Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
  • THE GREAT LILIAN HALL
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

19ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Μαρ 13, 2017 Κινηματογράφος 0


19ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

3-12 Μαρτίου 2017

ΕΚΘΕΣΗ ΤΖΟΝ ΜΠΕΡΤΖΕΡ

«ΕΝΑΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ ΟΥΜΑΝΙΣΤΗΣ»

ΑΝΟΙΧΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Ανοιχτή συζήτηση με θέμα το έργο του βρετανού διανοούμενου, συγγραφέα και ζωγράφου Τζον Μπέρτζερ (1926-2017) πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 8 Μαρτίου 2017 στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης, με αφορμή την έκθεση «Τζον Μπέρτζερ: Ένας ριζοσπάστης ουμανιστής» που φιλοξενείται εκεί. Στην συζήτηση συμμετείχαν οι Τομ Όβερτον (συγγραφέας, επιμελητής και ερευνητής της Βρετανικής Βιβλιοθήκης) και Αντώνης Κωτίδης (καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης, τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας, Α.Π.Θ.).

Η έκθεση, σε επιμέλεια των Ορέστη Ανδρεαδάκη και Συραγώς Τσιάρα,  πραγματοποιείται με την ευκαιρία του αφιερώματος του 19ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης στο έργο του Τζον Μπέρτζερ και αποτελεί διοργάνωση του Κέντρου Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης-Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

Στο ξεκίνημα της εκδήλωσης, η διευθύντρια του Κέντρου Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης, Συραγώ Τσιάρα, παρατήρησε ότι ο Μπέρτζερ είναι ένας από τους κορυφαίους διανοητές και μία πολύπλευρη προσωπικότητα, ένας άνθρωπος της εικόνας με πολλούς τρόπους. Η έκθεση αποτελεί, όπως είπε η ίδια, μία προσπάθεια να αναδειχτούν και άλλες πλευρές του έργου του: σχέδιά του που παρουσιάζονται για πρώτη φορά στο κοινό, αλλά και ποιήματα και βιβλία του. Η κ. Τσιάρα πρόσθεσε ότι ο Μπέρτζερ ήταν ένας άνθρωπος που είχε κατορθώσει να κάνει ένα τη θεωρία και την πράξη στη ζωή του, ταυτίζοντας τη μελέτη της εικόνας με την καθημερινότητά του. Όπως υπογράμμισε επίσης, η έκθεση κατέστη δυνατή λόγω της συνεργασίας με τον Ορέστη Ανδρεαδάκη και το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, που διευκόλυνε την πρόσβαση στο υλικό, με ελάχιστη δαπάνη «αλλά με πολλή αγάπη και επαγγελματισμό από τους συνεργαζόμενους φορείς».

Το λόγο στη συνέχεια πήρε ο διευθυντής του Φεστιβάλ, Ορέστης Ανδρεαδάκης, που ευχαρίστησε το Μουσείο, τη Συραγώ Τσιάρα και τη διευθύντρια του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης Μαρία Τσαντσάνογλου, οι οποίες συνεργάστηκαν για να πραγματοποιηθεί η έκθεση. Όπως ανέφερε, πριν από δύο μήνες με τη Συραγώ Τσιάρα σκέφτηκαν σχεδόν αυτόματα να κάνουν έστω και μία μικρή έκθεση για τον Τζον Μπέρτζερ. «Είναι δύσκολο να τον περιγράψει κανείς με μία λέξη, αλλά είναι κυρίως αφηγητής, storyteller, αυτό του άρεσε να λέει ότι είναι και ως αυτό θα τον θυμόμαστε. Σαν ραψωδός της ομηρικής εποχής μάζευε γύρω του ανθρώπους και τους έλεγε ιστορίες. Αυτό θα κάνουμε και εμείς εδώ σήμερα, θα θυμηθούμε ιστορίες», κατέληξε ο κ. Ανδρεαδάκης.

festival ntokimanter thessalonikis 2017 ekthesi john berger foto2

Πρώτος ομιλητής ήταν ο Αντώνης Κωτίδης, ο οποίος σημείωσε ότι είναι πολλοί οι χαρακτηρισμοί που μπορεί να αποδώσει κανείς στον Τζον Μπέρτζερ: ποιητής, μυθιστοριογράφος, θεατρικός συγγραφέας, μεταφραστής, ζωγράφος, φιλόσοφος, δοκιμιογράφος, καταλήγοντας στο διανοούμενος. Ένας μόνο προσδιορισμός, όπως είπε, δεν είναι εύστοχος και αυτό είναι ο τεχνοκριτικός, «γιατί το να χαρακτηρίζεται έτσι περιγράφει τη σχέση του με την τέχνη τόσο λειψά, όπως να λέμε ότι οι Beatles ήταν ένα ποπ συγκρότημα για να περιγράψουμε τη σχέση τους με τη μουσική».

Ο κ. Κωτίδης πρόσθεσε ότι λίγοι επηρέασαν την αντίληψή μας για την τέχνη όσο ο Τζον Μπέρτζερ και αναφέρθηκε στο βραβείο Booker που κέρδισε το 1972 για το μυθιστόρημά του «G», αλλά και στη σειρά ντοκιμαντέρ «Ways of seeing», του BBC που απηχεί τη μαρξιστική ιδεολογία για την Τέχνη. Αυτή η σειρά ντοκιμαντέρ, πρόσθεσε ο κ. Κωτίδης, έχει ιδιαίτερη αξία γιατί ο Μπέρτζερ μίλησε για την τέχνη σε ένα ευρύτερο κοινό, που το ενδιαφέρει όχι το «πώς» και το «τι», αλλά το «γιατί», από κοινωνιολογική και ανθρωπολογική σκοπιά.

Με τον τρόπο αυτό διεύρυνε το ακροατήριο μιας αφήγησης για την τέχνη, τη χρήση και την κατάχρησή της, σε ένα ανήκουστο επίπεδο για την εποχή του, μέχρι και τις μέρες μας. Αυτό που κίνησε το ενδιαφέρον του κοινού, κυρίως του νεανικού, κατέληξε ο κ. Κωτίδης, ήταν η αμεσότητα που έβλεπαν στην προσέγγιση του Μπέρτζερ και ο αξιωματικός, κατηγορηματικός λόγος του που δεν άφηνε περιθώρια αοριστίας και αβεβαιότητας. «Είχε τόσο πάθος και δίκαια θεωρήθηκε ένας από τους εξέχοντες στοχαστές του 20ού αιώνα», πρόσθεσε ο ίδιος.

Αμέσως μετά, η κόρη του Τζον Μπέρτζερ, Κάτια, αφού ευχαρίστησε τον Αντώνη Κωτίδη, διάβασε το ποίημα του Μπέρτζερ «28th of November 1961».

Στη συνέχεια, το λόγο πήρε ο Toμ Όβερτον κάνοντας μια σύντομη αναφορά στη ζωή του Μπέρτζερ και καταλήγοντας στη σχέση του με τον κινηματογράφο. Μιλώντας για διάφορους σταθμούς στη ζωή και την καλλιτεχνική πορεία του Μπέρτζερ, ο κ. Όβερτον αναφέρθηκε και σε μία βιογραφία του Πικάσο που έγραψε εκείνος, τονίζοντας πώς μία φράση του Πικάσο, ότι όποτε είχε κάτι να πει το έλεγε με τον τρόπο που έπρεπε να εκφραστεί ανάλογα, περιγράφει και το μοντέλο ζωής του ίδιου του Μπέρτζερ.

festival ntokimanter thessalonikis 2017 ekthesi john berger foto3

Ο κ. Όβερτον μίλησε επίσης και για το μεγάλο αντίκτυπο που είχε τόσο το βιβλίο «G», του Τζον Μπέρτζερ όσο και το «Ways of seeing», αλλά και το ενδιαφέρον του διανοούμενου για μορφές της ανθρώπινης αξιοπρέπειας που διακρίνεται σε διάφορες πλευρές του έργου του. «Θα ήθελε να είναι και κινηματογραφιστής» κατέληξε ο Τομ Όβερτον, αναφερόμενος στα ντοκιμαντέρ στα οποία συνεργάστηκε ο Μπέρτζερ, αποσπάσματα των οποίων περιλαμβάνονται στην έκθεση και το πρόγραμμα του 19ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης. «Ένας από τους τρόπους που ο κινηματογράφος υπάρχει στη δουλειά του είναι ότι φαντάστηκε το κοινό του ως κινηματογραφικό: Ο θεατής μόνος του στο σκοτάδι, αλλά περικυκλωμένος από μια κοινότητα ανθρώπων», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Όβερτον.

Κλείνοντας, η Κάτια Μπέρτζερ πρόσθεσε ότι «ο θάνατος ήταν για χρόνια σύντροφος του Τζον, αφού έγραψε πολλά ωραία πράγματα για το θάνατο και τους νεκρούς» και διάβασε ένα ακόμα ποίημά του με τίτλο «Storytellers», με ανάλογο θέμα.

Γιάννης Φραγκούλης


  • Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • Η ΠΑΤΡΙΔΑ
    Η ΠΑΤΡΙΔΑ

    Μαρ 25, 2025 0

  • ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ
    ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ

    Μαρ 17, 2025 0

  • ΤΕΛΕΤΗ ΕΝΑΡΞΗΣ
    ΤΕΛΕΤΗ ΕΝΑΡΞΗΣ

    Μαρ 08, 2025 0

  • ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ
    ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ

    Μαρ 06, 2025 0

Στην ίδια κατηγορία
  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ...

    Ιούν 14, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ

    Ιούν 14, 2025 0

  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
    170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ

    Ιούν 12, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ

    Ιούν 08, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    4 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    5 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    7 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    8 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    1 έτος ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Ιούνιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Μάι    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (332)
  • Κινηματογράφος (1.402)
  • Νέα (95)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz