filmandtheater

Προσφατα

  • 23ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
  • ΝΕΚΥΔΑΛΛΟ
  • THE WHALER BOY
  • A TALE OF TWO CITIES
  • A TALE OF TWO CITIES
  • Home
  • Αρχικη
  • Κινηματογραφος
    • Σινεμά
      • Φεστιβάλ
      • Bραβεία
      • Ιστορία
      • Θεωρία
      • Τεχνική
      • Πολιτική
    • Ταινίες
      • Νέες κυκλοφορίες-Κριτικές ταινιών
      • Κριτικές ταινιών
      • Κατάλογος κινηματογράφων
      • Αλφαβητικός κατάλογος ταινιών που έχει γίνει κριτική
      • Tαινίες στο στάδιο της παραγωγής
      • Tαινίες λίγο πριν την ολοκλήρωση της παραγωγής
      • Tαινίες που έχουν ολοκληρωθεί
      • Κατάλογος παραχθέντων ταινιών ανά έτος
    • Παρουσιάσεις
      • DVD
      • CD
      • Βιβλίων
    • Σκηνοθέτες κινηματογράφου
      • Σκηνοθέτες ελληνικού κινηματογράφου
      • Σκηνοθέτες παγκόσμιου κινηματογράφου
    • Ηθοποιοί κινηματογράφου
      • Ηθοποιοί ελληνικού κινηματογράφου
      • Ηθοποιοί παγκόσμιου κινηματογράφου
    • Κινηματογραφιστές
      • Κινηματογραφιστές ελληνικού κινηματογράφου
      • Κινηματογραφιστές παγκόσμιου κινηματογράφου
  • Θεατρο
    • Θεατρικές παραστάσεις
      • Κατάλογος παραστάσεων
      • Κριτικές θεατρικών παραστάσεων
      • Κατάλογος κριτικών θεατρικών παραστάσεων
      • Ιστορία θεάτρου
      • Θεωρία θεάτρου
    • Θεατρικά σχήματα
    • Σκηνοθέτες θεάτρου
      • Σκηνοθέτες Ελληνικού θεάτρου
      • Σκηνοθέτες παγκόσμιου θεάτρου
    • Ηθοποιοί θεάτρου
      • Ηθοποιοί Ελληνικού θεάτρου
      • Ηθοποιοί παγκόσμιου θεάτρου
    • Ενιαίος Παραστατικός Χώρος
  • Βιβλια
    • online
    • Προς πώληση
  • Νεα
    • Κινηματογραφική Λέσχη Solaris
    • Κινηματογραφικές λέσχες
    • Εργαστήρι Κινηματογράφου Fabula
    • Σεμινάρια
      • Σεμινάρια κινηματογράφου
      • Σεμινάρια θεάτρου
    • Επικαιρότητα
    • Ταινίες τηλεόρασης
  • Video Channel
  • Επικοινωνια
  • follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

ΔΗΜΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

Νοέ 23, 2013 Συνεντεύξεις σκηνοθετών ελληνικού κινηματογράφου 0


ΔΗΜΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

ΤΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΟΙΚΕΙΟ

Ο Χρήστος Δήμας μιλά με το Γιάννη Φραγκούλη

Ταινίες μικρού μήκους, μεγάλου μήκους, τηλεόραση, θέατρο, ο Χρήστος Δήμας τα έχει κάνει όλα. Ένας γνωστός από τα παλιά, τον ξαναβρήκαμε εδώ και αποφασίσαμε να μιλήσουμε ξανά, αυτή τη φορά και για τις δουλειές που είχε κάνει στο μεταξύ. Περιμένουμε με αγωνία τη νέα του δουλειά στον κινηματογράφο, να δούμε να αναπτύσσεται και αυτή η πτυχή του νέου ελληνικού κινηματογράφου. 

Μίλησέ μας για την καλλιτεχνική σου πορεία μέχρι σήμερα.

Έχω γεννηθεί το 1969 στην Ελευσίνα. Έχω σπουδάσει Πολιτικές Επιστήμες στην Νομική Αθηνών. Παρακολούθησα σεμινάρια κινηματογράφου στο Άμστερνταμ και στο Ελσίνκι και από το 1995 ως το 2000 έκανα τέσσερις μικρού μήκους. Το 2001 έκανα την πρώτη μου μεγάλου μήκους ταινία («Ακροβάτες του κήπου») και ταυτόχρονα άρχισα να σκηνοθετώ και για την τηλεόραση. Το 2009 σκηνοθέτησα την ταινία «Νήσος», το 2011 το «Poker face», και το 2011 τον «Ακάλυπτο». Επίσης έχω συνεργαστεί με πολλούς σκηνοθέτες στο θέατρο κάνοντας την κινηματογραφική εικόνα στις παραστάσεις τους, πέρα από τη σκηνοθεσία σε τρεις δίκες μου παραστάσεις. Έχω γράψει τρία βιβλία. Και εξακολουθώ να ονειρεύομαι εικόνες…

 

Ποιο ήταν το ερέθισμα για να ασχοληθείς με τον κινηματογράφο;

Η πρώτη ταινία που με έκανε να ερωτευθώ τον κινηματογράφο ήταν το «West side story». H ταινία που με έκανε να θέλω να γίνω σκηνοθέτης ήταν η «42 μικρού μήκους ταινίες για τον Glen Gould». Από παιδί μου άρεσε ο κινηματογράφος. Από τον Γκοτζιλα ως τις ταινίες του Μπεργκμαν. Και από τις αμερικανικές εφηβικές ταινίες, σε στυλ Breakfast Club, στις ταινίες του Χίτσκοκ και του Τρυφώ. Ρουφούσα το δράμα και  το γέλιο μέσα από το πανί της μεγάλης οθόνης. Την περιπέτεια, το σασπένς, τα εξωτικά μέρη και τα απαγορευμένα φιλιά.

 ftsinentfxi xristos dimas foto3

Με ποιο τρόπο ασχολήθηκες για πρώτη φορά με τον κινηματογράφο;

Παρακολουθώντας κάποια σεμινάρια κινηματογράφου που έκανε ο Δήμος Νέας Σμύρνης γνωρίστηκα με μια υπέροχη παρέα που αποτελούνταν από το Νίκο Βεργίτση,  το Γιώργο Κορδελλά και τον Πατρίς Βιβάνκος, όπως και το μουσικό Δημήτρη Παπαδημητρίου. Με δέχτηκαν σαν τον βενιαμίν της παρέας και από εκεί και πέρα ο κινηματογράφος έγινε η ίδια μου η ζωή, η παρέα αλλά και ο λόγος να ξυπνώ και να έχω λόγο να δουλεύω. Από το να δαχτυλογραφώ τα σενάρια τους μέχρι να κάνω μουσικές επιμέλειες σε ντοκιμαντέρ των ιδίων ή φίλων τους. Έτσι σιγά-σιγά γνώρισα και τους μετέπειτα φίλους και συνεργάτες που κάποιοι με ακολουθούν όλα αυτά τα χρόνια.

 

Θα ήθελες να μας μιλήσεις για τις επιρροές σου στον κινηματογράφο και στο θέατρο;

Υπάρχουν ταινίες που με συγκινούν. Ήδη σας ανέφερα δύο. Όμως είναι και το «Φάννυ και Αλέξανδρος», οι ταινίες του Ουόνγκ Καρ Ουάι, «Οι ώρες του Ντάρτλεϊ», οι «Απέναντι», του Πανουσόπουλου, ο «Δεκαπενταύγουστος», του Γιάνναρη…, ταινίες που με συγκινούν και μαθαίνω πολλά με πολλαπλές θεάσεις τους. Διαβάζω πολύ λογοτεχνία, ενημερώνομαι για τα εικαστικά, συχνά καταφεύγω στους Ολλανδούς ζωγράφους ,σαν τον Βερμέερ και τον Ρέμπραντ ή τους πίνακες του Βλαντές Λεάλ ή του Καραβάτζιο για να μελετώ το φως και το κάδρο από τους πίνακές τους. Και τώρα με το διαδίκτυο προσπαθώ να έχω πρόσβαση σε συνεντεύξεις ανθρώπων που θαυμάζω για να δω τους τρόπους που δουλεύουν. Στο θέατρο πηγαίνω και βλέπω παραστάσεις. Δεν το σνομπάρω γιατί είναι ένα πολύ ζωντανό κύτταρο καλλιτεχνικής δράσης εδώ στην Ελλάδα, βλέπεις τη δουλειά των ηθοποιών σκηνοθετών, φωτιστών ή σκηνογράφων που κάποια στιγμή εύχεσαι και ελπίζεις να βρεις την ευκαιρία να συναντηθείς μαζί τους.

 

Από την πρώτη σου ταινία μεγάλου μήκους είχες μεγάλη επιτυχία. Που νομίζεις οφείλεται αυτή η επιτυχημένη ενασχόλησή σου με τον κινηματογράφο;

Τύχη, επιμονή, πολύ δουλειά χωρίς ωράριο και  συχνά χωρίς λεφτά, αλλά με διάθεση για συνεργασία. Οι συνεργάτες μου έβλεπαν ότι ήμουν 100% παρών για να βγει το όποιο μας πόνημα. Έτσι μου έδιναν και αυτοί την ίδια δυναμική. Ο κινηματογράφος είναι μια ομαδική δουλειά, δεν μπορείς να στηριχτείς μόνο στο ταλέντο σου. Πρέπει να βρεις τρόπο να διαχειριστείς και το ταλέντο των άλλων συνεργατών αλλά και τις επιταγές των παραγωγών που βάζουν τα ζεστά και δυσεύρετα χρήματά τους, να τους παραδώσεις το προϊόν που ονομάζεται ταινία, έχοντας στο νου ότι δεν πρέπει να υπερβείς το χρονοδιάγραμμά τους, αλλά και να γίνει αποδεκτό από το όποιο κοινό. Οπότε είναι συνδυασμός πολλών παραγόντων.

Μετά ήρθαν οι ταινίες μεγάλου μήκους. Νομίζεις ότι ήσουν έτοιμος να ασχοληθείς με την ταινία μεγάλου μήκους;

Ναι ήμουν έτοιμος να κάνω την πρώτη μεγάλου μήκους μετά τον «Αμερικάνο». Είχα ήδη τέσσερις κάτω από τη φαρέτρα, δυο χρόνια θητείας σε αμερικάνικα στούντιο και πολλά φεστιβάλ. Όμως έπρεπε να είχα κάνει κι άλλες ταινίες μέχρι το 2009 που έκανα τη δεύτερή μου ταινία. Οι συνθήκες δυστυχώς δεν το επέτρεψαν. Δύο ταινίες που είχα στα σκαριά, την τελευταία στιγμή δεν έδεσε το χρηματοδοτικό τους πλάνο, με αποτέλεσμα να με πάνε κάπως πίσω. Όμως επιμένω πως  ό,τι είναι να προκύψει θα προκύψει.

 

Συνάντησες εμπόδια ή προβλήματα, τα οποία δεν είχες συναντήσει στην ταινία μικρού μήκους, όταν ασχολήθηκες με το μεγάλο μήκος; Ποια είναι αυτά;

Οι μικρού μήκους ταινίες μου γίνονταν λίγο στο μεταξύ μας. Φίλοι που μαζευόμασταν και στα ρεπό μας κάναμε το γυρίσματα. Υπέροχο μάθημα. Όμως η μεγάλου μήκους ταινία είχε ανάγκη άλλου είδους διαχείριση. Από το συνεργείο των επτά ατόμων έπρεπε να ελέγξω το συνεργείο των σαράντα και με ηθοποιούς ονόματα που είχαν ανάγκη από συγκεκριμένες απαντήσεις στις ερωτήσεις τους. Με είχε βοηθήσει η θητεία μου στη Lukafilms στην Αμερική, όπου είχα δουλέψει για δύο χρόνια σα βοηθός σκηνοθέτς.

Ακολούθως έχουμε το πέρασμα σου στην τηλεόραση, Μίλησέ μας για το τηλεοπτικό πεδίο, είναι διαφορετικό, πιο αγχωτικό από το κινηματογραφικό;

Έχοντας επιστρέψει από την Αμερική μετά τον «Αμερικάνο» και περιμένοντας να κάνω τους «Ακροβάτες του κήπου», ο Πάνος Κοκκινόπουλος μου έκανε  την πρόταση να συνεργαστούμε στήνοντας την πρώτη σεζόν τον «Κόκκινο κύκλο», στον Αlpha. Η τηλεόραση μου έδωσε την ευχέρεια να παίρνω γρήγορες αποφάσεις. Και ο χρόνος στον κινηματογράφο είναι χρήμα. Οπότε, λίγο ή πολύ η Αμερική και η τριβή μου με την «καλή» τηλεόραση και το σύμπαν του Πανου Κοκκινόπουλου υπήρξαν  το καλύτερο φροντιστήριο.

 

Τελικά σε βλέπουμε στο θέατρο. Αυτή είναι μια τέταρτη στροφή. Πως αποφάσισες να ασχοληθείς και με αυτή την τέχνη της παράστασης;

Αγαπώ το θέατρο. Τη διαδικασία των προβών. Τον τρόπο που οι ηθοποιοί δουλεύουν και που είναι τόσο διαφορετικός από αυτόν του κινηματογράφου, μια άλλη γεωμετρία που ορίζει ο σκηνικός χώρος και κυρίως τα μεγάλα και σπουδαία κείμενα. Είχα την τύχη να συνεργαστώ με σημαντικούς ανθρώπους όπως ο Μαυρίκιος, ο Λιβαθηνός, η Πατεράκη, ο Τζαμαργιάς, ο Κρασανάκης, η Λιούλιου, ο Λαέρτης Βασιλείου και να μπω στις πρόβες τους και να συνεισφέρω με την κινηματογραφική μου εικόνα στο θεατρικό τους όραμα. Τον τελευταίο καιρό παρακολουθώ και πολύ όπερα. Η ομάδα των Φουέρα Ντελ Μπάους είναι οι νέοι μου θεοί.

 

Στην ενασχόλησή σου με το χώρο των τεχνών έχει παίξει κάποιο ρόλο ο τόπος καταγωγής σου;

Την αγαπώ την Ελευσίνα και συχνά έχω αναφορές σε αυτόν τον τόπο. Επιστρέφω με την πρώτη ευκαιρία. Για να κάνω γυρίσματα των ταινιών μου (και στους «Ακροβάτες» αλλά και στο «Poker face») να διαπράξω φόνους με τον «Κόκκινο κύκλο» ή τη «Δέκατη εντολή» ή να φλερτάρω με τη μουσική όπως στα  βιντεοκλίπ με τον Πασχάλη Τερζή και τον Αντώνη Ρέμο. Η Ελευσίνα έχει αυτή τη γειτονιά που θυμίζει κάτι παλιό και σύγχρονο ταυτόχρονα, το λιμάνι και την ωραία πολεοδομία, ανθρώπους που με βλέπουν σαν παιδί τους και μου ανοίγουν τα σπίτια τους, φέρνουν τάπερ στα γυρίσματα με ωραία φαγητά…

Ιδίως στις ταινίες μικρού μήκους βλέπουμε ότι υπάρχει μια θεματολογία ομοφυλόφιλων. Ακόμη και στην πρώτη σου ταινία μεγάλου μήκους βλέπουμε ην ίδια θεματολογία, όπως και στην τηλεοπτική σειρά που σκηνοθέτησες. Γιατί αποφάσισες να ασχοληθείς με αυτή την πτυχή της ελληνικής κοινωνίας; Τι έκανες για να μην είσαι προκλητικός και προσβλητικός με κανένα;

Δεν υπήρχε ατζέντα ότι έπρεπε να ειπωθεί μια συγκεκριμένη θεματική. Αυτό που με ένοιαζε ήταν να ειπωθούν οι συγκεκριμένες ιστορίες. Ιστορίες περιθωρίου μεν, αλλά και αναζήτησης, τρυφερότητας και αγάπης, σε ένα σύγχρονο ελληνικό αστικό περιβάλλον. Ο κινηματογράφος σου δίνει τη δυνατότητα να μιλήσεις για όλα αυτά άλλες φορές σα να κάνεις ντοκιμαντέρ και άλλες σα να είναι παραμύθι. Προσπάθησα ανάλογα με τη χρονική στιγμή που ήμουν να βρω αυτή τη φόρμα. Η βασική μου θεματική ήταν η απώλεια, το νερό και η μητέρα, μέσα σε αυτό το τρίπτυχο μπήκε και η ερωτική διαφορετικότητα, που όμως το διαφορετικό συχνά είναι τόσο ίδιο.

 

Είσαι ευτυχισμένος αυτή την εποχή;

Αγωνιώ. Για όλο αυτό που συμβαίνει γύρω μας. Δεν είμαι ιδιαίτερα αισιόδοξος ότι μπορούμε εύκολα να βρούμε το χαμόγελό μας και τις δουλειές μας. Σε προσωπικό επίπεδο είμαι ήρεμος. Δουλεύω όσο μπορώ. Πληρώνω τους λογαριασμούς. Δε χρωστώ πολλά. Εισπράττω αγάπη από τους ανθρώπους που με αφορούν και προσπαθώ να δημιουργώ τέχνη ή γέλιο σε ανθρώπους που δεν με γνωρίζουν προσωπικά. Κάποιες φορές το πετυχαίνω, κάποιες όχι, το παλεύω όμως.

 

Πες μας για τα επόμενα σχέδια σου.

Μια νέα ταινία που τα γυρίσματα θα γίνουν μέσα στο 2014. Σε δικό μου σενάριο. Μια νέα πρόκληση και μια ταινία που χρωστώ στον εαυτό μου από το 2006. Από εκεί και πέρα γίνονται συζητήσεις και για την επιστροφή μου στην τηλεόραση, αλλά ακόμα είμαστε σε συζητήσεις. Όπως είπα και πριν, αγωνιώ αλλά είμαι σχετικά ήρεμος.


  • tweet

Leave a Reply Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ
    ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ

    Μαΐ 28, 2014 2

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 2013-ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ ΣΕ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΣ
    ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ...

    Νοέ 03, 2013 1

  • ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ SOLARIS-ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΚΙΣΛΟΦΣΚΙ ΑΛΛΑΓΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
    ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ...

    Δεκ 01, 2013 1

  • 23ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
    23ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

    Μαρ 01, 2021 0

  • ΝΕΚΥΔΑΛΛΟ
    ΝΕΚΥΔΑΛΛΟ

    Ιαν 24, 2021 0

  • THE WHALER BOY
    THE WHALER BOY

    Ιαν 18, 2021 0

  • A TALE OF TWO CITIES
    A TALE OF TWO CITIES

    Ιαν 03, 2021 0

  • A TALE OF TWO CITIES
    A TALE OF TWO CITIES

    Ιαν 02, 2021 0

  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΚΟΛΟΒΟΥ: ΕΡΧΕΤΑΙ ΜΕ ΜΙΑ ΚΩΜΩΔΙΑ
    ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΚΟΛΟΒΟΥ: ΕΡΧΕΤΑΙ ΜΕ ΜΙΑ ΚΩΜΩΔΙΑ

    Δεκ 23, 2020 0

2013 δείτε το ενδιαφέρον σε παραγωγή Σινεμά
  • […] Ο Δήμος Αβδελιώδης, γνωστός απ’τις ταινίες μεγάλου μήκους, την περίφημη ταινία μικρού μήκο...

    6 έτη ago

  • […] Στη Θεσσαλονίκη, στο χώρο του Δημαρχείου θα δοθεί μία παράσταση με τίτλο «Λυσιστράτη-μία δ...

    6 έτη ago

  • […] Σοφοκλή (5η Εποχή Τέχνης) 10/7 «Η Ιφιγένεια στη χώρα των Ταύρων», Ευριπίδη (ΚΘΒΕ) 13-14...

    6 έτη ago

  • […] Πληροφορίες για την παράσταση εδώ […]...

    6 έτη ago

  • I'm gone to inform my little brother, that he should also visit this web site on regular basis to ta...

    6 έτη ago

  • Χρήσιμο άρθρο.Keeep thee gopd work

    6 έτη ago

Πρόσφατα σχόλια

  • thessalonikinfo / ΑΠΟΛΟΓΙΑ ΣΩΚΡΑΤΟΥΣ στο ΠΛΑΤΩΝΑ, ΑΠΟΛΟΓΙΑ ΣΩΚΡΑΤΗ
  • thessalonikinfo / ΛΥΣΙΣΤΡΑΤΗ στο ΓΙΟΡΤΕΣ ΑΝΟΙΧΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ
  • thessalonikinfo / 1ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΑΣΟΥΣ στο 1ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΑΣΟΥΣ
  • thessalonikinfo / ΤΟ ΤΑΒΛΙ στο ΤΟ ΤΑΒΛΙ
  • Billie Wormald στο ISTABUL FILM FESTIVAL
Μάρτιος 2021
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Ιαν    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Ετικέτες

2013 Σινεμά
Copyright 2013 Filmandtheater / All rights reserved