν στη βοήθεια και άλλων, γυναικών πάλι, τότε η πλοκή θα πάρει διαφορετική κατεύθυνση. Το γκλάμορους θα δώσει τη θέση του στην τεχνολογία, η γυναικεία γοητεία και τσαχπινιά στη γρηγοράδα και επιδεξιότητα των ειδικών, η παρέα θα έχει τον ειδικό της και θα είναι αρκετά δεμένη. Άλλες γυναίκες είναι γοητευτικές και δείχνονται έτσι και άλλες επιδέξιες στη δουλειά τους και το αποδεικνύουν. Εδώ αυτή η ταινία βρίσκει την αντρική παρέα, πιάνει το ρυθμό που αρμόζει σε μία ταινία έχει στοιχεία νουάρ, κρατά από τη μύτη το θεατή και τον αναγκάζει να παρακολουθεί τα τεκταινόμενα.
Η γυναικεία παρέα θα είναι πιο σκληρή από την αντρική. Άλλωστε η βία της γυναίκας είναι πιο παράλογη σχετικά με αυτή του άντρα. Η ταινία του Ross αποκλίνει, από αυτό το σημείο από αυτή του Soderbergh. Οι διάλογοι είναι ακριβείς, μας δείχνουν τον ψυχρό υπολογισμό, το αληθινό πρόσωπο που κρύβεται πίσω από την όμορφη βιτρίνα. Οι άντρες υπολογίζουν, οι γυναίκες αγνοούν. Αυτή η άγνοια έχει, όσον αφορά στο Χόλιγουντ, τη γοητεία της. Το απροσδιόριστο και η έκπληξη γοητεύουν το θεατή και κάνουν μία όμορφη ταινία.
Έχουμε λοιπόν ένα διασκεδαστικό θέαμα που δε φιλοδοξεί να παρουσιάσει μία σεναριακά άψογη αφήγηση. Οι υποκριτικές δεν μπορούν να αναδείξουν αυτό το αδιέξοδο που υπάρχει στους χαρακτήρες, όταν αποφασίζουν να υφαρπάξουν μία περιουσία. Πολύ περισσότερο δεν απαντά στα γιατί, γιατί γίνεται όλο αυτό, ποιος είναι ο σκοπός και ο στόχος, τι εξυπηρετεί στην ταυτότητά τους. Δεν τους ενδιαφέρει. Για το μόνο που νοιάζονται είναι να δημιουργήσουν ένα θέαμα, αντάξιο ενός βιντεοπαιχνιδιού, με τον ανάλογο ρυθμό και ελαφρότητα της αφήγησης, έτσι ώστε το μυαλό να μην σκέφτεται και το ένστικτο να εξυπηρετείται. Μία καθαρά χολιγουντιανή ταινία που προσβάλλει τελικά τη γυναίκα.
Σκηνοθεσία: Gary Ross
Σενάριο: Gary Ross, Olivia Milch, George Clayton Johnson (χαρακτήρες), Jack Golden Russell (χαρακτήρες)
Φωτογραφία: Eigil Bryld
Μοντάζ: Juliette Welfling
Μουσική: Daniel Pemberton
Παραγωγοί: Susan Ekins, Olivia Milch, John R. Saunders, Steven Soderbergh
Παίζουν: Sandra Bullock (Ντέμπι Όσιαν), Cate Blanchett (Λου), Griffin Dunne (εκπρόσωπος), Deidre Goodwin (δεσμοφύλακας), Anne Hathaway (Δάφνη Κλάγκερ), Mindy Kaling (Αμίτα), Daniella Rabbani (πωλήτρια), Brian J. Carter (Ράνταλ), Sarah Paulson (Τάμι), Awkwafina (Κόνστανς), Gemma Forbes (κα. Ράνταλ), Katherine Hozier-Adams (προσωπικό ξενοδοχείου Πλάζα)
Χώρα παραγωγής: ΗΠΑ
Έτος παραγωγής: 2018
Γλώσσα: αγγλικά, γερμανικά, γαλλικά, κινέζικα
Διάρκεια: 110΄
Είδος: δράση, περιπέτεια, κωμωδία
Ημερομηνία εξόδου: 21/6/2018
Εταιρεία διανομής: .
Περισσότερες πληροφορίες για τους συντελεστές και τα τεχνικά χαρακτηριστικά: διαβάστε εδώ.
Σεπ 15, 2024 0
Σεπ 15, 2024 0
Αυγ 25, 2024 0
Σεπ 14, 2024 0
Σεπ 08, 2024 0
Σεπ 07, 2024 0
Ιούν 09, 2017 138
Μαρ 08, 2014 2
Μαρ 22, 2014 2
Μάι 28, 2014 2
Οκτ 12, 2014 2
Νοέ 09, 2014 2
Σεπ 15, 2024 0
Σεπ 15, 2024 0
Σεπ 14, 2024 0
Σεπ 08, 2024 0
Σεπ 08, 2024 0
4 έτη ago
Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)
ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ
Email: info@filmandtheater.gr
Τηλ: (+30) 6974123481
Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη
Δ | Τ | Τ | Π | Π | Σ | Κ |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |