filmandtheater

Προσφατα

  • ΝΑ ΨΑΞΟΥΜΕ ΤΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ!
  • ΟΜΜΑΤΑ ΔΑΚΡΩΜΕΝΑ-ΕΝΑ ΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ
  • ΣΑΝ ΤΟΥΣ ΑΝΕΜΟΥΣ ΤΟΥ ΒΟΡΡΑ…
  • ΒΑΝ ΓΚΟΓΚ-ΤΟ ΒΑΛΣ ΤΩΝ ΔΕΝΤΡΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΟΥ
  • ΧΡΩΜΑΤΙΣΤΕΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ
  • Home
  • Αρχικη
  • Κινηματογραφος
    • Σινεμά
      • Φεστιβάλ
      • Bραβεία
      • Ιστορία
      • Θεωρία
      • Τεχνική
      • Πολιτική
    • Ταινίες
      • Νέες κυκλοφορίες-Κριτικές ταινιών
      • Κριτικές ταινιών
      • Κατάλογος κινηματογράφων
      • Αλφαβητικός κατάλογος ταινιών που έχει γίνει κριτική
      • Tαινίες στο στάδιο της παραγωγής
      • Tαινίες λίγο πριν την ολοκλήρωση της παραγωγής
      • Tαινίες που έχουν ολοκληρωθεί
      • Κατάλογος παραχθέντων ταινιών ανά έτος
    • Παρουσιάσεις
      • DVD
      • CD
      • Βιβλίων
    • Σκηνοθέτες κινηματογράφου
      • Σκηνοθέτες ελληνικού κινηματογράφου
      • Σκηνοθέτες παγκόσμιου κινηματογράφου
    • Ηθοποιοί κινηματογράφου
      • Ηθοποιοί ελληνικού κινηματογράφου
      • Ηθοποιοί παγκόσμιου κινηματογράφου
    • Κινηματογραφιστές
      • Κινηματογραφιστές ελληνικού κινηματογράφου
      • Κινηματογραφιστές παγκόσμιου κινηματογράφου
  • Θεατρο
    • Θεατρικές παραστάσεις
      • Κατάλογος παραστάσεων
      • Κριτικές θεατρικών παραστάσεων
      • Κατάλογος κριτικών θεατρικών παραστάσεων
      • Ιστορία θεάτρου
      • Θεωρία θεάτρου
    • Θεατρικά σχήματα
    • Σκηνοθέτες θεάτρου
      • Σκηνοθέτες Ελληνικού θεάτρου
      • Σκηνοθέτες παγκόσμιου θεάτρου
    • Ηθοποιοί θεάτρου
      • Ηθοποιοί Ελληνικού θεάτρου
      • Ηθοποιοί παγκόσμιου θεάτρου
    • Ενιαίος Παραστατικός Χώρος
  • Βιβλια
    • online
    • Προς πώληση
  • Νεα
    • Κινηματογραφική Λέσχη Solaris
    • Κινηματογραφικές λέσχες
    • Εργαστήρι Κινηματογράφου Fabula
    • Σεμινάρια
      • Σεμινάρια κινηματογράφου
      • Σεμινάρια θεάτρου
    • Επικαιρότητα
    • Ταινίες τηλεόρασης
  • Video Channel
  • Επικοινωνια
  • follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΤΡΟΥΜΠΝΑΓΙΑ

Αυγ 08, 2019 Αλφαβητικός κατάλογος ταινιών που έχει γίνει κριτική, Κριτικές ταινιών 0


ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΤΡΟΥΜΠΝΑΓΙΑ

(THE HOUSE ON TRUBNAYA SQUARE)

του Γιάννη Φραγκούλη

ΣΥΝΟΨΗ

Ένα κορίτσι έρχεται από την επαρχία, με τα ελάχιστα εφόδια και μία πάπια. Όταν ένα ζευγάρι την κυνηγά επειδή δεν έχει πληρώσει αυτά που όφειλε, τότε θα ξεκινήσει μία μικρή επανάσταση.

Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ

Αν δε λάβουμε υπόψη μας την πολλή σημαντική αξία της ρώσικης λογοτεχνίας και κινηματογραφίας, οι ταινίες που έρχονται από τη δεκαετία του 1910, οι βωβές ταινίες, όπως αυτή, έχουν μέσα τους την ελαφρότητα, την ανθρώπινη αξία, τη βία και τη φροντίδα για τον άνθρωπο, αξίες που βρίσκουμε στη λογοτεχνία αυτής της χώρας, εδώ, όμως, μεταφράζονται στη γλώσσα του κινηματογράφου.

Αυτή η ταινία παρήχθη το 1928, σε μία περίοδο, τη δεκαετία του 1920 που ήταν η πιο ενδιαφέρουσα της σοβιετικής κινηματογραφίας και όχι μόνο. Σε αυτές τις ταινίες θα δούμε τις επιρροές της γερμανικής και αμερικάνικης κινηματογραφίας, της ανάλυσης της γλώσσας, της Ρωσικής Πρωτοπορίας. Το σπίτι, αυτό στο οποίο η ταινία αναφέρεται, είναι ένα διαμέρισμα δομημένο από εκκεντρικούς χαρακτήρες. Ο Σέμιον, ένας οδηγός από την επαρχία, Η Μαρίσα, μία νοικοκυρά που έχει αγκιστρωθεί πάνω του, η Φένια, μία συνδικαλίστρια και οργανώτρια, και οι Γκολίγκοβ, ένα ζευγάρι μικροαστών που έχουν ένα κομμωτήριο.

Στο χώρο αυτό κυριαρχεί η «ακαταστασία», ξύλα στα σκαλιά, η αδιαφορία των ανθρώπων όσον αφορά σε αυτούς που μένουν στον ίδιο χώρο. Οι Γκολίγκοβ έχουν προβλήματα συμβίωσης στη δικιά τους οικογένεια, θέλουν μία υπηρέτρια, όμως δεν τους αρέσει αυτή να ανήκει σε κάποια συνδικαλιστική ένωση.

Μία έφηβη, η Παράνγια, έχει έρθει στη Μόσχα και, σχεδόν αμέσως ξεκινούν τα προβλήματά της, αφού η πάπια, που έχει σε ένα πανέρι, ξεφεύγει και χάνεται στο δρόμο. Ο Σέμιον, βλέπει όλη αυτή την ανακατωσούρα και αναγνωρίζει αυτό το κορίτσι, καταλαβαίνει ότι είναι από το χωριό του. Βλέπει ότι δεν έχει που να πάει και την προσκαλεί στο σπίτι του. Επειδή δεν ανήκει σε κάποια συνδικαλιστική ένωση, σχεδόν αμέσως βρίσκει δουλειά στους Γκολίγκοβ. Ο άντρας θέλει αυτή η κοπέλα να το βοηθά στις δουλειές του, ενώ η σύζυγός του επιθυμεί να την έχει συνέχεια υπό τις διαταγές της.

Η Φένια μπαίνει στη μέση και προσκαλεί την Παράνγια για να γίνει μέλος στο συνδικάτο. Από αυτό το σημείο θα ξεκινήσει η διαδικασία επαναστατικοποίησης της σκηνικής κατάστασης. Αψιμαχίες που θα μπορούσαμε να τις συγκρίνουμε με αυτές… της Γαλλικής Επανάστασης, μας δηλώνουν ότι έχουμε να κάνουμε με αυτό που ονομάζουμε πάλη των τάξεων, με τις ανάλογες ανατροπές στην κοινωνία που προκύπτουν από αυτές.

Η ανατροπή θα έρθει από την υπηρέτρια. Εδώ έχουμε τη νέα κοινωνική κατάσταση όπως εξαγγέλλει η Νέα Οικονομική Πολιτική του Λένιν. Τα ζητούμενα είναι τα εργασιακά δικαιώματα, το ωράριο, οι διακοπές, η προστασία από τα εργασιακά προβλήματα. Ουσιαστικά, εδώ δεν έχουμε κάποιους οικογενειακούς καυγάδες, αλλά την αλλαγή στην κοινωνία, σα μία παραβολή, σαν η οικογένεια των Γκολίγκοβ να ήταν όλη η ρωσική κοινωνία που μεταλλάσσεται πλέον σε σοβιετική. Αυτό περνά με χιούμορ, με μεταφορές που αναφέρονται στην ολοκληρωτική διακυβέρνηση. Το νέο που διεκδικεί τη θέση του έρχεται από την επαρχία και από τα καταπιεσμένα κοινωνικά στρώματα.

Οι ηθοποιοί γράφουν με το σώμα τους. Τα φορέματα είναι σκηνικές παρουσίες που σηματοδοτούν μία κοινωνική πραγματικότητα. Οι κινήσεις δείχνουν τη σύγκρουση: η συγκρουσιακή κινησιολογία έχει άμεση συσχέτιση με τις ιδεολογικές συγκρούσεις που εκείνη την εποχή ήταν το πρώτο θέμα στην μάχη μεταξύ των μπολσεβίκων και των μενσεβίκων, στον αγώνα για την εγκαθίδρυση της σοβιετικής εξουσίας. Όλη η ταινία είναι μία μεταφορά αυτών των συγκρούσεων, το αποτέλεσμα των οποίων δεν ήταν προφανές.

Η αφήγηση μπορεί να ξεκινά σα μία περιπετειώδης φάρσα, καταλήγει όμως σε μία λεπτομερής αναφορά στην επαναστατική διαδικασία που γινόταν στη Σοβιετική Ένωση, τη δεκαετία που παρήχθη αυτή η ταινία. Οι ηθοποιοί παίζουν εκφραστικά, το σώμα τους είναι αυτό αλλάζει κάθε φορά το κείμενο της αφήγησης, αυτό που προσδιορίζει τις αλλαγές στο χώρο, ο χώρος είναι όλη η Σοβιετική Ένωση, η ταινία μιλάει παραβολικά για αυτό που ο Mikhail Romm είχε αφηγηθεί στις ταινίες-ντοκιμαντέρ του, σχετικές με την ανάληψη της εξουσίας από τους μπολσεβίκους. Και το κάνει με τον πιο εκφραστικό και γλαφυρό τρόπο.

ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΤΡΟΥΜΠΝΑΓΙΑ

(THE HOUSE ON TRUBNAYA SQUARE)

Σκηνοθεσία: Boris Barnet

Σενάριο: Nikolay Erdman,  Anatoli Marienhof, Vadim Shershenevich, Viktor Shklovskiy, Bella Zorich

Φωτογραφία: Yevgeni Alekseyev

Μουσική: Robert Israel

Παίζουν: Vera Maretskaya (Παράσα Πιτούνοβα), Anel Sudakevich (Μαρίσα), Ada Vojtsik (Φένια), Vladimir Fogel (Κος Γκολιγκόβ), Elena Tyapkina (Κα Γκολίγκοβα), Vladimir Batalov (Σέμιον), Aleksandr Gromov (θείος Φέντια), Sergey Komarov (Λιάντοβ), Pyotr Baksheyev,  Boris Barnet,  Vladimir Uralskiy

Χώρα παραγωγής: Σοβιετική Ένωση

Γλώσσα: ρώσικα

Είδος: κωμωδία

Διάρκεια: 64΄

Ημερομηνία πρώτης προβολής: 8/8/2019

Εταιρεία διανομής: New Star.


  • tweet

Leave a Reply Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ
    ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ

    Μαΐ 28, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
    ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

    Ιαν 06, 2014 1

  • ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ SOLARIS-ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΚΙΣΛΟΦΣΚΙ ΑΛΛΑΓΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
    ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ...

    Δεκ 01, 2013 1

  • ΝΑ ΨΑΞΟΥΜΕ ΤΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ!
    ΝΑ ΨΑΞΟΥΜΕ ΤΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ!

    Δεκ 10, 2019 0

  • ΟΜΜΑΤΑ ΔΑΚΡΩΜΕΝΑ-ΕΝΑ ΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ
    ΟΜΜΑΤΑ ΔΑΚΡΩΜΕΝΑ-ΕΝΑ ΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ

    Δεκ 08, 2019 0

  • ΣΑΝ ΤΟΥΣ ΑΝΕΜΟΥΣ ΤΟΥ ΒΟΡΡΑ…
    ΣΑΝ ΤΟΥΣ ΑΝΕΜΟΥΣ ΤΟΥ ΒΟΡΡΑ…

    Δεκ 07, 2019 0

  • ΒΑΝ ΓΚΟΓΚ-ΤΟ ΒΑΛΣ ΤΩΝ ΔΕΝΤΡΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΟΥ
    ΒΑΝ ΓΚΟΓΚ-ΤΟ ΒΑΛΣ ΤΩΝ ΔΕΝΤΡΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΟΥ

    Δεκ 05, 2019 0

  • ΧΡΩΜΑΤΙΣΤΕΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ
    ΧΡΩΜΑΤΙΣΤΕΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ

    Δεκ 01, 2019 0

  • 42ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΔΡΑΜΑΣ- ΒΡΑΒΕΙΑ ΕΘΝΙΚΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΥ
    42ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΔΡΑΜΑΣ- ΒΡΑΒΕΙΑ ΕΘΝΙΚΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΥ

    Νοέ 24, 2019 0

2013 δείτε το ενδιαφέρον σε παραγωγή Σινεμά
  • […] Ο Δήμος Αβδελιώδης, γνωστός απ’τις ταινίες μεγάλου μήκους, την περίφημη ταινία μικρού μήκο...

    4 έτη ago

  • […] Στη Θεσσαλονίκη, στο χώρο του Δημαρχείου θα δοθεί μία παράσταση με τίτλο «Λυσιστράτη-μία δ...

    4 έτη ago

  • […] Σοφοκλή (5η Εποχή Τέχνης) 10/7 «Η Ιφιγένεια στη χώρα των Ταύρων», Ευριπίδη (ΚΘΒΕ) 13-14...

    4 έτη ago

  • […] Πληροφορίες για την παράσταση εδώ […]...

    4 έτη ago

  • I'm gone to inform my little brother, that he should also visit this web site on regular basis to ta...

    5 έτη ago

  • Χρήσιμο άρθρο.Keeep thee gopd work

    5 έτη ago

Πρόσφατα σχόλια

  • thessalonikinfo / ΑΠΟΛΟΓΙΑ ΣΩΚΡΑΤΟΥΣ στο ΠΛΑΤΩΝΑ, ΑΠΟΛΟΓΙΑ ΣΩΚΡΑΤΗ
  • thessalonikinfo / ΛΥΣΙΣΤΡΑΤΗ στο ΓΙΟΡΤΕΣ ΑΝΟΙΧΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ
  • thessalonikinfo / 1ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΑΣΟΥΣ στο 1ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΑΣΟΥΣ
  • thessalonikinfo / ΤΟ ΤΑΒΛΙ στο ΤΟ ΤΑΒΛΙ
  • Billie Wormald στο ISTABUL FILM FESTIVAL
Δεκέμβριος 2019
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Νοέ    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Ετικέτες

2013 Σινεμά
Copyright 2013 Filmandtheater / All rights reserved