Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
  • THE GREAT LILIAN HALL
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

22ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΤΡΙΤΗ ΜΕΡΑ

Μάι 22, 2020 Κινηματογράφος 0


22ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΤΡΙΤΗ ΜΕΡΑ

γράφει ο Γιάννης Φραγκούλης

Θα συνεχίσουμε την αναφορά μας στις ελληνικές ή συμπαραγωγές με Ελλάδα ταινίες, αναφερόμενοι στις ταινίες «BadLand» του Χρήστου Πυθαρά, «Πήγα, είδα, άκουσα», της Μαίρης Μπουλή, «Crazy dance», του Γιώργου Κυβερνήτη, «Otranto», των Ιώνιαν Μπισάι και Σωτήρη Τσίγκανου, «Θυμάμαι τη ναζιστική σφαγή», του Κώστα Βάκκα, και «Πλατεία ονείρων», του Γιώργου Ζέρβα.

Η ταινία «BadLand», 6΄, 2020, Ελλάδα, του Χρήστου Πυθαρά, αναφέρεται στη φωτιά στο Μάτι όπου κατέστρεψε αρκετά σπίτια και σκοτώθηκαν αρκετά άτομα. Η ταινία έχει ελάχιστες κινούμενες εικόνες, οι περισσότερες είναι φωτογραφίες. Ο ήχος, οι συνομιλίες των συνεργείων διάσωσης και οι ανταποκρίσεις των τηλεοπτικών συνεργείων έρχονται σε αντίστιξη με τις εικόνες που παρουσιάζει, κυρίως, το τελικό αποτέλεσμα. Ο θεατής μπαίνει στο συναισθηματικό κόσμο και μπορεί πλέον να νιώσει και να βιώσει το αίσθημα του πόνου και της απώλειας που είχαν κυριεύσει αυτούς τους ανθρώπους, μετά το σβήσιμο της φωτιάς. Μπορούμε να συνδυάσουμε τα δεδομένα που ήδη ξέρουμε, να σχηματίσουμε τη δική μας άποψη, να μπούμε μέσα σε αυτό το θέμα, να ταυτιστούμε.

Η Μαίρη Μπουλή, με την ταινία της «Πήγα, είδα, άκουσα», 24΄, 2020, Ελλάδα, μας ενημερώνει για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία, αναφέρεται ειδικά στους κωφούς, τους τυφλούς και σε όσους έχουν κινητική αναπηρία, και εξετάζει το πώς μπορούν να επισκεφτούν διάφορα Μουσεία ή πολιτιστικά ιδρύματα. Ο φιλμικός λόγος είναι απόλυτα αναφορικός, δεν υπάρχει κάποια δραματουργική επέμβαση, έχουμε να κάνουμε με ένα τηλεοπτικό ρεπορτάζ, περισσότερο, παρά με ένα κινηματογραφικό έργο. Το θέμα της όμως είναι πολύ ενδιαφέρον και προβληματίζει όσους ανθρώπους είναι ευαισθητοποιημένοι με τα άτομα που έχουν κάποια δυσκολία να απολαύσουν τη ζωή με τον ίδιο τρόπο όπως οι άλλοι. Δε μας βοηθά όμως να ταυτιστούμε με αυτό τον τρόπο ζωής.

Η ταινία «Crazy dance», 20΄, 2020, του Γιώργου Κυβερνήτη, ελληνική παραγωγή, μας μιλά με γλαφυρό τρόπο για ένα τσίρκο Ιταλών που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα. Απουσιάζει η φωνή του αόρατου αφηγητή. Ο λόγος στα δύο αδέλφια, από την Ιταλία. Μας μιλούν για τη ζωή , τα ενδιαφέροντά τους, την οικογένεια και τα όνειρά τους. Η κάμερα κινείται διακριτικά και άλλοτε συνοδεύει τα λόγια, άλλοτε μας βάζει στο ονειρικό, όπως όταν μιλούν για τη φαντασίωση και οι δύο πρωταγωνιστές μένουν ακίνητοι ενώ από πίσω τους υπάρχει η κίνηση, η ζωή στο λούνα παρκ. Μπορούμε να δούμε πίσω από τις εικόνες, να ανακαλύψουμε τα συναισθήματα, να διαβάσουμε με διαφορετικό τρόπο την πραγματικότητα, άρα να ανακαλύψουμε την δικιά τους πραγματικότητα και μετά τη δική μας που έχουμε δομήσει βλέποντας τις εικόνες και ακούγοντας το λόγια που βρίσκονται πότε σε σύμπλευση πότε σε αντίστιξη. Ο σκηνοθέτης χειρίστηκε και την κάμερα με πολύ καλό τρόπο, από τεχνικής άποψης, και απόλυτα δομικά, από αφηγηματικής πλευράς.

Η πολύ δυνατή ταινία των Ιώνιαν Μπισάι και Σωτήρη Τσίγκανου, «Otranto», 25΄, 2019, συμπαραγωγή Ελλάδας, Ιταλίας και Αλβανίας, μας μιλά για το ναυάγιο του σκάφους Kater I Rades, που έγινε το 1997, όταν αυτό το καράβι προσπάθησε να περάσει από την Αλβανία στην Ιταλία, με παράνομους μετανάστες γεμάτο, και ένα ιταλικό στρατιωτικό πλοίο το εμβόλισε. Οι νεκροί είναι περίπου 80 άτομα, οι επιζήσαντες περίπου 30, αλλά και αυτοί είναι σα νεκροί, αφού δεν έχουν θέληση για να ζήσουν. Η ταινία αφήνει τις εικόνες να μιλήσουν και την προφορική αφήγηση να μας πάει σε άλλη αφηγηματική κατεύθυνση. Ανάμεσα στις δύο αφηγηματικές γραμμές υπάρχει μία σειρά εικόνων που παράγουν ασυνείδητα στο θεατή μία άλλη αφήγηση. Αυτή είναι η δύναμη αυτής της ταινίας. Σου δίνει το μεγαλείο του ανθρωπίνου δράματος, το αναδεικνύει σε θείο δράμα και, τελικά, ζητά δικαιοσύνη, ως λύση αυτής της τραγωδίας. Μία δικαίωση που 21 χρόνια μετά δεν έχει έρθει ακόμα. Να μη γίνουν άλλες τέτοιες εγκληματικές ενέργειες, με υπαιτιότητα μία κρατική πολιτική μηχανή που σκέφτεται και δρα ενάντια στον άνθρωπο.

Ο Κώστας Βάκκας θα κάνει την ταινία «Θυμάμαι τη ναζιστική σφαγή», 80΄, 2020, Ελλάδα. Η ταινία μιλά για τη σφαγή των ιταλικών δυνάμεων, με 10.013 άτομα, στη Κεφαλονιά. Για αυτό το γεγονός μπορεί να έχουν γυριστεί ταινίες, να έχουν γραφτεί πολλά άρθρα και μελέτες, όμως τα θύματα ακόμα δεν έχουν ακόμα βρει δικαίωση. Δυστυχώς η ταινία περιορίζεται στην κλασική αφήγηση, την τηλεοπτική, δε συνδυάζει το ντοκουμέντο με τη μυθοπλασία, που θα μπορούσε εύκολα να το κάνει, με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους, έτσι μόνο σε λίγες στιγμές μπορεί να απελευθερώσει το συναίσθημα. Ο θεατής δεν μπορεί να ταυτιστεί, δέχεται μόνο την ενημέρωση. Η ταινία τελειώνει με τη συνάντηση του Γερμανού σφαγέα, ο οποίος αν και καταδικάστηκε σε ισόβια στην Ιταλία, τον ζήτησε η Γερμανία και εκεί αφέθηκε ελεύθερος, η απάντησή του στο ερώτημα του συνεργείου, για το τι έχει να πει, ήταν να τους κλείσει την πόρτα του σπιτιού του, επειδή το θέμα έχει κλείσει.

Με την «Πλατεία ονείρων» επανέρχεται ο Γιώργος Ζέρβας, ελληνική παραγωγή, 83΄, 2020. Ο λόγος για την κεντρική πλατεία, την πλατεία Συντάγματος, στην παλιά πόλη του Ναυπλίου. Πρόκειται για μία πλατεία, ένα χώρο όπου εγγράφονται όλες οι ιστορικές κινήσεις των ανθρώπων από την ενετοκρατία μέχρι σήμερα. Είναι λογικό να περιμένει κανείς να αποτυπωθεί αυτό το όνειρο που έχει σαν πρώτη ύλη του την Ιστορία. Πως όμως θα μπορούσε να γίνει αυτό; Ο ελλειπτικός λόγος, η δραματοποίηση, η αναφορά στο παρελθόν και η σύγκρισή του με το σήμερα, οι ιστορικές και αφηγηματικές νύξεις, όλα αυτά που έχουν να κάνουν με τις επιθυμίες, τις προσδοκίες, τις θελήσεις, τον έρωτα, την ίδια τη ζωή, τις αναποδιές και τα ευχάριστα που ζει ένας άνθρωπος θα μπορούσαν εν σπέρματι να αφηγηθούν για να τροφοδοτήσουν τη φαντασία του θεατή. Με αυτό τον τρόπο, ο θεατής, ανατρέχοντας σε δημοσιεύσεις για την πλατεία του Ναυπλίου, πηγαίνοντας ο  ίδιος, θα έφτιαχνε τη δική του πλατεία, τη δική του «πραγματικότητα» για αυτή, αποδομώντας-αναδομώντας αυτό τον ιστορικό χώρο, άρα τη δική του ιστορία που σχετίζεται, με έμμεσο ή άμεσο τρόπο, με την ελληνική ιστορία. Αντίθετα, η ταινία του Ζέρβα επιμένει σε μία ξερή αφήγηση καταστάσεων, σε ένα ρεπορτάζ όπου το ονειρικό απουσιάζει, εκτός από κάποιες στιγμές, οι οποίες είναι η εξαίρεση στον κανόνα, η ταινία είναι φανερό ότι ανήκει στον τηλεοπτικό χώρο και μάλιστα στο πιο αντιπαραγωγικό μέρος του.

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗ ΛΙΣΤΑ ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ


  • Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • Η ΠΑΤΡΙΔΑ
    Η ΠΑΤΡΙΔΑ

    Μαρ 25, 2025 0

  • ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ
    ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ

    Μαρ 17, 2025 0

  • ΤΕΛΕΤΗ ΕΝΑΡΞΗΣ
    ΤΕΛΕΤΗ ΕΝΑΡΞΗΣ

    Μαρ 08, 2025 0

  • ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ
    ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ

    Μαρ 06, 2025 0

Στην ίδια κατηγορία
  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ...

    Ιούν 14, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ

    Ιούν 14, 2025 0

  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
    170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ

    Ιούν 12, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ

    Ιούν 08, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    4 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    5 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    7 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    8 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    1 έτος ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Ιούνιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Μάι    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (332)
  • Κινηματογράφος (1.402)
  • Νέα (95)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz