Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
  • ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ ΤΗΣ ΔΑΜΑΣΚΟΥ
  • 46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΠΕΜΠΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ
  • Η ΟΜΟΡΦΟΤΕΡΗ ΤΗΣ ΡΟΥΜΕΛΗΣ
  • 46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΤΕΤΑΡΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

ΔΙΚΑΙΩΣΗ 3368

Νοέ 25, 2021 Κινηματογράφος 0


ΔΙΚΑΙΩΣΗ 3368

Ο ΠΥΡΗΝΑΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ

Δικαίωση 3368: γράφει ο Γιάννης Φραγκούλης

Είδαμε την ταινία «Δικαίωση 3368», της Ισμήνης Σακελλαροπούλου. Μία άλλη αναφορά στη σφαγή των Καλαβρύτων. Θα λέγαμε ως μία πρώτη άποψη. Αν τη δούμε όμως πιο προσεχτικά θα τη χαρακτηρίζαμε ως μία πιο διεισδυτική ματιά. Θα το εξηγήσουμε σε αυτή την κριτική.

ΔΙΚΑΙΩΣΗ 3368: ΣΥΝΟΨΗ

Ο συναισθηματικός χαρακτήρας του δραματοποιημένου ντοκιμαντέρ “Δικαίωση 3368”. Οι εναλλασσόμενες συγκινήσεις. Η προσμονή της λύτρωσης σε συνδυασμό με τις αφηγήσεις των ομιλητών έχει σκοπό να συμβάλλει στην αποκατάσταση του κοινού περί δικαίου αισθήματος. Ταυτόχρονα οι σκηνές εναλλάσσουν το καλαβρυτινό τοπίο με αναγωγές στο παρελθόν. Εκκλήσεις αμάχων, πληγωμένη αξιοπρέπεια, με ανάδειξη των ακέραιων χαρακτήρων ανθρώπων που έχουν αξίες. Με βασανιστική καρτερικότητα διεκδικούν τα αυτονόητα υψηλά νοήματα της ζωής.

Το θέμα των γερμανικών αποζημιώσεων είναι ένα πολύπλοκο, ιστορικό, δικαστικό, οικονομικό, πολιτικό, κοινωνικό, ηθικό ζήτημα. Απασχολεί τη χώρα, τους απογόνους των θυμάτων της γερμανικής κατοχής. Έχει διαχρονική επικαιρότητα. Ο ανθρώπινος παράγοντας και το πείσμα όλων όσων επιζητούν δικαιοσύνη και αποκατάσταση θα συνθέσουν μια δυναμική εξέλιξη. Πλοκή με δράση σε συνδυασμό και διαδραστικότητα με τους ομιλητές. Μετά από ενδελεχή ιστορική έρευνα, μέσα από την μυθοπλαστική αλλά και ρεαλιστική προβολή ενός ολόκληρου ψυχικού κόσμου που μάχεται. Δε συνθηκολογεί.

ΔΙΚΑΙΩΣΗ 3368: Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ

Ένα ντοκιμαντέρ αποτυπώνει την πραγματικότητα. Λέει την αλήθεια. Αυτή είναι η επικρατούσα άποψη σε αυτούς που δεν έχουν ασχοληθεί επαρκώς με αυτό το κινηματογραφικό είδος. Αν δούμε όμως το κινηματογραφικό ντοκιμαντέρ πιο προσεχτικά θα έχουμε άλλη άποψη. Δεν αναπαριστά την πραγματικότητα. Εκτός από το φακό που τραβά μέρος του όλου, το μοντάζ την ανασυνθέτει. Άρα είναι ουτοπία να πούμε ότι έχουμε ένα ντοκουμέντο. Αφού συμβαίνει αυτό είναι πιο λογικό να βάλουμε τις δικές μας γραμμές στο αφηγηματικό ολόγραμμα που είναι η ταινία. Το δραματοποιημένο ντοκιμαντέρ ακολουθεί αυτή τη λογική.

Δικαίωση 3368

Η ταινία της Ισμήνης Σακελλαροπούλου υπηρετεί αυτό το μέρος της θεωρίας του κινηματογράφου. Βασίζεται στα γεγονότα της Σφαγής των Καλαβρύτων. Υπάρχουν οι μαρτυρίες από άτομα που είτε τα έζησαν είτε τα γνωρίζουν πολύ καλά. Δίπλα σε αυτές θα βρούμε την κατασκευασμένη αφήγηση. Αυτό το μέρος της «πραγματικότητας» που η σκηνοθέτης και σεναριογράφος έχει κατασκευάσει. Ορμώμενη από αυτά που έγιναν και από ιδεολογικά αφηγήματα. Έτσι όμως δεν κάνει τίποτε άλλο από το να δομείτε μία άλλη «πραγματικότητα». Μας δίνει μία πιο δυνατή άποψη του γεγονότος.

ΔΙΚΑΙΩΣΗ 3368: ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΑΣΥΝΕΙΔΗΤΟ

Με άλλα λόγια, εδώ δεν έχουμε μόνο το γεγονός. Αλλά και το συναίσθημα που αυτό προκαλεί. Με αυτό τον τρόπο μπορεί να μιλήσει πιο αποτελεσματικά για τη σφαγή. Είναι αυτό που λέμε συναισθηματική νοημοσύνη. Έχουμε σε αυτή την ταινία δύο μέρη: Την αφήγηση των γεγονότων και την αναπαράστασή τους. Το πρώτο μπορούμε να το παρομοιάσουμε με το συνειδητό. Το δεύτερο με το ιστορικό ασυνείδητο. Με αυτό που εγγράφεται στο ασυνείδητο του ανθρώπου. Έχει να κάνει με τα γεγονός και με τις ιδεολογικές θέσεις του καθενός. Το συνειδητό και το ασυνείδητο μας δίνουν μία ολοκληρωμένη εικόνα του ψυχικού κόσμου. Με την ίδια λογική, σε αυτή την ταινία έχουμε μία ολοκληρωμένη αφήγηση. Πιο δυνατή από μία «ξερή» παράθεση των γεγονότων.

Η δραματοποίηση ποιημάτων, η αναπαράσταση πράξεων των πρωταγωνιστών, τα δρώμενα,  η αναπαράσταση δίκης, όλα αυτά υπηρετούν αυτή τη λογική. Το αποτέλεσμα είναι να παράγεται συναίσθημα στο θεατή. Οι δημιουργοί της ταινίας “Δικαίωση 3368” δεν ξέρουν με ποιο τρόπο. Ποιο είναι αυτό. Γνωρίζουν όμως ότι παράγεται μία προσωπική αφήγηση. Αυτή είναι διαφορετική, ανάλογα με τον ψυχισμό του ανθρώπου και με τους θεατές της ταινίας. Δε μιλούμε, λοιπόν, για μία αφήγηση, αλλά για ένα αφηγηματικό σύμπαν που θα πρέπει να προσέξουμε καλύτερα.

Δικαίωση 3368

ΔΙΚΑΙΩΣΗ 3368: ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΤΙΚΟΣ ΡΥΘΜΟΣ

Η ταινία διαρκεί περισσότερο από δύο ώρες. Δεν κουράζει όμως. Αντίθετα κρατά αμείωτο το ενδιαφέρον του θεατή μέχρι το τέλος. Σε κάποια σημεία ο ρυθμός πέφτει. Όμως η μεστή αφήγηση κρατά και σε αυτά τα κομμάτια τον αφηγηματικό ρυθμό σε ικανοποιητικά επίπεδα. Αν υπήρχαν κάποιες αναπαραστάσεις που θα έδιναν μεγαλύτερο ρυθμό θα είχαμε καλύτερα αποτελέσματα. Η χρήση των συμβόλων είναι πολύ καλή. Για παράδειγμα το χειρόγραφο που το αφήνει κάποιος και το παίρνει ο ηθοποιός για να το απαγγείλει δραματουργικά. Ακόμη, η επιστολή του γυμνασιάρχη. Βλέπουμε αυτόν που τη γράφει, σε αναπαράσταση, και αυτό που τη διαβάζει. Τέτοια σημεία μας βάζουν στο σημείο του παραλήπτη του μηνύματος.

Αυτό που θέλει να πει ο αφηγητής το λέει κατ’ευθείαν σε εμάς. Εμείς, έτσι, είμαστε αυτοί που κινούμε μία άλλη διαδικασία: Την αναπαραγωγή μιας άλλης ιδεολογικής διεργασίας. Έχουμε την τριπλέτα του Γιάκομπσον: πομπός-μήνυμα-δέκτης. Η διαδικασία της δίκης είναι λίγο στημένη. Ίσως θα έπρεπε να παρέμβουν εικόνες από γεγονότα ή αναπαραστάσεις τους. Οι ηθοποιίες είναι αρκετά καλές. Η χρήση του drone δεν ενοχλεί, σαν αναπαραγωγή του εφέ. Το μοντάζ θα μπορούσε να κάνει πιο πολλές εναλλαγές για την αύξηση του ρυθμού. Η φωτογραφία είναι πολύ καλή, κινηματογραφική. Αποδίδει το φως με καλή αισθητική, αποκολλά το υποκείμενο της κινηματογράφησης από το φόντο του. Αποδίδοντας τις τρεις διαστάσεις του χώρου. Σε γενικές γραμμές έχουμε μία καλή ταινία. Ελπίζουμε να λειτουργήσει στα φεστιβάλ και στο κοινό. Να διαμορφώσει μία ιδεολογική θέση. Να εγείρει συζητήσεις επί του θέματος.




ΔΙΚΑΙΩΣΗ 3368

Σκηνοθεσία: Ισμήνη Σακελλαροπούλου

Βοηθοί σκηνοθέτες: Δήμητρα Κουτροπούλου, Έλενα Παλαιολόγου

Σενάριο: Ισμήνη Σακελλαροπούλου

Φωτογραφία: Παναγιώτης Κανεσούλης

Μοντάζ: Εμμανουήλ Μαύρος

Μουσική: Γιώργος Βούκανος

Ήχος: Αντώνης Σαμαράς

Σχεδιασμός-επεξεργασία ήχου: Δημήτρης Ευαγγελινός

Σκηνικά: Πελαγία Βουτζουλίδου

Κοστούμια: Πελαγία Βουτζουλίδου

3D-σχεδιασμός: Ρένα Σανταμούρη

Παραγωγή: Ντέμη Αντωνοπούλου, Ρένα Σανταμούρη, Εμμανουήλ Μαύρος, Ισμήνη Σακελλαροπούλου

Παίζουν: Κώστας Αρζογλου, Θεοδωρα Σιάρκου, Βιργινία Ταμπαροπούλου, Michael Seibel, Γιώργος Χρανιώτης, Παναγιώτης Καρμάτης, Βασιλική Κούλη

Έτος παραγωγής: 2021

Χώρα παραγωγής: Ελλάδα

Χρώμα: ασπρόμαυρη, έγχρωμη

Διάρκεια: 138΄

Είδος: δραματοποιημένο ντοκιμαντέρ

Εταιρεία διανομής: New Star

Ημερομηνία εξόδου στις αίθουσες: 9/12/2021.

 

Διαβάστε τις άλλες κριτικές

Δείτε τα βίντεο μας σχετικά με τον κινηματογράφο

Διαβάστε για την ιστορία της Σφαγής στα Καλάβρυτα


  • Κριτικές ταινιών
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ ΤΗΣ ΔΑΜΑΣΚΟΥ
    ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ...

    Σεπ 24, 2023 0

  • SWEET SMELL OF SUCCESS
    SWEET SMELL OF SUCCESS

    Σεπ 08, 2023 0

  • OPENHEIMER
    OPENHEIMER

    Αυγ 27, 2023 0

  • UMBERTO D.
    UMBERTO D.

    Ιούν 25, 2023 0

Στην ίδια κατηγορία
  • ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
    ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ...

    Σεπ 26, 2023 0

  • 46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΠΕΜΠΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ
    46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ...

    Σεπ 23, 2023 0

  • 46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΤΕΤΑΡΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ
    46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ...

    Σεπ 09, 2023 0

  • 46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΤΡΙΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ
    46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ...

    Σεπ 09, 2023 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ
    ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ

    Μάι 28, 2014 2

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
    ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ

    Σεπ 26, 2023 0

  • ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ ΤΗΣ ΔΑΜΑΣΚΟΥ
    ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ ΤΗΣ ΔΑΜΑΣΚΟΥ

    Σεπ 24, 2023 0

  • 46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΠΕΜΠΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ
    46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΠΕΜΠΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ

    Σεπ 23, 2023 0

  • Η ΟΜΟΡΦΟΤΕΡΗ ΤΗΣ ΡΟΥΜΕΛΗΣ
    Η ΟΜΟΡΦΟΤΕΡΗ ΤΗΣ ΡΟΥΜΕΛΗΣ

    Σεπ 17, 2023 0

  • 46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΤΕΤΑΡΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ
    46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΤΕΤΑΡΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ

    Σεπ 09, 2023 0

  • 46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΤΡΙΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ
    46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΤΡΙΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ

    Σεπ 09, 2023 0

Performance Art Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    7 μήνες ago

  • πολυ καλή κριτική αν και γω θα ελεγα μια ταινία που ξεχειλίζει φιλοσοφία!!!...

    7 μήνες ago

  • Please, make a small nice translation to me or foreign people for I am not able to catch nothing at ...

    3 έτη ago

  • I love Sotos and Athanassios !

    3 έτη ago

  • Θα θελα μαθω...ημερομηνια προβολης κ ωρα ακριβης...

    3 έτη ago

  • Bonjour, Je ne comprends rien car tout est en grec et je ne le lis pas ni ne le parle non plus, hé...

    3 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Σεπτέμβριος 2023
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
« Αυγ    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (296)
  • Κινηματογράφος (1.217)
  • Νέα (94)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz