Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΠΑΝΙΔΑ
  • CINDERELLA
  • ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΒΕΝΕΤΙΑ
  • 1822 ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΤΗΣ ΝΑΟΥΣΑΣ
  • Η ΤΡΕΛΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΕΙΟΥ
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

Μαρ 11, 2015 Νέα 0


ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

Δημοσιεύουμε την ανοικτή επιστολή του Αιμίλιου Μιχαηλίδη, κινηματογραφιστή και εκπρόσωπο της διημερίδας με θέμα «Φεστιβάλ Κινηματογράφου, προτάσεις για την πορεία του». Θα επανέλθουμε με τις δικές μας θέσεις μετά το τέλος του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, στον απολογισμό μας.          

 Θεσσαλονίκη 9/3/2015    

                            Προς

τον Αναπληρωτή Υπουργό Πολιτισμού  κύριο Ν. Ξυδάκη

Κύριε Υπουργέ

Είμαι εκπρόσωπος της διημερίδας  με θέμα «Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, προτάσεις για την πορεία του»,  που διοργάνωσαν το 2014 οι άνθρωποι του κινηματογραφικού χώρου της πόλης. Η επιστολή ωστόσο είναι προσωπική.

Υπάρχουν μια σειρά από ερωτήματα κύριε Υπουργέ.

1. Πώς γίνεται να αγνοείτε την ερώτηση εννέα (9) βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ (8/8/2014) στη Βουλή των Ελλήνων σχετικά με τις μεθοδεύσεις, τα έργα και τις ημέρες που συνοδεύουν τη θητεία του Δ/ντή του Φεστιβάλ κ. Εϊπίδη και ανανεώνετε την εμπιστοσύνη των προκατόχων σας στο πρόσωπό του;

2. Πώς γίνεται να αγνοείτε τις θέσεις που διατυπώθηκαν στην εξειδικευμένη διημερίδα των Θεσσαλονικέων, οι οποίες σας κοινοποιήθηκαν, και να αρνείσθε τη συνάντηση με την τριμελή επιτροπή τους;  Απεναντίας,  το πρόσωπο  που επιδίωξε να διασπάσει την προσπάθειά μας  με χυδαίο παρασκηνιακό τρόπο να ανταμείβεται με θέση  στο Δ.Σ του Φεστιβάλ; (Cherchez la femme)

3.Πώς γίνεται να αγνοείτε το δικτατορικό, επί των ημερών του, τρόπο διοίκησης του Φεστιβάλ απέναντι σε κάθε κριτική φωνή; Είναι πασίγνωστη η  εκπαραθύρωση από τον θεσμό της Π.Ε.Κ.Κ (Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου), που για να επανέλθει χρειάστηκε η μεσολάβηση της  FIPRESKI (Διεθνής ομοσπονδία κριτικής  κινηματογράφου); Είσθε ενήμερος για τα ρεζιλίκια αυτά;

4. Πώς γίνεται ένα ερημωμένο από την απουσία των κινηματογραφιστών Φεστιβάλ να κρίνεται ως επιτυχής διεύθυνση και να επιβραβεύεται; Τα αρνητικά δημοσιεύματα για τον τρόπο χειρισμού των ελληνικών ταινιών είναι πάμπολλα.  Ποιον εξυπηρετεί αυτή η πρακτική;

4. Πώς γίνεται να εμπιστεύεσθε ξανά τον Δ/ντή που εμφανίζεται στην πόλη δύο δεκαήμερα το χρόνο, μόνο στη διάρκεια των προβολών; Πώς θα εξορθολογισθεί το φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, όταν προβάλλει υπερδιπλάσιες ξένες ταινίες από το φεστιβάλ Βενετίας, αδιαφορώντας για τις οικονομικές και άλλες επιβαρύνσεις; Είναι μήπως το Φεστιβάλ μας αρχαιότερο, πλουσιότερο ή έχει μεγαλύτερη διεθνή ακτινοβολία; Όχι βέβαια, απλώς ο εν λόγω κύριος κάνει τη «δουλειά» του. Πότε θα σταματήσει αυτή η παράνοια; Ως πότε θα αναγνωρίζεται το αλάθητο του Πάπα στον αενάως ταξιδεύοντα δημοσιοσχεσίτη κ. Εϊπίδη;

5. Πώς γίνεται, επί  50 χρόνια, να προβάλλεται στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης το σύνολο της ελληνικής κινηματογραφικής παραγωγής και, μετά το διορισμό του κ.Εϊπίδη, να μένει μόνο  το 1/3  από αυτήν; Απεναντίας να γιγαντώνεται το Φεστιβάλ «Νύχτες πρεμιέρας» (γνωστών συμφερόντων), που αποσπά τα 2/3 των ελληνικών ταινιών ετησίως;  (Ειρήσθω εν παρόδω, με τη δημιουργία και φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους  συγκεντρώνει πάνω από 70 ταινίες  ετησίως και έπεται συνέχεια). Αυτά χάρη στο νόμο Γερουλάνου, που αφαίρεσε το status των εθνικών Φεστιβάλ από  Δράμα και Θεσσαλονίκη, τον οποίο ο κ. Εϊπίδης έσπευσε ασμένως να ενστερνισθεί.

Σαν άλλος «οικονομικός δολοφόνος» ο κ.Εϊπίδης το πήρε επάνω του: όχι μόνο δεν υπερασπίστηκε το συμφέρον του Φεστιβάλ, ως όφειλε,  αλλά συμφώνησε εκ των προτέρων με την κατάργηση των Κρατικών βραβείων, τα συκοφάντησε με συνεντεύξεις κ.λπ. και, εν τέλει, αποδέχθηκε και συνήργησε στην παρανομία της μη χορήγησης των βραβείων του 2010,  γιατί  ο σχετικός νόμος  δημοσιεύτηκε μετά τη λήξη του πρώτου φεστιβάλ της θητείας του. Σήμερα είναι κοινή συνείδηση ότι η κατάργηση των Κρατικών βραβείων κινηματογράφου ήταν η καταδίκη του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.

Στο σημείο αυτό, έχετε αναρωτηθεί  κ. Υπουργέ  γιατί καταργήθηκαν τα Κρατικά Βραβεία μόνο για τον κινηματογράφο, ενώ παραμένουν για τις άλλες τέχνες; Ρητορικό το ερώτημα. Τα βραβεία αυτά ήταν μετεξέλιξη των βραβείων του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.  Ο κ.Εϊπίδης, ως Διευθυντής του, υποδύεται τον « αθώο». Επικαλείται την έλλειψη πόρων και βγαίνει και «ήρωας» (!). Υπήρχαν τρόποι να εξευρεθούν οι πόροι και να αλλάξει ο δαπανηρός τρόπος απονομής των βραβείων. Ο κ.Εϊπίδης δεν θέλησε να ασχοληθεί με τα ελληνικά «πίτουρα». Οι «δουλειές» του είναι στο εξωτερικό!

Εσείς όμως τι θα κάνετε με τα Κρατικά Βραβεία κύριε Υπουργέ;  Δεν είναι θέμα που αφορά στενά και μόνο το Φεστιβάλ αλλά γενικότερα τη στήριξη του Ελληνικού κινηματογράφου και  κυρίως την ποδηγέτησή του από τα ιδιωτικά συμφέροντα (παιδεία, παραγωγή, οργάνωση φεστιβάλ, απονομή βραβείων). Κάτι που ως  Υπουργό του ΣΥΡΙΖΑ υποθέτω ότι θα έπρεπε να σας ενδιαφέρει. Σήμερα  τι απέμεινε από το κίνημα των ομιχλιστών  που πολέμησε λυσσαλέα τα Κρατικά βραβεία  Που  πήγε το όραμα για τον άλλο κινηματογράφο;  Οι υποσχέσεις για τη κινηματογραφική παιδεία; Πομφόλυγες. Απλώς κάποιοι έκαναν  τη «δουλειά» τους.  Δεν αναφέρομαι στο σύνολο φυσικά.

Τελικά ποια είναι τα κριτήριά σας κύριε Υπουργέ;

Φοβάμαι ότι  η πληροφόρησή σας είναι εμφανώς μονομερής και επιδερμική. Δυστυχώς φαίνεται αυτό από τις επιλογές σας. Συνεχίζετε στο πνεύμα των προκατόχων σας. Ενημερωθείτε τουλάχιστον για τις επιφυλάξεις του Θόδωρου Αγγελόπουλου, ήδη από το 2011, σε συνέντευξη λίγες ημέρες πριν τον θάνατό του στην ταινία – έρευνα για την κινηματογραφική παιδεία στην Ελλάδα. (Θα τη βρείτε στο διαδίκτυο: VIMEO  “champions a comic tale”, στους χρόνους 40’.3’’, 41’.54’’, 42’.58’’, 43’.20’’, 44’.49’’).  Ίσως αντιληφθείτε, κατά την έκφραση του Θόδωρου Αγγελόπουλου, πόσο «αθώες» είναι και ποιους εξυπηρετούν οι πρόσφατές σας επιλογές

Εμείς καταλάβαμε – δεν είμαι μόνος γαρ – κύριε Υπουργέ. Καταλάβαμε!..Και σεις «αθώος» είστε κύριε Υπουργέ. Γι’ αυτό, καληνύχτα σας κύριε Υπουργέ του Πολιτισμού!..

ΑΙΜΙΛΙΟΣ ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ

Δ/ΝΤΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ – ΕΚΤΕΛΕΣΤΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ

9 έτη μέλος του Δ.Σ. Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους Δράμας / 4 έτη μέλος της επιτροπής χορήγησης άδειας άσκησης επαγγέλματος ΥΠ.ΠΟ. / 5 έτη εκτελεστής παραγωγός Φεστιβάλ κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (ως εξωτερικός συνεργάτης, με ετήσια συμβόλαια) / 2 έτη διδάσκων στο Τμήμα Κινηματογράφου του Α.Π.Θ. / 9 έτη μέλος κριτικών επιτροπών Κρατικών Βραβείων Κινηματογράφου και των Βραβείων της  Ε.Τ.Ε.Κ.Τ. στα Φεστιβάλ Δράμας και Θεσσαλονίκης / 5 έτη μέλος του Γνωμοδοτικού Συμβουλίου Κινηματογράφου του ΥΠ.ΠΟ.   / Εκπρόσωπος – εισηγητής στη Βουλή των Ελλήνων, με ομόφωνη απόφαση του συνόλου των 10 φορέων του κινηματογραφικού χώρου, στην ψήφιση του κινηματογραφικού νόμου 2557(Επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων1997 Όρα Διαύγεια) / 35 έτη επαγγελματική ενασχόληση αποκλειστικά στον ιδιωτικό τομέα.

Άχαρο να προσπαθείς να αποδείξεις ότι δεν είσαι ελέφαντας…


  • Επικαιρότητα
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΕΚΟΜΕ-ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΗ
    ΕΚΟΜΕ-ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΗ

    Δεκ 03, 2022 0

  • ΜΑΕΣΤΡΟ
    ΜΑΕΣΤΡΟ

    Οκτ 16, 2022 0

  • Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΜΑΣ ΣΤΗ FOCUS 2020
    Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΜΑΣ ΣΤΗ...

    Δεκ 16, 2020 0

  • ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΜΕ ΤΟ 1,5%
    ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΜΕ ΤΟ 1,5%

    Δεκ 12, 2020 0

Στην ίδια κατηγορία
  • ΟΙ ΝΥΦΕΣ
    ΟΙ ΝΥΦΕΣ

    Οκτ 01, 2022 0

  • ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΚΑΙ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ
    ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ...

    Απρ 19, 2020 0

  • ΜΙΑ ΕΛΛΗΝΙΔΑ ΣΤΟ BOLLYWOOD
    ΜΙΑ ΕΛΛΗΝΙΔΑ ΣΤΟ

    Φεβ 20, 2015 1

  • 55ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-CROSSROADS
    55ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ...

    Απρ 10, 2014 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΠΑΝΙΔΑ
    ΠΑΝΙΔΑ

    Μάι 08, 2025 0

  • CINDERELLA
    CINDERELLA

    Μάι 03, 2025 0

  • ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΒΕΝΕΤΙΑ
    ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΒΕΝΕΤΙΑ

    Μάι 03, 2025 0

  • 1822 ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΤΗΣ ΝΑΟΥΣΑΣ
    1822 ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΤΗΣ ΝΑΟΥΣΑΣ

    Μάι 02, 2025 0

  • Η ΤΡΕΛΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΕΙΟΥ
    Η ΤΡΕΛΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΕΙΟΥ

    Μάι 02, 2025 0

  • BABY
    BABY

    Μάι 02, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    2 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    4 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    6 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    6 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    1 έτος ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Μάιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
« Απρ    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (329)
  • Κινηματογράφος (1.379)
  • Νέα (94)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz