Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
  • THE GREAT LILIAN HALL
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

ΕΝΑ ΗΣΥΧΟ ΜΕΡΟΣ

Απρ 06, 2018 Κινηματογράφος 0


ΕΝΑ ΗΣΥΧΟ ΜΕΡΟΣ

A QUIET PLACE

του Γιάννη Φραγκούλη

Στις 5/4/2018 στις κινηματογραφικές αίθουσες. Αξιολόγηση 8,3 στο imdb.com από 4.339 χρήστες.

ΣΥΝΟΨΗ

Μία οικογένεια έχει διαλέξει να ζει μέσα στη σιωπή. Η κόρη τους είναι κουφή και μιλούν με τη νοηματική γλώσσα. Ο ήχος είναι, για αυτούς, κάτι το απόκοσμο, μία απειλή. Μία απειλή, ένα χρόνο μετά, θα βιώσει όλη η οικογένεια, σε μία τρόμου που δεν έχει πολλά κοινά σημεία με άλλες ταινίες που απλά θέλουν να εξιτάρουν τα νεύρα μας, χωρίς να δημιουργήσουν μία διαφορετική αίσθηση του κόσμου.




 

Για να βρείτε που παίζεται η ταινία πηγαίνετε εδώ.

Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ

Η ταινία του John Krasinski, «Ένα ήσυχο μέρος» («A quiet place») εξιτάρει τα νεύρα σου. Έχει σχεδιαστεί για να σε κάνει να συμμετάσχεις ενεργά σε ένα εντατικό παιχνίδι, όχι σαν ένας παθητικός παρατηρητής σε ένα θρίλερ που ξεδιπλώνεται μπροστά σου. Οι περισσότερες από τις μεγάλες ταινίες τρόμου μας κάνουν ενεργούς συμμετέχοντες, στο παιχνίδι όπου παίζεται η τύχη των χαρακτήρων τους και στην κινηματογραφική εμπειρία που έχει δημιουργηθεί πιο πριν για εμάς. Είναι ένα σκληρό θρίλερ, το είδος των ταινιών που παίζουν με το έντονο καρδιοχτύπι μας, κάτι που απαιτούν από το κοινό, το οποίο δεν το αντιμετωπίζουν ως ηλίθιο. Με άλλα λόγια, έτσι μπορούμε να χαρακτηρίσουμε μία καλή ταινία τρόμου.

Βλέποντας το σενάριο, των Bryan Wood και Scott Beck, καταλαβαίνουμε ότι ο Krasinski δε χάνει το χρόνο του. Βλέπουμε μία οικογένεια, στην οποία ο σκηνοθέτης παίζει τον πατέρα και η πραγματική γυναίκα του, η Emily Blunt, τη μητέρα, ενώ οι Noah Jupe, Millicent Simmonds και Cade Woodward τα τρία παιδιά. Το μεγαλύτερο παιδί, το κορίτσι, είναι κουφό, όπως και είναι στην πραγματικότητα αυτή η αξιόλογη ηθοποιός. Μία κάρτα, στην ταινία, μας λέει «Ημέρα 89», θα μπορούσαμε να πιστέψουμε ότι είμαστε σε έναν κόσμο μετά την Αποκάλυψη.

Η οικογένεια, με αργούς ρυθμούς, κινείται γύρω από ένα μαγαζί, σε αυτή τη μικρή πόλη, κάτι που τους δίνει τη δυνατότητα να έχουν τα απαραίτητα για το μεγαλύτερο αγόρι. Επικοινωνούν με τη νοηματική γλώσσα και προσέχουν πολύ να μην κάνουν θόρυβο. Το μικρότερο αγόρι σχηματίζει μία εικόνα ενός βράχου, κάτι που θα τους αναστατώσει. Πολύ γρήγορα ανακαλύπτουμε ότι ο ήχος, σε αυτό τον κόσμο, είναι επικίνδυνος. Και ο κίνδυνος ταυτοποιείται στη σεκάνς όπου το νεότερο παιδί βρίσκει ένα παιχνίδι που κάνει θόρυβο και τα πράγματα δε θα πάνε καλά. Το όλο θέμα αναπτύσσεται ένα χρόνο αργότερα, όταν η οικογένεια συνεχίζει τη ζωή της και η μητέρα είναι 38 εβδομάδων έγκυος. Ετοιμαζόμενοι για την άφιξη του νεογέννητου, σε έναν κόσμο χωρίς ήχο, αντιμετωπίζουν δυσκολίες, ο πατέρας ασχολείται με την έρευνα, σε άρθρα και εφημερίδες, για να μπορέσει να σταματήσει τη ζωή αυτού που σκοτώνει με τον πιο ελαφρύ ήχο.

Αυτό που είναι πιο ισχυρό από την ίδια τη ζωή ήταν ένα κομμάτι των μεγάλων έργων, όπως το «Aliel» και το «Jurassic Park», ο Krasinski το ξέρει αυτό πολύ καλά. Με απίστευτη εξυπνάδα οδηγεί το θεατή σε αυτό το παιχνίδι. Όλα είναι κανονισμένα, αλλά, συγχρόνως, δεν είναι έτσι, δημιουργείται έτσι αυτό που ονομάζουμε προσδοκία του κοινού. Μας δείχνει μία εικόνα ενός κυνηγετικού όπλου ή ένα νύχι που έχει κομματιαστεί και καταλαβαίνουμε πολύ καλά ότι ο ήχος μόλις έχει παραχθεί. Όμως δεν το παρακάνει. Δεν υπάρχουν σκηνές με ριπές του αέρα ή με σπασμένα γυαλιά. Έχουμε μία ιστορία όπου πράγματα υπονοούνται, μικρές αφηγήσεις δημιουργούν ένταση, οι διάλογοι παρασύρουν το θεατή σε αυτό τον κόσμο, με μία απρόσμενη και απίστευτη απόλαυση.

Τον Krasinski βοηθά και η θέληση να υπάρχει η οικονομία της αφήγησης, κάτι που δεν υπήρχε σε άλλες ταινίες. Έχουμε μία ταινία που δεν είναι ανόητη, μας μαθαίνει αυτά που θέλει να πει, κάτι που είναι το καλύτερο χαρακτηριστικό των θρίλερ. Φαίνεται ότι κάθε πλάνο έχει γίνει με απίστευτη προσοχή στην ταινία, όπως ένας ωρολογιακός μηχανισμός σε μία βόμβα, υπάρχει αυτή η απίστευτη ισορροπία του τρόμου με τις σκηνές όπου θεμελιώνεται το συναίσθημα και ο κόσμος αυτών των χαρακτήρων. Ακόμη, παρατηρούμε την καταπληκτική αίσθηση του χώρου, όλα γίνονται σε ένα αγρόκτημα που, έτσι όπως κινηματογραφείται, νομίζουμε ότι το ξέρουμε καλά. Η οπτική γραφή είναι ένα από τα όμορφα χαρακτηριστικά της, περιγράφει έναν κόσμο στον οποίο δεν μπορούμε να φωνάξουμε, να προειδοποιήσουμε τους ανθρώπους ή, στην περίπτωση της κουφής κόρης, να ακούσουμε αυτό που έρχεται.

Με αυτή την έννοια, χωρίς να έχει καταστραφεί κάτι, υπάρχει ένα ισχυρό μήνυμα σε αυτή την ταινία. Μιλά περισσότερο για την ενδυνάμωση παρά για τη στέγαση και, για αυτό, το συναίσθημα φουντώνει, ειδικά στην τελευταία σκηνή. Είναι μεγάλη υπόθεση ότι ο Krasinski κυριαρχεί εντελώς στο χώρο. Έχει μία από τις καλύτερες σκηνές κλεισίματος, σε θρίλερ, εδώ και πολλά χρόνια.

Σχεδόν δεν έχουμε διαλόγους. Η ταινία «A quiet place» αναπτύσσει υπέροχα την οπτική γραφή, χρησιμοποιεί όμως τα κρεσέντο της μουσικής του Marco Beltrami για να αναπτύξει ακόμη περισσότερο το στοιχείο του φόβου. Ζούμε σε έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο ήχος και είναι δύσκολο να φανταστούμε την απουσία του. Χρησιμοποιούμε τον ήχο για να εκφραστούμε, είναι ένα μέρος της ύπαρξής μας. Αυτή η ταινία βομβαρδίζει αυτή την πεποίθηση, σε τέτοιο βαθμό που μας κάνει να αμφιβάλουμε για την ένταση και την εκφραστική δύναμη ταινιών όπως το «Alien», μας χαρίζει ένα νέο πεδίο έκφρασης.

Πολλές ταινίες τρόμου έχουν να κάνουν με την επιβίωση των ανθρώπων, κάτι που έρχεται από τις ανασφάλειες είτε των δημιουργών τους είτε από αυτές που κυριαρχούν στον κόσμο είτε από τους φόβους που εδράζονται στη νύχτα, στην έλλειψη του φωτός, η οποία ισοδυναμεί με το θάνατο. Για αυτό το λόγο το κύριο στοιχείο είναι η ενδυνάμωση, η απομόνωση αυτού που θεωρείται ως αδύναμο. Η ταινία «A quiet place» ταράζει τα νεύρα μας, αλλά με τέτοιο τρόπο που δημιουργεί μία άλλη αίσθηση του κόσμου. Δεν μπαίνουμε σε ένα ακόμα κόσμο τρόμου, εισερχόμαστε σε μία άλλη και διαφορετική αίσθηση που μας χαρίζει αυτή η πολύ όμορφη ταινία τρόμου.

ΕΝΑ ΗΣΥΧΟ ΜΕΡΟΣ

(A QUIET PLACE)

Σκηνοθεσία:  John Krasinski

Σενάριο: John Krasinski,  Bryan Woods, Scott Beck

Φωτογραφία: Charlotte Bruus Christensen

Μοντάζ: Christopher Tellefsen

Μουσική: Marco Beltrami

Παραγωγοί: Michael Bay, Andrew Form,  Bradley Fuller

Παίζουν: Emily Blunt (Έβελιν), John Krasinski (Λι), Millicent Simmonds (Ρέγκαν), Noah Jupe (Μάρκους), Cade Woodward (Μπιού), Leon Russom (άντρας στο δάσος), Doris McCarthy (γυναίκα στο δάσος)

Χώρα παραγωγής: ΗΠΑ

Έτος παραγωγής: 2018

Γλώσσα: αγγλικά, νοηματική

Διάρκεια: 90΄

Είδος: δράμα, τρόμος, θρίλερ

Ημερομηνία εξόδου: 5/4/2018

Εταιρεία διανομής: UIP.

Περισσότερες πληροφορίες για τους συντελεστές και τα τεχνικά χαρακτηριστικά: διαβάστε εδώ.


  • Κριτικές ταινιών
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ...

    Ιούν 14, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ...

    Ιούν 08, 2025 0

Στην ίδια κατηγορία
  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • VERMIGLIO
    VERMIGLIO

    Ιούν 07, 2025 0

  • ΣΤΑΥΡΟΣ ΨΥΛΛΑΚΗΣ
    ΣΤΑΥΡΟΣ ΨΥΛΛΑΚΗΣ

    Ιούν 05, 2025 0

  • ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΨΥΧΗ
    ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΨΥΧΗ

    Ιούν 04, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ

    Ιούν 14, 2025 0

  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
    170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ

    Ιούν 12, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ

    Ιούν 08, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    4 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    5 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    7 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    8 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    1 έτος ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Ιούνιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Μάι    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (332)
  • Κινηματογράφος (1.402)
  • Νέα (95)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz