Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
  • THE GREAT LILIAN HALL
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

ΔΕΣΠΟΙΝΙΣ ΧΑΟΣ

Φεβ 21, 2019 Θέατρο 0


ΔΕΣΠΟΙΝΙΣ ΧΑΟΣ

ΑΠΟ ΤΟ ΧΑΟΣ ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΔΟΜΗ

μία εξαιρετική υπαρξιακή παράσταση με την Αλεξάνδρα Τσιάγκα

του Γιάννη Φραγκούλη

Είδαμε την παράσταση «Δεσποινίς Χάος», σε σκηνοθεσία του Αντώνη Καραγιάννη, ένα μονόλογο όπου η Αλεξάνδρα Τσιάγκα αναλαμβάνει μόνη της να παραστήσει τα συναισθήματα μιας γυναίκας που αντιμετωπίζει ένα πρόβλημα υγείας. Θα προσπαθήσουμε να αναλύσουμε αυτή την παράσταση και να δούμε αυτά τα δομικά της στοιχεία που αναδομούν μία χαοτική αφήγηση, δίνοντάς της, στο τέλος, μία συγκεκριμένη τιμή.

Η Δέσποινα Καλαϊτζίδου έχει γράψει αυτό το κείμενο που ανέλαβε ο Αντώνης Καραγιάννης να το κάνει θεατρικό έργο. Το πάθος μιας γυναίκας παρουσιάζεται μπροστά μας, δείχνει το ψυχολογικό της αδιέξοδο, φωτίζει ένα δρόμο μέσα από τον οποίο αυτή η ψυχολογική κατάσταση θα καταλήξει σε μία συγκεκριμένη απόφαση, στην ελπίδα, σε αυτή τη γυναίκα που πάσχει. Για να μπορέσουμε να καταλάβουμε το κείμενο και την κινησιολογία, θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι αυτή η γυναίκα αντιμετωπίζει ένα πρόβλημα υγείας που την οδηγεί στο υστερικό πεδίο.

Η υστερία της έχει τις ρίζες της στο αναπάντητο ερώτημα, θα ζήσει ή όχι, στο ερώτημα που μένει χωρίς απάντηση όσο δεν μπορεί να βρει τη δύναμη και να πάρει τη ζωή στα χέρια της. Το σκηνικό της Μαρίας Παπατζέλου μοιάζει με μία ιδιότυπη μήτρα όπου αυτή η γυναίκα αναγεννιέται και βγαίνει από αυτό πιο δυνατή, έτοιμη να πάρει τη ζωή στα χέρια της. Ο λόγος της χωρίζεται σε διάφορα μέρη. Στην αρχή επικρατεί το χάος. Τα χαοτικά στοιχεία είναι οι σκέψεις της, προϊόντα της συναισθηματικής φόρτισης, οι οποίες δίνουν την εικόνα ενός παζλ που τα στοιχεία του δεν έχουν μπει σε μία σειρά. Πως θα μπορούσε όμως να τακτοποιηθούν αυτά τα στοιχεία όταν η ψυχολογία της δεν την αφήνει να σκεφτεί με μία κάποια λογική διαδικασία;

Παρόλα αυτά, στο τέλος του κάθε τμήματος του λόγου της, στην αρχή του έργου, αυτή η γυναίκα καταφέρνει να καταλήξει στη σκέψη της σε κάτι πιο συγκεκριμένο. Παράλληλα βιώνουμε τη μοναξιά της, την αλλοτρίωση από το περίγυρό της, άρα την αδυναμία να προσλάβει αυτά τα στοιχεία που θα τη βοηθήσουν να μειώσει ή να εξαφανίσει τον υστερικό λόγο, αντίθετα την οδηγούν όλο και πιο βαθιά στην υστερία και στο επόμενο στάδιο, την παράνοια.

Όσο το έργο εξελίσσεται ο λόγος της γίνεται πιο δομημένος. Το χάος παίρνει τη μορφή μιας συνάρτησης της οποίας η τιμή γίνεται όλα και πιο συγκεκριμένη. Με αυτό τον τρόπο το χάος προοδευτικά τακτοποιείται. Ο υστερικός λόγος μειώνεται. Η συζήτηση του Εγώ με τον Άλλον, από παραβατική, σύμφωνα με τη θεωρία του Λακάν, βγαίνει όλο και περισσότερο από την παράβαση, απομακρύνεται από την τρέλα και η συνάρτηση του χάους παίρνει τελικά μία συγκεκριμένη τιμή. Η γυναίκα με το λόγο της κάνει προσπάθεια και καταλαβαίνει τι γίνεται, αυτή η αντίληψη είναι υποκειμενική, δεν μπορεί να αποδώσει την πραγματικότητα με ακρίβεια, όπως διδάσκει ο Ενρί Μπρεσόν, μπορεί όμως να ελαχιστοποιήσει το χάος και τελικά να το εξαλείψει αποδίδοντας σε αυτή την προς λύση συνάρτηση μία συγκεκριμένη τιμή.

Οι κινήσεις της Αλεξάνδρας Τσιάγκα μας δείχνουν αυτή τη διαδικασία. Άλλοτε μικρές, σε σημεία του σώματός της, άλλοτε μεγαλύτερες, μερικές φορές εκρηκτικές, ακολουθούν το κείμενο και μεταδίδουν ένα συναίσθημα. Οι αλλαγές στο πρόσωπο, στη φωνή, στα μέρη του σκηνικού είναι σημαντικές για να καταλάβουμε τις μετατροπές στην ψυχολογική κατάσταση αυτής της γυναίκας. Στα σκηνικά υπάρχει η έννοια της κίνησης, της χαράς, της απομόνωσης, αλλά και της λύπης. Το άσπρο είναι πένθιμο και χαρωπό, ταυτόχρονα, νοσηρό και τελικά ελπιδοφόρο, σα μία μήτρα από όπου θα βγει μία διαφορετική γυναίκα, δυναμική, έτοιμη να ζήσει τη ζωή της όπως αυτή θέλει.

Εξαιρετική η ερμηνεία της Αλεξάνδρας Τσιάγκα παριστά το πολύ καλό κείμενο της Δέσποινας Καλαϊτζίδου. Η σκηνοθεσία του Αντώνη Καραγιάννη καθοδηγεί με ακρίβεια την ηθοποιό, δομεί το κείμενο, σαν λέξεις και σωματικές κινήσεις, μεταμορφώνει το χάος και την απελπισία σε μία αυστηρά προσδιορισμένη ελπίδα. Η παραγωγή είναι του Θεάτρου Μαίωτρον και του Σταύρου Παρχαρίδη. Ελπίζουμε και ευχόμαστε αυτή η εξαιρετική παράσταση να ταξιδέψει και εκτός της Θεσσαλονίκης, να βρει το κοινό της σε όλη την Ελλάδα.

ΔΕΣΠΟΙΝΙΣ ΧΑΟΣ

Κείμενο: Δέσποινα Καλαϊτζίδου

Σκηνοθεσία: Αντώνης Καραγιάννης

Σκηνικά-κοστούμια: Μαρία Παπατζέλου

Παίζει: Αλεξάνδρα Τσιάγκα

Μουσική: Δέσποινα Καλαϊτζίδου

Φωτισμοί: Ολυμπία Λαζαρίδου

Φωτογραφίες πλατό-βίντεο τρέιλερ: Γιώργος Κόγιας

Κιθάρα: Χρήστος Πιτένης

Θέατρο Μαίωτρον: Αθηνάς 21, στο ύψος του τούρκικου προξενείου

Παραστάσεις: Τετάρτη και Πέμπτη στις 9.00 μμ.


  • Θεατρικές παραστάσεις
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
    170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ

    Ιούν 12, 2025 0

  • ΟΜΟΡΦΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ
    ΟΜΟΡΦΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ

    Μάι 22, 2025 0

  • ΑΝΤΙΓΟΝΗ
    ΑΝΤΙΓΟΝΗ

    Μάι 20, 2025 0

  • ΗΛΙΟΣ ΜΕ ΔΟΝΤΙΑ
    ΗΛΙΟΣ ΜΕ ΔΟΝΤΙΑ

    Απρ 02, 2025 0

Στην ίδια κατηγορία
  • CINDERELLA
    CINDERELLA

    Μάι 03, 2025 0

  • ETERNAL HUSBAND
    ETERNAL HUSBAND

    Απρ 30, 2025 0

  • ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΠΑΛΑΜΠΑΝΙΔΗΣ
    ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ...

    Απρ 30, 2025 0

  • ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΘΕΑΤΡΟΥ
    ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ...

    Μαρ 29, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ

    Ιούν 14, 2025 0

  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
    170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ

    Ιούν 12, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ

    Ιούν 08, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    4 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    5 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    7 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    8 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    1 έτος ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Ιούνιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Μάι    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (332)
  • Κινηματογράφος (1.402)
  • Νέα (95)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz