Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
  • THE GREAT LILIAN HALL
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΓΡΑΦΟ

Ιαν 28, 2015 Κινηματογράφος 0


Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΓΡΑΦΟ

ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΚΑΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Τα θέματα που παρουσιάζονται στο παζλ του κινηματογράφου στην Ελλάδα είναι πολλά. Ξετυλίγουμε το κουβάρι και πιάνουμε την άκρη απ’το σημείο της εκπαίδευσης, αυτό το σημείο που καθορίζει όλο το κινηματογραφικό τοπίο στη χώρα μας. Ένας λογικός άνθρωπος δεν μπορεί να φανταστεί τη λειτουργία ενός κοινωνικού τομέα χωρίς να υπάρχει εκπαίδευση και έρευνα πάνω σε αυτό. Τι γίνεται όμως στο χώρο του κινηματογράφου στην Ελλάδα;

ΕΝΑ ΠΑΛΙΟ ΖΗΤΗΜΑ

Η κινηματογραφική παιδεία είναι ένα ζήτημα του σωματείου των σκηνοθετών απ’τη δεκαετία του 1950. Ένα αίτημα που δεν εισακούστηκε απ’τις κυβερνήσεις αυτής της εποχής και οδήγησε ανθρώπους όπως ο Γρηγόρης Γρηγορίου, μαζί με άλλους, να ιδρύσουν την πρώτη ανώτερη κινηματογραφική σχολή στην Ελλάδα, τη Σχολή Σταυράκου. Με άλλα λόγια είχαμε ιδιωτική εκπαίδευση απ’τη δεκαετία του 1960 μέχρι τις αρχές του 2000. Ίσως είναι η μοναδική περίπτωση χώρας που έχει κινηματογραφική παραγωγή, χωρίς να έχει και το αναγκαίο υπόβαθρο για να εκπαιδευτεί αυτό το δυναμικό, έτσι ώστε να αναπτύξει τις αφηγηματικές και αισθητικές δομές της εγχώριας κινηματογραφικής τέχνης.

Αν δούμε μία άλλη περίπτωση, αυτή της Γαλλίας, τότε θα καταλάβουμε πολλά πράγματα. Η κινηματογραφική εκπαίδευση σε αυτή τη χώρα ξεκίνησε κάπως έτσι: Μία ομάδα καθηγητών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, εραστές της κινηματογραφικής τέχνης, αποφάσισαν να διδάξουν τον κινηματογράφο στα σχολεία τους, με δική τους πρωτοβουλία, κάτι που ήταν απαγορευμένο απ’την τότε κυβέρνηση της Γαλλίας. Διώχθηκαν, αλλά με στοχευόμενες κινήσεις ίδρυσαν την πρώτη σχολή κινηματογράφο, στο νότο, η οποία ήταν η αρχή για να δημιουργηθούν πρώτα τμήματα και μετά σχολές κινηματογράφου σε αυτή τη χώρα. Με άλλα λόγια, η ανάγκη για κινηματογραφική εκπαίδευση ήρθε από κάτω, δεν ήταν επιβαλλόμενη από κάποιες αποφάσεις μίας κυβέρνησης ή κάποιου άλλου κέντρου απόφασης.

ΠΡΙΝ ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

Είναι εύλογο να τεθεί το ερώτημα: Πως ένας μαθητής θα επιλέξει να σπουδάσει κινηματογράφο, αποκλείοντας άλλους γνωστικούς τομείς; Για να αποφασίσει κάποιος να ασχοληθεί με έναν τομέα και να αποκλείσει κάποιους άλλους, θα πρέπει να ξέρει αυτά τα χαρακτηριστικά που τον διαφοροποιούν από άλλους. Πως όμως θα γίνει αυτό; Ποια είναι τα δεδομένα για να αποκτήσει αυτές τις γνώσεις;

Για την απόκτηση αυτών των γνώσεων είναι απαραίτητο να μπει το μάθημα της τέχνης στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση με αυξανόμενο βαθμό διείσδυσης στο χώρο της τέχνης έτσι ώστε ο μαθητής του Γυμνασίου να μπορεί να διαλέξει ένα μάθημα τέχνης που θα θέλει να ακολουθήσει. Κατά συνέπεια, στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο θα πρέπει να υπάρχει το μάθημα τέχνης, ως υποχρεωτικό και επιλογής ένα μάθημα πιο εξειδικευμένο. Με αυτό τον τρόπο ο μαθητής μαθαίνει τόσο την ιστορία της τέχνης και την ανάλυση των δομών της όσο και την ανάλυση στο πλαίσιο του εξειδικευμένου τομέα μίας τέχνης, όπως ο κινηματογράφος και το θέατρο.

Επιπροσθέτως, με αυτό τον τρόπο θα υπάρχει αγορά εργασίας για καλλιτέχνες και τεχνικούς που ασχολούνται με μία μορφή τέχνης. Θα μειωθεί η ανεργία, η γνώση και η εμπειρία θα μεταδίδεται από δάσκαλο σε μαθητή.

i politiki ston kinimatografo ekpedefsi foto2

Η ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ

Στην Ελλάδα για πέντε δεκαετίες τουλάχιστον υπήρχαν σχολές ιδιωτικές όπου διδάσκεται ο κινηματογράφος. Είναι σπάνιες όμως οι περιπτώσεις που αυτή η εκπαίδευση σχετίζεται με την αγορά εργασίας. Ο απόφοιτος είναι εύκολο να βρει δουλειά στο χώρο του θεάματος; Ποιες είναι οι άκρες για να καταφέρει να μπει σε αυτό το χώρο;

Η τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι η ευκαιρία για να διδαχθεί τόσο τη θεωρία όσο και την τεχνική του κινηματογράφου και του θεάτρου. Ο καλύτερος τρόπος για να εισαχθεί κάποιος σε κρατική σχολή κινηματογράφου και θεάτρου είναι ανάλογος με αυτός των Σχολών Καλών Τεχνών. Οι υποψήφιοι θα πρέπει να εξεταστούν στον ιδιαίτερο κλάδο του κινηματογράφου ή του θεάτρου, δίνοντας ένα σενάριο, μία κινηματογραφική λήψη σκηνοθετημένη, ένα θεατρικό έργο και ένα σκηνοθετικό μονόπρακτο, λίγων λεπτών. Με αυτό τον τρόπο θα ξέρουν οι εξεταστές αν είναι ικανοί να διδαχθούν κινηματογράφο ή θέατρο, αν έχουν έφεση σε αυτές τις τέχνες.

Η δομή των Σχολών θα πρέπει να είναι αυτόνομη απ’τις άλλες Σχολές. Δηλαδή, το πρόγραμμα να είναι ευέλικτο, να αλλάζει σύμφωνα με τις επιταγές της αγοράς, των σύγχρονων εξελίξεων της τέχνης και της αφήγησης. Ο βασικός κορμός των διδασκόντων δεν μπορεί παρά να είναι ιστορικοί, θεωρητικοί και τεχνικοί της παραγωγής αυτών των τεχνών. Οι υπόλοιποι καθηγητές θα πρέπει να είναι επισκέπτες καθηγητές που θα αναλαμβάνουν τουλάχιστον δύο χρόνια και θα είναι υπεύθυνοι για την τάξη που θέλει να τους ακολουθήσει, άρα αυτά τα χρόνια θα είναι η επιλογή ενός σκηνοθέτη ή ενός σεναριογράφου και θεατρικού συγγραφέα.

Κατά τη διάρκεια των σπουδών οι φοιτητές θα πρέπει να κάνουν ομαδικές εργασίες όπου θα ανακυκλώνονται στα πόστα για να γνωρίζουν όλες τις ειδικότητες αυτής της τέχνης. Η ύλη των σπουδών θα έχει να κάνει τόσο με τη θεωρία, ανάλυση και σύνθεση, της αφήγησης και της αισθητικής, όσο και με την τεχνική, ιστορία, θεωρία και πρακτική, αλλά και με την αφήγηση της λογοτεχνίας και την ιστορία της τέχνης. Απαραίτητες είναι βιβλιοθήκες και ταινιοθήκες μέσα σε αυτά τα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Ένας καλλιτέχνης θα πρέπει να γνωρίζει όλο τον τομέα της τέχνης για να επιλέξει αυτά τα ειδικά σημεία που θα ακολουθήσει στη δημιουργία του.

Η πρακτική του εξάσκηση θα είναι τέτοια που θα τον φέρει κοντά στην αγορά. Εκεί θα μάθει περισσότερα και θα εξειδικεύσει τις γνώσεις του, σε πραγματικό χρόνο, υπό την πίεση της παραγωγής και με τη δοκιμασία του κοινού. Αυτή θα είναι η αρχή της ουσιαστικής του διαμόρφωσης. Με αυτό τον τρόπο όμως θα μπορέσει η Ελλάδα να αποκτήσει την ανάπτυξη στις σύγχρονες τέχνες, όπως σε περιόδους που θέλουμε να θαυμάζουμε, στην ιστορία μας.

Γιάννης Φραγκούλης


  • Ιστορία κινηματογράφου
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΚΩΣΤΑΣ ΦΕΡΡΗΣ-Η ΑΝΑΝΕΩΣΗ
    ΚΩΣΤΑΣ ΦΕΡΡΗΣ-Η...

    Ιαν 02, 2022 0

  • ΚΩΣΤΑΣ ΦΕΡΡΗΣ-ΕΡΓΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑ
    ΚΩΣΤΑΣ...

    Δεκ 26, 2021 0

  • ΚΩΣΤΑΣ ΦΕΡΡΗΣ-ΕΙΣΑΓΩΓΗ
    ΚΩΣΤΑΣ...

    Δεκ 26, 2021 1

  • THE GUNS OF NAVARONE
    THE GUNS OF NAVARONE

    Ιούλ 15, 2021 0

Στην ίδια κατηγορία
  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ...

    Ιούν 14, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ

    Ιούν 14, 2025 0

  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
    170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ

    Ιούν 12, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ

    Ιούν 08, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    4 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    5 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    7 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    8 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    1 έτος ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Ιούνιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Μάι    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (332)
  • Κινηματογράφος (1.402)
  • Νέα (95)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz