Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΠΑΝΙΔΑ
  • CINDERELLA
  • ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΒΕΝΕΤΙΑ
  • 1822 ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΤΗΣ ΝΑΟΥΣΑΣ
  • Η ΤΡΕΛΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΕΙΟΥ
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

ΤΡΥΦΕΡΕ ΜΟΥ ΤΑΥΡΟΜΑΧΕ

Αυγ 28, 2021 Κινηματογράφος 0


ΤΡΥΦΕΡΕ ΜΟΥ ΤΑΥΡΟΜΑΧΕ

MY TENDER MATADOR

Τρυφερέ μου ταυρομάχε | γράφει ο Γιάννης Φραγκούλης

Η ταινία «Τρυφερέ μου ταυρομάχε» («My tender matador»), του Rodrigo Sepulveda, θα προβληθεί στους κινηματογράφους από τις 2 Σεπτεμβρίου 2021. Μετά αποκλειστικά στην πλατφόρμα Cinobo. Μία τρυφερή ταινία που πιάνει πολλά θέματα, αυτά που προβληματίζουν ακόμα την αριστερή πολιτική διανόηση.

ΤΡΥΦΕΡΕ ΜΟΥ ΤΑΥΡΟΜΑΧΕ | ΣΥΝΟΨΗ

Στα τέλη της δεκαετίας του ’80, στη Χιλή της δικτατορίας του Πινοσέτ, μέσα σε ένα κλίμα πολιτικού αναβρασμού, μία φτωχή γερασμένη τρανς γυναίκα, η Loca del Frente, συναντά τον Κάρλος. Ένα νεαρό Μεξικανό επαναστάτη. Ένα βράδυ, ο νεαρός αντάρτης σώζει τη Loca del Frente από την αστυνομία. Έτσι γεννιέται μία ξεχωριστή σχέση γεμάτη έρωτα, πόνο, δικαιοσύνη και μπολερό. Ο Κάρλος της ζητά αν μπορεί να φυλάξει κάποια κουτιά στο σπίτι της. Τα κουτιά υποτίθεται ότι περιέχουν «απαγορευμένα βιβλία». Στην πραγματικότητα όμως περιέχουν όπλα για τη δολοφονία του δικτάτορα Αουγούστο Πινοσέτ. Το μελαγχολικό πορτρέτο δύο ανθρώπων οι οποίοι πασχίζουν να αντισταθούν στη σκληρότητα της πραγματικότητας. Βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα του σπουδαίου συγγραφέα και εικαστικού Pedro Lemebel.

ΤΡΥΦΕΡΕ ΜΟΥ ΤΑΥΡΟΜΑΧΕ | Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ

Είδαμε την ταινία «Τρυφερέ μου ταυρομάχε» με μεγάλο ενδιαφέρον. Το θέμα που πιάνει είναι ένα από τα ταμπού της διανόησης στον αριστερό κύκλο. Τι θέση θα πρέπει να πάρουμε με τους ομοφυλόφιλους; Ειδικά με τις τρανς; Σε αυτή τη συμπαραγωγή Χιλής, Αργεντινής και Μεξικό θα δούμε να ανοίγονται αυτά τα θέματα. Να προτείνεται μία λύση της τραγωδίας στο τέλος. Φοβάμαι ότι αυτή η λύση δε θα αρέσει στους αριστερούς διανοητές. Όμως προβληματίζει και μας προετοιμάζει για μεγάλες και καυτές συζητήσεις!

Τρυφερέ μου ταυρομάχε

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Ο σκηνοθέτης που είναι και συνσεναριογράφος κάνει μία στρωτή ταινία. Ξεκινά με μία προσωπική αναφορά. Συνεχίζει με ένα τρανς σώου που έχει άσχημο τέλος. Τη δολοφονία μιας τρανς γυναίκας από τους μπάτσους της δικτατορίας του Πινοσέτ. Μία από αυτές τις καλλιτέχνες ξεφεύγει. Θα τη σώσει ένας νεαρός. Σε αυτόν θα βρει αυτή ένα εραστή που πολιορκεί με πάθος. Έχει γεννηθεί ένας έρωτας. Είναι όμως αμοιβαίος και από τους δύο; Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα θα δοθεί στο τέλος της ταινίας.

ΤΡΥΦΕΡΕ ΜΟΥ ΤΑΥΡΟΜΑΧΕ |ΤΑ ΔΥΟ ΜΕΡΗ

Έχουμε δύο διαφορετικά αφηγηματικά μέρη. Μία τρανς καλλιτέχνιδα και το αντιστασιακό κίνημα ενάντια στη δικτατορία.

Η τρανς γυναίκα έχει τον κύκλο της. Φαίνεται να τη δέχονται στη γειτονιά και να έχει καλές σχέσεις με τον περίγυρο της. Ο κύκλος της είναι στο περιθώριο της κοινωνίας της Χιλής. Η ζωή τους είναι άνετη μόνο στο δικό τους κοινωνικό περίγυρο. Έξω από αυτόν υπάρχει μία ζούγκλα. Αυτή είναι όμως ευτυχισμένη. Ζει τον έρωτά της. Ή τουλάχιστον έτσι νομίζει.

Το αντιστασιακό κίνημα προσπαθεί να μάχεται εναντίον της δικτατορίας του Πινοσέτ. Οι μάχες όπως φαίνονται στην ταινία είναι μία καρικατούρα. Είναι όμως ένα παράδειγμα. Η βία εικονοποιείται, σχεδόν με ντοκιμαντερίστικο τρόπο. Αλλά είναι ωμή. Τι γίνεται όμως με αυτούς που είναι ήδη στο περιθώριο της κοινωνίας; Πως το αριστερό κίνημα τους βλέπει; Εδώ ο σκηνοθέτης κάνει ένα πολύ όμορφο σχόλιο. Ανοίγει τους ασκούς του Αιόλου και αφορά στην ορθόδοξη και μη αριστερή διανόηση.

Η ίδια η τρανς δεν έχει ψευδαισθήσεις. Κρύβει τα όπλα τους για την απόπειρα δολοφονίας του Πινοσέτ. Αυτό είναι το σημείο που θα τη συνδέσει με τον εραστή της. Αυτός και οι σύντροφοί του αποτυγχάνουν. Το ίδιο και αυτή στο να τον έχει δικό της. Το παραδέχεται όταν πάει μαζί του στη θάλασσα, για πρώτη φορά στη ζωή της. Είναι η παραμονή του φευγιού του για την Κούβα. Αυτή θέλει να μείνει εκεί. Στην πατρίδα της. Της κάνει πρόταση να την πάρει μαζί της. Όμως αρνείται γιατί δεν ξέρει ποια αρνητική στάση θα αντιμετωπίσει εκεί.

Τρυφερέ μου ταυρομάχε

ΤΡΥΦΕΡΕ ΜΟΥ ΤΑΥΡΟΜΑΧΕ |Ο ΠΥΡΗΝΑΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ

Σε αυτή τη σεκάνς υπάρχει όλη η μελαγχολία της αποτυχίας. Να προσεγγίσει τον άνθρωπο η αριστερά, όπως είναι και όχι όπως θα ήθελε να είναι. Αν δεν καταφέρει να δει και να δεχτεί τον Άλλον πως θα μπορέσει να δομήσει μία δίκαιη και ανθρώπινη κοινωνία; Η ταινία θέτει αυτό το ερώτημα και το αφήνει ανοικτό. Ο προβληματισμός αυτός εστιάζει στη δεκαετία του 1950. Είναι όμως πιο επίκαιρος σήμερα. Επειδή ο άνθρωπος θέλει μία απάντηση στις δικές του ανησυχίες και δεν μπορεί να τη βρει πουθενά. Αυτό το «πουθενά» είναι κυριολεκτικό. Το πικρό αίσθημα της απελπισίας είναι διάχυτο στο τέλος. Η κουβέντα ανοίγει αφού πέσουν οι τίτλοι τέλους. Η προσωπική μου άποψη είναι ότι έχουμε μία ευκαιρία να μιλήσουμε για τον Άνθρωπο. Έτσι όπως σπάνια ο κινηματογράφος μας δίνει. Και αυτό είναι σημαντικό.




ΤΡΥΦΕΡΕ ΜΟΥ ΤΑΥΡΟΜΑΧΕ

(MY TENDER MATADOR)

Σκηνοθεσία: Rodrigo Sepúlveda

Σενάριο: Rodrigo Sepúlveda, Juan Elias Tovar, Pedro Lemebel  (μυθιστόρημα)

Φωτογραφία: Sergio Armstrong  

Μοντάζ: Ana Godoy,  Rosario Suárez  

Μουσική: Pedro Aznar  

Ήχος: Carlos Arias,  Santiago Fumagalli  

Κοστούμια: Carolina Espina  

Σκηνικά: Martín Arriagada,  Oriana Curiarte,  Wladimir Santander  

Παραγωγή: Ezequiel Borovinsky,  Lucas Engel,  Gregorio González,  Alejandro Israel,  Florencia Larrea,  Jorge López Vidales,  Diego Martínez,  Daniel Oliva   

Παίζουν: Alfredo Castro (Λα Λόκα ντελ Φρέντε), Leonardo Ortizgris (Κάρλος), Julieta Zylberberg (Λόρα), Amparo Noguera (Ντόνα Ολγκίτα), Luis Gnecco (Μύρνα), Sergio Hernández (Ράνα), Ezequiel Díaz (Λούπε), Paulina Urrutia (Ντόνα Κλαρίτα)

Χώρα παραγωγής: Χιλή, Αργεντινή, Μεξικό

Γλώσσα: ισπανικά

Έτος παραγωγής: 2020

Χρώμα: έγχρωμη

Είδος: τραγωδία, ρομαντική, ιστορική

Διάρκεια: 93΄

Έξοδος στις αίθουσες: 2/9/2021

Εταιρεία διανομής: Cinobo.

Για περισσότερες πληροφορίες για τους συντελεστές και τα τεχνικά χαρακτηριστικά διαβάστε εδώ.


  • Κριτικές ταινιών
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • Η ΤΡΕΛΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΕΙΟΥ
    Η ΤΡΕΛΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΕΙΟΥ

    Μάι 02, 2025 0

  • BABY
    BABY

    Μάι 02, 2025 0

  • ΣΜΙΛΕΜΕΝΕΣ ΨΥΧΕΣ
    ΣΜΙΛΕΜΕΝΕΣ ΨΥΧΕΣ

    Απρ 29, 2025 0

  • ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
    ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

    Απρ 23, 2025 0

Στην ίδια κατηγορία
  • ΠΑΝΙΔΑ
    ΠΑΝΙΔΑ

    Μάι 08, 2025 0

  • ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΒΕΝΕΤΙΑ
    ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΒΕΝΕΤΙΑ

    Μάι 03, 2025 0

  • 1822 ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΤΗΣ ΝΑΟΥΣΑΣ
    1822 ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΤΗΣ...

    Μάι 02, 2025 0

  • SCULPED SOULS
    SCULPED SOULS

    Απρ 29, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΠΑΝΙΔΑ
    ΠΑΝΙΔΑ

    Μάι 08, 2025 0

  • CINDERELLA
    CINDERELLA

    Μάι 03, 2025 0

  • ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΒΕΝΕΤΙΑ
    ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΒΕΝΕΤΙΑ

    Μάι 03, 2025 0

  • 1822 ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΤΗΣ ΝΑΟΥΣΑΣ
    1822 ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΤΗΣ ΝΑΟΥΣΑΣ

    Μάι 02, 2025 0

  • Η ΤΡΕΛΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΕΙΟΥ
    Η ΤΡΕΛΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΕΙΟΥ

    Μάι 02, 2025 0

  • BABY
    BABY

    Μάι 02, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    2 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    4 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    6 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    6 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    1 έτος ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Μάιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
« Απρ    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (329)
  • Κινηματογράφος (1.379)
  • Νέα (94)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz