Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
  • THE GREAT LILIAN HALL
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

ΜΑΛΛΙΑ ΚΑΙ ΚΟΥΒΑΡΙΑ

Σεπ 01, 2023 Θέατρο 0


ΜΑΛΛΙΑ ΚΑΙ ΚΟΥΒΑΡΙΑ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΘΕΑΤΡΟΥ

ΤΑ ΠΑΘΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΣΤΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ

Μαλλιά και κουβάρια: γράφει ο Γιάννης Φραγκούλης

Τι συμβαίνει όταν ένας ευυπόληπτος παντρεμένος θα πρέπει να φύγει για μυστική επιχείρηση; Η ζηλόφθονη σύζυγός του νομίζει ότι τα βλέπει όλα. Της ρίχνει στάχτη στα μάτια και ξεφουρνίζει ένα παραμύθι. Μία μάγισσα που διαβάζει τρίχες, μια πόλη που, τελικά, όλοι θα πάνε εκεί. Ένα μπλέξιμο που είναι δύσκολο να ξεμπλέξεις. Όμως όλα θα λυθούν δια μαγείας και τέλος καλό, όλα καλά. Το έργο «Μαλλιά και κουβάρια» παρουσιάστηκε στα 30α Μερκούρεια.

ΜΑΛΛΙΑ ΚΑΙ ΚΟΥΒΑΡΙΑ: ΤΟ ΕΡΓΟ

Ο Νικόλαος Ι. Λάσκαρης (1868–1945) υπήρξε θεατρικός συγγραφέας, μεταφραστής γαλλικών θεατρικών έργων, αρθρογράφος σε εφημερίδες και περιοδικά. Θεατρικός κριτικός και επιμελητής θεατρικών εκδόσεων, και κυρίως ιστορικός του νεοελληνικού θεάτρου.

Ο Νικόλαος Λάσκαρης ανέπτυξε πλούσια δραστηριότητα σε όλους τους τομείς που αφορούν το θέατρο. Υπήρξε επιπλέον καθηγητής της Ιστορίας του Θεάτρου, ιδρυτικό μέλος και πρόεδρος του προδρόμου του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών και της Ένωσης Θεατρικών Συγγραφέων. Υπήρξε μέλος του Βασιλικού Θεάτρου, μέλος του Δ.Σ. του Εθνικού Θεάτρου και, λίγο πριν από το τέλος του, διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου.

Ο συγγραφέας του έργου «Μαλλιά και κουβάρια» ήξερε καλά αυτό που λέμε «μπελ επόκ» της αθηναϊκής κοινωνίας. Το έργο χρονολογείται περίπου το 1912, πριν την κατάληψη της Θεσσαλονίκης από τον ελληνικό στρατό. Οι χαρακτήρες είναι αριστοκράτες που ξέρουν να ζουν άνετα και, φυσικά, να μηχανορραφούν. Αυτή την κοινωνία μας αφηγείται ο Λάσκαρης στο «Μαλλιά και κουβάρια». Μπορούμε να πούμε ότι βλέπει μόνο την ελίτ της κοινωνίας. Τα πάθη και τα παθήματά της μας αφηγείται.

Μαλλιά και κουβάρια

ΜΑΛΛΙΑ ΚΑΙ ΚΟΥΒΑΡΙΑ: Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ

Δεν μπορούμε να μη δούμε μία σάτιρα των ηθών των Ελλήνων της εποχής των αρχών του 20ου αιώνα. Το κεντρικό πρόσωπο, ο Κώστα Κουντουπής έχει το πάνω χέρι. Όταν αποκαλύπτεται ότι κάτι ύποπτο υπάρχει πίσω από αυτά που κάνει, τότε θα χάσει τη δύναμή του. Έχει όμως την εξυπνάδα να αποκαλύψει την παρεξήγηση. Ακόμη, να πει την αλήθεια όταν ο εθνικός στόχος θα έχει επιτευχθεί.

Υπονοούνται οι μηχανορραφίες των Ελλήνων διπλωματών, κατά τη διάρκεια του πολέμου Ελλάδας και Τουρκίας. Φυσικά, είναι αυτονόητο, για το συγγραφέα, ότι ό,τι έγινε επετεύχθη χάρη στην υψηλή διπλωματία της ελληνικής αστικής τάξης. Η ιστορία, φυσικά, το διαψεύδει. Το έργο αναλώνεται σε απλά αναφορικά στοιχεία. Αυτά δυναμιτίζονται από παρεξηγήσεις και ζήλιες, αλλά ο άντρας, ως πάτερ φαμίλιας, δεν μπορεί να πέσει. Η γυναίκα, ό,τι και να γίνει, είναι λίγα σκαλιά κάτω από τον άντρα.

Η δραματουργία είναι ενταγμένη στο λόγο της αστικής τάξης. Δεν θέλει να βγει από εκεί και να δει την κοινωνία σαν ένα σύνολο και όχι σαν ένα μέρος του πραγματικού κοινωνικού συνόλου που ο συγγραφέας δε θέλει να εξετάσει. Αυτό που δεν έχει το έργο είναι ο ρυθμός. Ακολουθεί την παλιά συνταγή που θέλει να μιλά ο ηθοποιός, να βγαίνει και αμέσως να μπαίνει ο άλλος που και αυτός μιλά στους θεατές. Ο θεατής δεν πρέπει να αφεθεί ούτε στιγμή.




ΜΑΛΛΙΑ ΚΑΙ ΚΟΥΒΑΡΙΑ: ΟΙ ΑΔΥΝΑΜΙΕΣ

Αυτό που στερείται είναι η καταγραφή των συναισθημάτων σε βάθος. Αυτό συμβαίνει επειδή οι εκφράσεις του προσώπου δεν υπάρχουν σε τέτοιο βαθμό που θα δημιουργούσαν μια πιο έντονη ή παράλληλη αφήγηση, από αυτή του προφορικού λόγου. Η κριτική στην άρχουσα τάξη είναι επιδερμική. Γίνεται για να ειπωθούν τα κακώς κείμενα και όχι για να διερευνηθούν οι αιτίες. Μια κακή πράξη έχει τις ρίζες της σε ένα πρόσωπο και όχι σε μια ιδεολογική σχέση, θέλει να μας πει ο συγγραφέας.

Οι ηθοποιοί έκαναν μέγιστες προσπάθειες για να διεκπεραιώσουν μια ρηχή αφήγηση και να μας τη σερβίρουν όμορφα. Το σκηνικό ήταν ρεαλιστικό, όπως μας έχει μεταφερθεί ένα αρχοντικό σπίτι εκείνης της εποχής, από έργα ζωγραφικής και από τη λογοτεχνία. Το ίδιο ισχύει και για τα κοστούμια. Άψογα σχεδιασμένα. Όμως αυτά τα καλά στοιχεία δεν μπορούν να σώσουν την κατάσταση.

ΜΑΛΛΙΑ ΚΑΙ ΚΟΥΒΑΡΙΑ

Συγγραφέας: Νικόλαος Λάσκαρης

Σκηνοθεσία: Τάσος Πυργιέρης

Βοηθός σκηνοθέτης: Σοφία Καστρησίου

Δραματουργική επεξεργασία: Νίκος Ορφανός

Σκηνικά: Ελίνα Δράκου

Βοηθός σκηνογράφου: Στέφανος Σιμιτσής

Κοστούμια: Αλεξία Θεοδωράκη

Σχεδιασμός φωτισμών: Στέβη Κουτσοθανάση

Make-up: Σοφία Καραθανάση

Περούκες: Ξένια Μουτέν

Φωτογραφίες: Κωνσταντίνος Λέπουρης

Ερμηνεύουν: Νίκος Ορφανός (Κώστας Κουντουπής), Χρήστος Σταθούσης (Γιακουμής, υπηρέτης του), Φοίβος Μαρκιανός (Αγησίλαος Τρακαράς, συνεργάτης του Κουντουπή), Σοφία Μανωλάκου (Ευφροσύνη Κουντουπή, σύζυγός του), Τζίνα Παπαδοπούλου (Ευγενία Χαρλούπη, πεθερά του), Γιάννης Δενδρινός (Κώστας Φουρούσης, φίλος του), Δημήτρης Καλαντζής (Μενέλαος Λουλάς, φίλος του), Λήδα Καπνά (Μάσιγκα Λουλά, σύζυγος Μενελάου)

Παραγωγή: ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Ρούμελης

Θέατρο: Θέατρο Μάνος Κατράκης, Συκιές, Θεσσαλονίκη

Ημερομηνία παράστασης: 30/8/2023.

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ-ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ ΑΡΘΡΩΝ

 

Διαβάστε τις κριτικές θεάτρου που έχουμε δημοσιεύσει

Δείτε τα βίντεο που έχουμε δημιουργήσει


  • Κριτικές θεάτρου
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • CINDERELLA
    CINDERELLA

    Μάι 03, 2025 0

  • ΠΑΛΙΑΑ ΔΙΑΘΗΚΗ
    ΠΑΛΙΑΑ ΔΙΑΘΗΚΗ

    Φεβ 12, 2025 0

  • ΤΡΑΥΛΟΣ ΗΘΟΠΟΙΟΣ-ΦΑΛΤΣΟΣ ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΗΣ
    ΤΡΑΥΛΟΣ...

    Φεβ 04, 2025 0

  • ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΘΕΑΤΡΟΥ
    ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΘΕΑΤΡΟΥ

    Ιαν 13, 2025 0

Στην ίδια κατηγορία
  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
    170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ

    Ιούν 12, 2025 0

  • ΟΜΟΡΦΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ
    ΟΜΟΡΦΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ

    Μάι 22, 2025 0

  • ΑΝΤΙΓΟΝΗ
    ΑΝΤΙΓΟΝΗ

    Μάι 20, 2025 0

  • ETERNAL HUSBAND
    ETERNAL HUSBAND

    Απρ 30, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ

    Ιούν 14, 2025 0

  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
    170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ

    Ιούν 12, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ

    Ιούν 08, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    4 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    5 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    7 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    8 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    1 έτος ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Ιούνιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Μάι    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (332)
  • Κινηματογράφος (1.402)
  • Νέα (95)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz