Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΕΝΟΧΛΗΣΕ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ
  • ΔΙΑΚΟΣ Ο ΗΡΩΟΜΑΡΤΥΣ
  • ΤΟ ΓΕΛΑΣΤΟ ΠΑΙΔΙ
  • 25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΚΑΙ ΛΗΞΗΣ
  • ΚΘΒΕ-ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

IN A LONELY PLACE

Ιούν 17, 2021 Κινηματογράφος 0


IN A LONELY PLACE

ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΩΝ

ΣΕ ΕΝΑ ΕΡΗΜΟ ΤΟΠΟ

In a lonely place | γράφει ο Γιάννης Φραγκούλης

Η ιστορία ενός ιδιόρρυθμου, αλλά πολύ καλού σεναριογράφου του Χόλιγουντ. Η σχέση του με τις γυναίκες και τους συνεργάτες του. Ο οξύθυμος χαρακτήρας του, οι καυγάδες του και το οριστικό τέλος μιας θυελλώδους αλλά δυνατής ερωτικής σχέσης που δεν άλλαξε τη ζωή του.

IN A LONELY PLACE | ΣΥΝΟΨΗ

Ο πάλαι ποτέ σπουδαίος σεναριογράφος Ντίξον Στιλ, γνωστός για τον έντονο και αντικοινωνικό χαρακτήρα του, έχει αναλάβει μία αφόρητα βαρετή για εκείνον δουλειά. Να διασκευάσει για τον κινηματογράφο, ένα φτηνιάρικο μπεστ-σέλερ. Αναθέτει σε μία κοπέλα, που εργάζεται στο μπαρ που συχνάζει, να έρθει στο σπίτι του για να του διαβάσει το βιβλίο. Εκείνη πηγαίνει, αλλά ο Ντίξον τη διώχνει λίγο αργότερα. Το επόμενο πρωινό θα βρεθεί δολοφονημένη! Ο Ντίξον λόγω του βεβαρημένου του παρελθόντος, θεωρείται βασικός ύποπτος. Από τη δύσκολη θέση θα το βγάλει η όμορφη γειτόνισσα του Λόρελ. Τρέφει αισθήματα για εκείνον. Η σχέση τους φουντώνει, αλλά σύντομα η Λόρελ θα αρχίσει να έχει αμφιβολίες για την ορθότητα της απόφασής της να το βοηθήσει.

IN A LONELY PLACE | Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ

Η ταινία του Nicholas Ray εστιάζει σε ένα φλογερό ειδύλλιο. Ο έρωτας ενός άντρα για μία όμορφη γυναίκα είναι η κινητήριος δύναμη για να αλλάξει τη ζωή του. Τουλάχιστον να προσπαθήσει. Η ζωή του Ντίξον Στιλ είναι βαρετή. Πολύ λίγα πράγματα του κεντρίζουν το ενδιαφέρον. Τον παρακινούν για να κάνει κάτι καινούργιο, μία νέα δημιουργία.

Φαίνεται ότι δεν είναι μόνο ο βαρετός κόσμος του χολιγουντιανού κινηματογράφου. Πολύ περισσότερο είναι ο χαρακτήρας του πρωταγωνιστή που παρουσιάζεται ως οξύθυμος. Ευερέθιστος, πάντα έτοιμος για καυγά. Έχει άσχημο παρελθόν. Το οποίο είναι καταγεγραμμένο στο αρχείο της αστυνομίας. Αυτό τον καθιστά τον πιο πιθανό ύποπτο για το φόνο της κοπέλας. Η ικανότητά του να εξηγεί και να πείθει για το πώς έγινε ένας φόνος. Επιδεινώνει την κατάσταση. Αυτός όμως λειτουργεί όπως ένας επιτυχημένος σεναριογράφος. Αναλύει τους χαρακτήρες και καταλήγει σε ένα συμπέρασμα.

In a lonely place

Το νεύρο που έχει του δημιουργεί μία αναστολή στη δημιουργική του διάθεση. Ο τρόπος που βρίσκεται για να ηρεμήσει και να μπορεί να δουλέψει είναι η αναγκαία συνθήκη μιας ερωτικής σχέσης. Είναι ερωτευμένος με αυτή τη γυναίκα που δείχνει ότι τον αγαπά. Μπορεί πλέον να δει τα πράγματα με διαφορετικό μάτι. Είναι ικανός να δουλέψει. Μάλιστα ο παραγωγικός του ρυθμός είναι έντονος και η ποιότητα του κειμένου του εξαιρετική. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι έχει βρει τον παλιό καλό εαυτό του.

Αυτό δηλώνεται με σαφή τρόπο από τον ατζέντη του. Είναι κάτι σαν εύσημο που απευθύνεται στη γυναίκα που είναι πλέον μαζί του. Όλα πηγαίνουν καλά, ακόμα και όταν κάποιοι βάζουν φρένο. Πρώτα πρώτα ο αστυνόμος που χειρίζεται την υπόθεση του φόνου. Είναι επιθετικός προς το ζευγάρι. Η γυναίκα που βοηθά τη φίλη του. Την προειδοποιεί ότι με αυτό τον άντρα θα έχει άσχημα μπλεξίματα. Δε θα μπορεί να βγει από αυτά εύκολα, όπως σε προηγούμενες σχέσεις της. Οι συνεργάτες του άντρα είναι ουδέτεροι. Δε βοηθούν με το να του δώσουν αυτά τα εφόδια για να δημιουργήσει τις άμυνές του.

IN A LONELY PLACE | ΟΙ ΕΜΦΑΝΕΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ

Βλέπουμε το δύστροπο χαρακτήρα του. Ο Humphrey Bogart παίζει πολύ πιστά και αποδίδει αυτό το δύσκολο ρόλο που θέλει έναν άντρα. Υποκείμενο συνεχών αλλαγών, σύμφωνα με αυτά που γίνονται. Τόσο στο στενό του κύκλο όσο και στον ευρύτερο επαγγελματικό του χώρο. Καταφέρνει όμως να αποδώσει το χαρακτήρα, τις εμφανείς αλλαγές του. Τόσο στην κίνηση του σώματός του όσο και στην έκφραση του προσώπου του.

Αυτό το πρόσωπο που σηματοδοτεί τις αλλαγές και την έντασή τους είναι η Gloria Grahame. Η γυναίκα που τον αγαπά και το στηρίζει. Οι αντιδράσεις της είναι συνισταμένη τόσο του ψυχικού της κόσμου όσο και των αντιδράσεων της κοινωνίας. Αυτή είναι υπέρ ή κατά του Ντίξον. Η καταδίκη του, από κάποιους, όταν υιοθετείται από αυτήν, τότε σημαίνει ότι η ζυγαριά έχει πάει προς τη μεριά του περιθωρίου της κοινωνίας. Αυτός ο άνθρωπος θα έπρεπε να ήταν ο ένοχος, σύμφωνα με αυτούς που θέλουν να τον καταδικάσουν.

In a lonely place

Στην ταινία οι ανατροπές είναι πολλές. Κρατούν αμείωτο το ενδιαφέρον του θεατή. Η σκηνή του τέλους είναι συγκλονιστική. Απαλλάσσει τον Ντίξον από τις ενοχές, όμως δίνει ένα οριστικό τέλος σε αυτή τη σχέση. Αυτό είναι επώδυνο. Το βλέπουμε στα σώματα και των δύο πρωταγωνιστών.

Ο σκηνοθέτης κάνει μία ταινία ακολουθώντας την αφηγηματικότητα του φιλμ νουάρ. Πάει όμως συνέχεια προς την ψυχολογική ανάλυση και παίρνει από αυτή δύναμη για να συνεχίσει. Ο ρυθμός εγγράφεται μέσα στα πλάνα. Όχι στην αλληλουχία τους. Θέλει να αιχμαλωτίσει το ενδιαφέρον του θεατή στα πρόσωπα και όχι στη δράση τους. Η ενδυματολογία και τα σκηνικά είναι απλά. Έτσι ώστε να δώσουν έμφαση στη δράση των πρωταγωνιστών και όχι στη σκηνική παρουσία. Η μουσική ακολουθεί και καλύπτει απλά τα κενά του ρυθμού.

Μία πολύ καλή ταινία του Ray που δεν ξέρω αν αναγνωρίστηκε στην εποχή της, όσο της άξιζε. Η φωτογραφία αποδίδει τους χαρακτήρες με ανάγλυφο τρόπο. Δημιουργεί τις τρεις διαστάσεις. Δίνει έμφαση στα επαρκώς φωτισμένα σημεία και στα σκιερά, στην κίνηση μέσα στις εναλλαγές του φωτός, λειτουργώντας πολύ καλά και αποδίδοντας μία νουάρ αφήγηση.




IN A LONELY PLACE

(ΣΕ ΕΝΑ ΕΡΗΜΟ ΤΟΠΟ)

Σκηνοθεσία: Nicholas Ray

Σενάριο: Andrew Solt, Edmund H. North (απόδοση), Dorothy B. Hughes (μυθιστόρημα)

Φωτογραφία: Burnett Guffey

Μοντάζ: Viola Lawrence

Μουσική: George Antheil

Ήχος: Howard Fogetti

Κοστούμια: Jean Louis

Σκηνικά: William Kiernan

Παραγωγοί: Robert Lord

Παίζουν: Humphrey Bogart (Ντίξον Στιλ), Gloria Grahame (Λόρελ Γκρέι), Frank Lovejoy (Μπράμπ Νικολάι), Carl Benton Reid (αστυνόμος Λόχνερ), Art Smith (Μελ Λίπμαν), Jeff Donnell (Σίλβια Νικολάι), Martha Stewart (Μιλντρέντ Άτκινσον, Robert Warwick (Τσάρλι Ουότερμαν), Morris Ankrum (Λόιντ Μπαρνς), William Ching (Τεντ Μπάρτον)

Έτος παραγωγής: 1950

Χώρα παραγωγής: ΗΠΑ

Γλώσσα: αγγλικά

Χρώμα: ασπρόμαυρη

Διάρκεια: 94΄

Είδος: φιλμ νουάρ, τραγωδία, μυστήριο

Ημερομηνία εξόδου στις αίθουσες: 10/6/2021 (επανέκδοση)

Εταιρεία διανομής: Danaos Films.

Για να δείτε τους συντελεστές και τα τεχνικά χαρακτηριστικά πηγαίνετε εδώ.


  • Κριτικές ταινιών
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΔΙΑΚΟΣ Ο ΗΡΩΟΜΑΡΤΥΣ
    ΔΙΑΚΟΣ Ο ΗΡΩΟΜΑΡΤΥΣ

    Μαρ 19, 2023 0

  • ΤΟ ΓΕΛΑΣΤΟ ΠΑΙΔΙ
    ΤΟ ΓΕΛΑΣΤΟ ΠΑΙΔΙ

    Μαρ 06, 2023 0

  • ΤΑ ΠΝΕΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΙΝΙΣΕΡΙΝ
    ΤΑ ΠΝΕΥΜΑΤΑ ΤΟΥ...

    Φεβ 02, 2023 1

  • ΤΟ ΤΡΙΓΩΝΟ ΤΗΣ ΘΛΙΨΗΣ
    ΤΟ ΤΡΙΓΩΝΟ ΤΗΣ ΘΛΙΨΗΣ

    Ιαν 28, 2023 0

Στην ίδια κατηγορία
  • Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΕΝΟΧΛΗΣΕ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ
    Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ...

    Μαρ 19, 2023 0

  • 25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΚΑΙ ΛΗΞΗΣ
    25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ...

    Μαρ 04, 2023 0

  • ΚΘΒΕ-ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ
    ΚΘΒΕ-ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ

    Φεβ 26, 2023 0

  • 25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ
    25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ...

    Φεβ 26, 2023 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ
    ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ

    Μάι 28, 2014 2

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΕΝΟΧΛΗΣΕ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ
    Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΕΝΟΧΛΗΣΕ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ

    Μαρ 19, 2023 0

  • ΔΙΑΚΟΣ Ο ΗΡΩΟΜΑΡΤΥΣ
    ΔΙΑΚΟΣ Ο ΗΡΩΟΜΑΡΤΥΣ

    Μαρ 19, 2023 0

  • ΤΟ ΓΕΛΑΣΤΟ ΠΑΙΔΙ
    ΤΟ ΓΕΛΑΣΤΟ ΠΑΙΔΙ

    Μαρ 06, 2023 0

  • 25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΚΑΙ ΛΗΞΗΣ
    25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΚΑΙ ΛΗΞΗΣ

    Μαρ 04, 2023 0

  • ΚΘΒΕ-ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ
    ΚΘΒΕ-ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ

    Φεβ 26, 2023 0

  • 25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ
    25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ

    Φεβ 26, 2023 0

Performance Art Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    4 εβδομάδες ago

  • πολυ καλή κριτική αν και γω θα ελεγα μια ταινία που ξεχειλίζει φιλοσοφία!!!...

    4 εβδομάδες ago

  • Please, make a small nice translation to me or foreign people for I am not able to catch nothing at ...

    2 έτη ago

  • I love Sotos and Athanassios !

    2 έτη ago

  • Θα θελα μαθω...ημερομηνια προβολης κ ωρα ακριβης...

    2 έτη ago

  • Bonjour, Je ne comprends rien car tout est en grec et je ne le lis pas ni ne le parle non plus, hé...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Μάρτιος 2023
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« Φεβ    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (271)
  • Κινηματογράφος (1,187)
  • Νέα (94)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz