Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
  • THE GREAT LILIAN HALL
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

ΜΑΤ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ

Ιαν 24, 2023 Θέατρο 0


ΜΑΤ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΘΕΑΤΡΟΥ

Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟ ΣΤΟΥΝΤΙΟ ΚΥΨΕΛΗΣ

Ματ στο χρόνο: γράφει ο Νίκος Θωμόπουλος

Ένας γάμος ενός άντρα που έχει σύμπλεγμα κατωτερότητας με μια όμορφη μετανάστρια. Η αντιπαλότητα με την αδελφή του και οι συμπλεγματικές καταστάσεις που τους βασανίζουν. Στο τέλος έρχεται η συντριβή, στην παράσταση «Ματ στο χρόνο».

ΜΑΤ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ: Η ΣΥΥΓΡΑΦΕΑΣ

Η Μαρίνα Σωτηροπούλου έχει ασχοληθεί με τη δημοσιογραφία, τη διδασκαλία γαλλικών, τη δημοσιογραφία και τη ζωγραφική. Παράλληλα έχει παρακολουθήσει μαθήματα κινηματογράφου. Έχει γράψει ποιήματα, διηγήματα καθώς και μυθιστορήματα.

Τα δυο πρώτα θεατρικά της έργα «Χαμένος μονόλογος» και «Κορσάζ» δημιουργήθηκαν από τη διασκευή του βιβλίου της «Χαμένος μονόλογος και αλλά διηγήματα» (εκδόσεις Όστρια 2017) αναφέρονται στο Αλτσχάιμερ και τη στη γυναίκα αντίστοιχα. Το επόμενο έργο της «Σκιές πολέμου» είναι διασκευή από το ομώνυμο βιβλίο της (εκδόσεις Όστρια 2018). Βασίζεται σε αληθινή ιστορία που συνέβη στη Λήμνο. Ανασύρει μνήμες από ιστορίες από την περίοδο του Β΄ Παγκοσμίου πολέμου.

Εστιάζει στα βαθύτερα ψυχολογικά δεινά που προκαλεί ο παραλογισμός του πολέμου και η ενστικτώδης βαρβαρότητα που γεννιέται τόσο στο κατακτητή όσο και στο κατακτημένο. Στο τέλος η ατομική  ελευθερία ανασύρεται μέσα από το συναίσθημα και το ένστικτο χωρίς να υπάρχουν νικητές και νικημένοι.

Στη συνέχεια γράφει το μυθιστόρημα «Σπίτι με τ’αγκάθια» (εκδόσεις Όστρια 2018). Το διασκευάζει ως  ομώνυμο θεατρικό. Πρωταγωνιστής είναι το σπίτι όπου με έντονο σασπένς φωτογραφίζονται διάφορες εποχές, άνθρωποι και δέντρα. Είναι έντονη η νοσταλγική ματιά κάτω από  ένα ατμοσφαιρικό πλαίσιο μυστηρίου.

Το 2022 ανεβαίνει το έργο της «Παντρεύω τον μπαμπά». Μια κωμωδία με κέντρο αφήγησης τις ψυχολογικές συνέπειες της περιόδου της καραντίνας λόγω επιδημίας του ιού covid. Σε μια οικογένεια με κοινωνικοπολιτικές προεκτάσεις .

Οι φανερές αντανακλάσεις της βιωματικής επίγνωσης σε όλα τα κείμενα της συγγραφέως λειτουργούν με αμεσότητα κεντρίζοντας το ενδιαφέρον του θεατή.

Ματ στο χρόνο

ΜΑΤ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ: Η ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

Κάπου στο σύγχρονο κόσμο ζει ένας ευκατάστατος νέος άντρας με σύμπλεγμα κατωτερότητας. Πιστεύει ότι είναι άσχημος. Παντρεύεται μια όμορφη, φτωχή μετανάστρια λόγω ψυχαναγκαστικού έρωτα. Η αδερφή του τον πιέζει καταπιεστικά να αποφύγει αυτό τον γάμο.

Τον φέρνει κοντά της απομονώνοντάς τον σ’ένα δωμάτιο ξενοδοχείου. Με εικονική αφορμή ένα ατύχημα του άντρα. Μια ατέλειωτη παρτίδα σκάκι που παίζουν μαζί νοηματοδοτεί την αέναη κι αγωνιώδη μάχη με το αδυσώπητο πέρασμα του χρόνου και την κυρίαρχη αίσθηση της ματαιότητας.

Οι τραγικές εξελίξεις που ακολουθούν τους φέρνουν αντιμέτωπους με την επώδυνη πραγματικότητα. Συνέπεια είναι να  βιώσουν την απόλυτη συντριβή αφού μεσολαβεί ένα  κωμικοτραγικό γεγονός εφήμερης σεξουαλικής συνεύρεσης του θείου τους. 

ΜΑΤ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ: ΟΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Ο κεντρικός ήρωας της παράστασης «Ματ στο χρόνο» αντιπροσωπεύει μια ευάλωτη συναισθηματικά αντρική φιγούρα. Παραδομένη στη παθογόνο νοοτροπία του «βολέματος». Βιώνει παθητικά και διαχρονικά τη συντηρητική, μικροαστική κοινωνία .Έτσι εύκολα ευνουχίζεται ψυχικά από την επιβλητική και πανέξυπνη αδερφή του.

Αυτή σφύζει από αυτοπεποίθηση με ένα ισχυρό Εγώ. Την ακολουθεί υπάκουα σ’ένα δωμάτιο ξενοδοχείου. Ζει μαζί της χωρίς τροφή και νερό για μέρες σε μια νιρβάνα όπου χάνει την αίσθηση του χρόνου με σπασμωδικές αντιστάσεις. Θεωρεί τον εαυτό του ανίκανο να σηκώσει το βάρος των υποχρεώσεων του απέναντι στη γυναίκα του και το μωρό του που γεννήθηκε με αφορμή τον τραυματισμό του στο πόδι  από ένα εργατικό ατύχημα.

Παράλληλα η γυναίκα του, θύμα της  αδικίας μιας απάνθρωπης καπιταλιστικής κοινωνίας, παραληρεί ενοχικά  με ύφος τραγωδού αρχαίου δράματος. Έχει πλήρη επίγνωση της ένδειας  που τη συντρίβει

.Η κυρία Ρούλα τέλος σε μια σύντομη  ανολοκλήρωτη ερωτική σκηνή απεικονίζει με έμφαση,  με ανατρεπτική εικόνα μαύρου χιούμορ τη ματαιότητα των σαρκικών απολαύσεων.

Ματ στο χρόνο

ΜΑΤ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ: Η ΚΡΙΤΙΚΗ ΜΑΣ

Η σκηνοθεσία του έργου υποστηρίζει πειστικά την αφηγηματική δομή του ομώνυμου βιβλίου. Κρατεί τον αναπόσπαστο, με τη ροη της αφήγησης, ρυθμό που μου προκάλεσε αμείωτο το ενδιαφέρον.

Το μινιμαλιστικό και υποβλητικό σκηνικό εντάσσεται χρωματικά στα πρωτοποριακά  κοστούμια των ηρώων της παράστασης. Υπογραμμίζει την αίσθηση ενός σταματημένου χρόνου με τον ανάλογο φωτισμό μιας παρακμιακής ατμόσφαιρας.

Η διαταραγμένη καθημερινότητα της ζωής του ζευγαριού περιγράφεται με φλας μπακ, ανατρέποντας τη χρονική σειρά των γεγονότων. Δημιουργεί έτσι το σασπένς στον θεατή. Βλέπουμε στο πρώτο μέρος της παράστασης μια παροδική ελαφρά υποτονική παρουσία χαμηλών εσωτερικών κραδασμών στο ρόλο του συζύγου πρωταγωνιστή.

Νομίζω, γενικότερα, ότι η αξιοπρόσεκτη  σωματοποίηση όλων των ρόλων της παράστασης αποφεύγει έντεχνα μελό ξεσπάσματα. Εκφράζει ρεαλιστικά και ισορροπημένα τις ψυχικές μεταπτώσεις τους στην αγωνιώδη κι άνιση μάχη με την αόρατη σκηνικά ανήθικη όψη της κοινωνίας. Αυτή είναι αρκούντως απειλητική με μια υπαινικτική διάσταση σε όλη τη διάρκεια της παράστασης.

Το μουσικό μοτίβο, τέλος, υποβάλει την ψυχική ανάταση των θεατών στο πέρασμα ενός χρόνου που στοιχειώνει καθηλωτικά τη ματαιότητα της ανθρώπινης ύπαρξης.

Ματ στο χρόνο

ΜΑΤ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ

Συγγραφέας: Μαρίνα Σωτηροπούλου

Σκηνοθέτης: Νίκος Ξυθάλης

Σκηνικά: Μαρία Δρακοπούλου

Μουσική επιμέλεια: Κώστας Αγουρογιάννης

Κοστούμια: Μαρία Δρακοπούλου

Σχεδιασμός φώτων: Μάκης Κυρλίδης

Τεχνικός ήχου και φώτων: Ζωή Τριανταφυλλίδη

Παίζουν: Ντίνα Βούρτση, Μαρία Δρακοπούλου, Θανάσης Λιούνης, Ιωάννα Προσμίτη

Θέατρο: Στούντιο Κυψέλης (Σπετσοπούλας 9).

 

Διαβάστε τις θεατρικές κριτικές

Δείτε τα βίντεο που δημιουργήσαμε


  • Κριτικές θεάτρου
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • CINDERELLA
    CINDERELLA

    Μάι 03, 2025 0

  • ΠΑΛΙΑΑ ΔΙΑΘΗΚΗ
    ΠΑΛΙΑΑ ΔΙΑΘΗΚΗ

    Φεβ 12, 2025 0

  • ΤΡΑΥΛΟΣ ΗΘΟΠΟΙΟΣ-ΦΑΛΤΣΟΣ ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΗΣ
    ΤΡΑΥΛΟΣ...

    Φεβ 04, 2025 0

  • ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΘΕΑΤΡΟΥ
    ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΘΕΑΤΡΟΥ

    Ιαν 13, 2025 0

Στην ίδια κατηγορία
  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
    170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ

    Ιούν 12, 2025 0

  • ΟΜΟΡΦΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ
    ΟΜΟΡΦΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ

    Μάι 22, 2025 0

  • ΑΝΤΙΓΟΝΗ
    ΑΝΤΙΓΟΝΗ

    Μάι 20, 2025 0

  • ETERNAL HUSBAND
    ETERNAL HUSBAND

    Απρ 30, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ

    Ιούν 14, 2025 0

  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
    170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ

    Ιούν 12, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ

    Ιούν 08, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    4 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    5 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    7 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    8 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    1 έτος ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Ιούνιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Μάι    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (332)
  • Κινηματογράφος (1.402)
  • Νέα (95)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz