Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
  • THE GREAT LILIAN HALL
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

ΟΙ ΔΙΚΟΙ ΜΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΙ

Απρ 06, 2018 Κινηματογράφος 0


ΟΙ ΔΙΚΟΙ ΜΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΙ

CLOSENESS

του Γιάννη Φραγκούλη

Στις 5/4/2018 στις κινηματογραφικές αίθουσες. Αξιολόγηση 7,0 στο imdb.com από 900 χρήστες.

ΣΥΝΟΨΗ

Μία οικογένεια Εβραίων ζει κοντά στον Καύκασο. Ο πατέρας είναι μηχανικός αυτοκινήτων. Ο γιος έχει αρραβωνιαστεί και, ένα βράδυ, κάποιοι απάγουν αυτόν και την αρραβωνιαστικιά του. Η οικογένεια δεν έχει να πληρώσει τα λύτρα. Από εκεί ξεκινά ένα δράμα που δοκιμάζει την ύπαρξη του καθενός χωριστά και τη συνοχή αυτής της οικογένειας.




Για να βρείτε που παίζεται η ταινία πηγαίνετε εδώ.

Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ

Σε όλη την ταινία παρακολουθούμε το δράμα μιας οικογένειας. Είναι Εβραίοι, ζουν σε ένα περιβάλλον που είναι εχθρικό για αυτούς. Αυτό δηλώνεται με τον ξεκάθαρο τρόπο, μέσα από τους διαλόγους, τα βλέμματα, τις συμπεριφορές των ανθρώπων. Αυτό το κλίμα έχει δημιουργήσει μία ψυχική κατάσταση σε κάθε μέλος αυτής της οικογένειας που δεν μπορεί να πει κανείς ότι τη χαρακτηρίζει πλέον η συνοχή. Το μέρος όπου ζουν είναι πολύ κοντά στο πεδίο των μαχών των αυτονομιστών Τσετσένων. Η επικαιρότητα μεταφέρει τη βία της στο χωριό τους.

Θα μπορούσαμε να πούμε ότι αυτή η οικογένεια είναι μία αναπαράσταση, σε μικρή κλίμακα, της Σοβιετικής Ένωσης. Όλοι είναι ενωμένοι, μέχρι να εμφανιστεί η πρώτη σοβαρή πληγή και να αρχίσουν οι τάσεις αποδόμησης να διαλύουν αυτό που πιστεύαμε ότι ένα γερά δεμένο σύνολο. Στο τέλος όμως θα ενωθούν πάλι, είναι η μοίρα της Ρωσίας -σε οποιαδήποτε μορφή της- να επιπλέει και να επιζεί, έχοντας σαν πρωτότυπο την άλλοτε παντοδύναμη τσαρική αυτοκρατορία.

Ο πατέρας είναι μηχανικός αυτοκινήτων. Δεν είναι πλούσιος. Ζει με το μεροκάματό του και θα έρθει η στιγμή που θα αρραβωνιάσει το γιο του. Αυτό είναι το πρώτο σημείο «αποχώρησης» και από εκεί και έπειτα θα αρχίσουν τα δεινά αυτής της οικογένειας. Ο σκηνοθέτης της μας φέρνει τη δεύτερη ταινία του μεγάλου μήκους, έχοντας ακόμη δύο μικρού μήκους, ένα ντοκιμαντέρ και μία μυθοπλασία. Εδώ μας βάζει μέσα στην πληγή της Ρωσίας, έτσι όπως αυτή παρουσιάζεται με τις αποσχιστικές τάσεις να φουντώνουν. Το γεωγραφικό μέρος όπου εξελίσσεται η αφήγηση είναι κοντά στα πεδία μαχών, η βία του πολέμου μεταφέρεται, μέσω της τηλεόρασης, σε αυτή τη μικρή κοινότητα και φανατίζει τους κατοίκους της.

Η κόρη θέλει να ακολουθήσει τη δική της πορεία. Δεν συμφωνεί με την τάση να παντρευτεί ομοεθνείς της και αγαπάει ένα Ρώσο, ο οποίος τη σέβεται και την αφήνει να ενταχθεί στην παρέα του, εκεί όπου φαίνεται καθαρά η ωμή βία, ο φανατισμός, ο εθνικισμός, η εκμηδένιση της προσωπικότητας του ανθρώπου. Όταν θα γίνει η απαγωγή του αδελφού της και της γυναίκας που πρόκειται αυτός να παντρευτεί, τότε φαίνονται τα πρώτα σημάδια ζήλειας και μίσους -που στην αρχή είναι παράξενα-, τα οποία με το χρόνο θα χάσουν τη δύναμή τους και θα τη φέρουν πάλι πίσω στην οικογένεια, για να διατηρηθεί, μέσω αυτής, η οικογενειακή ιστορία, όπως ορίζει ο εβραϊκός νόμος.

Ο γιος είναι αυτός που ακολουθεί την παράδοση και θα είναι, κατά συνέπεια, ο στόχος, αφού αυτή η παράδοση, η συνέχεια της ιστορίας θα πρέπει κάπου να σταματήσει για να έχουμε ένα νέο ρώσικο πολιτικό τοπίο, μία νέα ταυτότητα της ρώσικης κοινωνίας, για να μπορέσει έτσι να επιβιώσει και να κερδίσει την παλιά της θέση. Αυτή η απαγωγή θα αναδείξει την κόντρα των δύο παιδιών και το αίτημα για αγάπη και φροντίδα από την κόρη προς τη μάνα της, στην αρχή, και, κατόπιν, προς τον πατέρα της.

Η διαδικασία της εύρεσης των λύτρων είναι αργή και βασανιστική. Κυριαρχεί ο εξευτελισμός του ανθρώπου, από ομοεθνείς και μη, η ωμή βία, η απαξίωση του ανθρώπου σαν ιδιαίτερη αξία, η καταπίεση αυτών των ατόμων, πρώτα από το φανατισμό και τον εθνικισμό και μετά από τις συντηρητικές τάσεις αυτής της κοινωνίας. Οι ασφυκτικοί χώροι εντείνουν αυτό το συναίσθημα της καταπίεσης. Η εκτόνωσή του θα έρθει με το αίσιο τέλος της ιστορίας και, μαζί με αυτή, η συνοχή της οικογένειας, με άλλα λόγια η συνοχή της ρώσικης κοινωνίας που πλέον είναι έτοιμη να αντιμετωπίσει όλες τις απειλές.

Οι υποκριτικές είναι πολύ καλές και αποδίδουν με ακρίβεια αυτά τα συναισθήματα. Η φωτογράφηση είναι εξαιρετική, έχει γίνει υπό πολύ δύσκολες συνθήκες φωτός και σε μικρούς χώρους. Η κίνηση της κάμερας είναι ομαλή, δε δημιουργεί τη ναυτία των υστερικών καταστάσεων που έχουν δημιουργηθεί και αναπτύσσονται, άρα η πορεία αυτών των ψυχικών στοιχείων από το ασυνείδητο προς το συνειδητό υπονοείται. Η ανάπτυξη των χαρακτήρων μας δίνει την αίσθηση αυτού του υπαρξιακού δράματος, προετοιμάζει την υστερία του κάθε ατόμου, δημιουργεί ψυχωτικές καταστάσεις, έχει όμως μέσα της το σημείο της αμφισβήτησης αυτής της ψυχοπαθογένειας, το δρόμο από όπου θα βγουν σε ένα πιο υγιές τοπίο, γνωρίζοντας πλέον την υπόστασή τους, άρα και τη δύναμη που διαθέτουν, θεραπεύοντας, κατά κάποιο τρόπο, τις πληγές τους.

Έρχεται με το βραβείο της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών, στο Φεστιβάλ Καννών, με το πρώτο βραβείο από το Φεστιβάλ της Χάιφα, με βραβεία από το Φεστιβάλ της Λισαβόνας, του Μόντρεαλ, του Φεστιβάλ Ταρκόφσκι, το βραβείο των Ρώσων κριτικών κινηματογράφου κ.ά.

ΟΙ ΔΙΚΟΙ ΜΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΙ

(CLOSENESS)

(TESNOTA)

Σκηνοθεσία: Kantemir Balagov

Σενάριο: Kantemir Balagov,  Anton Yarush

Φωτογραφία: Artem Emelianov

Μοντάζ: Kantemir Balagov

Παραγωγοί: Eduard Pichugin, Aleksandr Sokurov, Nikolay Yankin

Παίζουν: Atrem Cipin (Άβι), Olga Dragunova (Αντίνα), Veniamin Kac (Νταβίντ), Darya Zhovnar (Ιλάνα), Nazir Zhukov (Ζαλίμ)

Χώρα παραγωγής: Ρωσία

Έτος παραγωγής: 2017

Γλώσσα: ρώσικα

Διάρκεια: 118΄

Είδος: δράμα

Ημερομηνία εξόδου: 5/4/2018

Εταιρεία διανομής: Seven Films

Περισσότερες πληροφορίες για τους συντελεστές και τα τεχνικά χαρακτηριστικά: διαβάστε εδώ.


  • Κριτικές ταινιών
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ...

    Ιούν 14, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ...

    Ιούν 08, 2025 0

Στην ίδια κατηγορία
  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • VERMIGLIO
    VERMIGLIO

    Ιούν 07, 2025 0

  • ΣΤΑΥΡΟΣ ΨΥΛΛΑΚΗΣ
    ΣΤΑΥΡΟΣ ΨΥΛΛΑΚΗΣ

    Ιούν 05, 2025 0

  • ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΨΥΧΗ
    ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΨΥΧΗ

    Ιούν 04, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ

    Ιούν 14, 2025 0

  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
    170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ

    Ιούν 12, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ

    Ιούν 08, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    4 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    5 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    7 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    8 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    1 έτος ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Ιούνιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Μάι    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (332)
  • Κινηματογράφος (1.402)
  • Νέα (95)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz