Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
  • THE GREAT LILIAN HALL
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

Η ΜΑΓΙΚΗ ΟΜΠΡΕΛΑ

Ιαν 09, 2014 Κινηματογράφος 0


Η ΜΑΓΙΚΗ ΟΜΠΡΕΛΑ

ΔΥΣΚΟΛΕΣ

ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ

Πενήντα χρόνια μετά την αριστουργηματική ταινία της Disney, Mary Poppins που, εκτός από τη λατρεία του κοινού, απέσπασε 5 Όσκαρ και συνολικά 13 υποψηφιότητες, οι σπουδαίοι Tom Hanks (στο ρόλο του Walt Disney) και Emma Thompson (στο ρόλο της συγγραφέως των βιβλίων της Mary Poppins), πρωταγωνιστούν σε μια συγκινητική βιογραφία που μας ξεναγεί στις συνθήκες δημιουργίας του διάσημου αυτού φιλμ. Το «Saving Mr.Banks» είναι μια συναρπαστική ταινία μέσα στην ταινία, σε σενάριο της πολλά υποσχόμενης Kelly Marcel (Terra Nova TV Series) και σκηνοθεσία του John Lee Hancock (σενάριο και σκηνοθεσία για το «Blind side», σενάριο για το «Snow white and the Huntsman»), έχει όλες τις προδιαγραφές για να διαγωνιστεί στις σημαντικότερες κατηγορίες της επόμενης οσκαρικής κούρσας.

Η πλοκή επικεντρώνεται στη ζωή της συγγραφέως P. L.Travers και μοιράζεται ανάμεσα στην παιδική της ηλικία στην Αυστραλία το 1907, τη συγγραφική διαδικασία της σειράς βιβλίων Mary Poppins τη δεκαετία του ‘30 και τη μεταφορά τους στη μεγάλη οθόνη από το Walt Disney, τη δεκαετία του ‘60. Κατά τη διάρκεια της παραμονής της στο Χόλιγουντ, η Travers συλλογίζεται τα δύσκολα παιδικά της χρόνια στην Αυστραλία και θυμάται τον πατέρα της που ήταν πηγή έμπνευσης για τον περίφημο χαρακτήρα του Mr. Banks, την πατρική φιγούρα στη διάσημη ιστορία.

Βλέπουμε σε παράλληλο μοντάζ τη ζωή της Travers, στο Λονδίνο και στο Λος Άντζελες, στο Χόλιγουντ, από τη μία, και τη ζωή της στην Αυστραλία, από την άλλη. Οι δύο αφηγήσεις μπαίνουν η μία μέσα στην άλλη, χωρίς κάποιο ειδικό εφέ, απλά με σύνδεση, ρακόρ, σε ένα αντικείμενο ή σε ένα πρόσωπο. Με αυτό τον τρόπο μπορούμε να διακρίνουμε τα συναισθήματα που εγγράφονται στον κόσμο της συγγραφέως, της Travers, και τα κομβικά σημεία που της δημιουργούν αυτές τις εξάρσεις και τις υστερίες, που την κάνουν αντιπαθητική στους συνεργάτες της.

Με πολύ όμορφο τρόπο μας δείχνεται η παραπομπή στην παιδική της ηλικία, σε αυτά που ήθελε να χαρεί και δεν τα είχε, όταν την προσκαλούν να πάει στη Disneyland, εκεί όπου αισθάνεται σα μικρό παιδί. Χαίρεται, ανοίγει η καρδιά της, αποθωρακίζεται και φτάνει στο σημείο να χορέψει. Αρκεί όμως μια εμμονή της με τα κόμικ, τα οποία θέλει η παραγωγή να μπουν στην ταινία, ενώ αυτή τα απεχθάνεται, για να τα σπάσει όλα και να σηκωθεί να φύγει απ’την Αμερική, για να επιστρέψει στο Λονδίνο.

saving mr bank foto2

Παρόλα αυτά η ταινία συνεχίζεται, όταν ο ίδιος ο Disney θα πάει να τη βρει στο Λονδίνο για να τη μεταπείσει. Η ταινία δε μας εξηγεί πως αυτή πείστηκε να δώσει τη συγκατάθεσή της να γυριστεί η ταινία, αλλά μας πάει σε σκηνές από τα γυρίσματα και τελικά στην παγκόσμια πρώτη, όπου η συγγραφέας ξεσπάει σε λυγμούς, όταν βλέπει τη ζωή της στην οθόνη. Οι δύο αφηγήσεις δένουν λίγο πριν το τέλος, με το θάνατο του πατέρα της. Εκεί η ταινία κερδίζει στο συναίσθημα και τελικά έρχεται η συγκίνηση.

Δεν είδαμε όμως τις αλλαγές του ψυχικού κόσμου της συγγραφέως, ενώ βλέπαμε, μέχρι ένα σημείο, αυτές τις αλλαγές στο μικρό κορίτσι, τη παιδική της ηλικία, όπου ήταν εστιασμένη όλη η αφήγηση. Γι’αυτό το λόγο δεν μπορέσαμε να μπούμε μέσα στον ψυχικό κόσμο της μικρής κοπέλας και της ενήλικης λογοτέχνιδας, να είναι, τελικά η ζωή της μια αναφορά στην ιστορία της Αυστραλίας και του δυτικού-αγγλικανικού κόσμου. Εκεί η ταινία χάνει σε δύναμη και σε αντοχή.

Οι ερμηνείες είναι πολύ καλές, η φωτογραφία αποδίδει τα χρώματα με πολύ όμορφο τρόπο, το μοντάζ δημιουργεί ρυθμό, βάσει του οποίου το ενδιαφέρον του θεατή ποτέ δε χάνεται. Η μουσική μας φέρνει στη ρομαντική εποχή, το ίδιο τα σκηνικά και τα κοστούμια. Όλα μαζί μας βάζουν μέσα στον κόσμο του Χόλιγουντ και, μέχρι ενός βαθμού, κάνουν μια νύξη για την ψευτιά που κυκλοφορεί σε αυτόν. Με αυτή την έννοια, η ταινία δεν αφήνει αδιάφορο το θεατή ούτε τους κριτές για τα βραβεία, αλλά δεν μπορεί να αντέξει στη μεγάλη κούρσα του χρόνου.




Η ΜΑΓΙΚΗ ΟΜΠΡΕΛΑ

SAVING MR. BANKS

Σκηνοθεσία: John Lee Hancock

Σενάριο: Kelly Marcel, Sue Smith

Φωτογραφία: John Schwartzman

Μοντάζ: Mark Livolsi

Μουσική:  Thomas Newman

Ήχος:  David Roberts

Σχεδιασμός ήχου: Yann Delpuech, John Pritchett

Μοντάζ ήχου: Jon Johnson, Miguel Rivera, Brad Sokol

Σκηνικά: Susan Benjamin

Κοστούμια: Daniel Orlandi

Μέικαπ: Jenni Brown, Don Rutherford

Καλλιτεχνική διεύθυνση: Will Field, Samantha Avila, Lauren E. Polizzi

Ανιμέισιον: Trevor Tamboline

Οπτικά εφέ: Joseph Bell, Alexandre Cancado, Vincent Cirelli, Mark A. Davis, Seth Martin, Stephen T. Spurlock, Alicia Suggs, James Waterson, Derek Weil

Ειδικά εφέ: Sam Dean, J. D. Schwalm

Παίζουν: Emma Thompson (P. L. Travers), Tom Hanks (Walt Disney), Annie Rose Buckley (Γκίντι), Colin Farrell (Τράβερς Γκοφ), Ruth Wilson (Μάργκαρετ Γκοφ), Paul Giamatti (Ραλφ), Bradley Whintford (Ντον ΝταΓκράντι), B. J. Novak (Ρόμπερτ Σέρμαν), Jason Schwartzman (Ρίτσαρντ Σέρμαν), Lily Bigham (Μπίντλι), Kathy Baker (Τόμι), Melanie Paxson (Ντόλι), Andy McPhee (κ. Μπελχατσέτ), Rachel Griffiths (θεία Έλι), Ronan Vibert (Ντιαρμούιτ Ράσελ)

Παραγωγή: Ian Collie, Alison Owen, Philip Stever

Σχεδιασμός παραγωγής: Michael Corenblith

Κάστινγκ: Ronna Kress

Εταιρείες παραγωγής:  Walt Disney Pictures, Ruby Films, Essential Media and Entertainment, BBC Films, Hopscotch Features

Έτος παραγωγής: 2013

Χώρα παραγωγής: ΗΠΑ, Αγγλία, Αυστραλία

Χρώμα: έγχρωμη

Ήχος: Dolby digital

Aspect ratio: 2.35:1

Διάρκεια: 125΄

Είδος: βιογραφία, κομεντί, δράμα

Εταιρεία διανομής: Feelgood

Ημερομηνία εξόδου: 16/1/2014

Γιάννης Φραγκούλης

 


  • Κριτικές ταινιών
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ...

    Ιούν 14, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ...

    Ιούν 08, 2025 0

Στην ίδια κατηγορία
  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • VERMIGLIO
    VERMIGLIO

    Ιούν 07, 2025 0

  • ΣΤΑΥΡΟΣ ΨΥΛΛΑΚΗΣ
    ΣΤΑΥΡΟΣ ΨΥΛΛΑΚΗΣ

    Ιούν 05, 2025 0

  • ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΨΥΧΗ
    ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΨΥΧΗ

    Ιούν 04, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ

    Ιούν 14, 2025 0

  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
    170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ

    Ιούν 12, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ

    Ιούν 08, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    4 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    5 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    7 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    8 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    1 έτος ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Ιούνιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Μάι    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (332)
  • Κινηματογράφος (1.402)
  • Νέα (95)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz